detail

کارگزاری خوب بورس چه کارگزاری است؟

کارگزاری خوب بورس چه کارگزاری است؟

کارگزاری خوب بورس چه کارگزاری است؟

افرادی که وارد بازار سرمایه می‌شوند و می‌خواهند در این بازار به خرید و فروش سهام و یا اوراق بهادار بپردازند باید از بین شرکت‌های کارگزاری موجود در کشور (که بیش از صد کارگزای هستند)، یک کارگزاری را انتخاب کنند. انجام این کار یعنی انتخاب یک کارگزاری بورس، برای هرگونه فعالیتی در این بازار لازم است. چرا که خرید و فروش سهام و هر گونه نقل و انتقال سرمایه باید از طریق کارگزاری انجام شود. برای انتخاب یک کارگزاری مناسب و خوب، روش‌هایی وجود دارد. از جمله  این روش‌ها توجه کردن به ویژگی‌های یک کارگزاری و نحوه انجام خدمات توسط این شرکت است که می‌تواند ما را در راستای انتخاب کارگزاری خوب، یاری کند.
در این مقاله سعی داریم به چند نمونه از خدمات کارگزای خوب بورس، بپردازیم تا انتخاب از بین کارگزاری‌ها ساده‌تر باشد.

1- کارگزاری خوب بورس، جامعیت دارد.

از ویژگی‌های یک شرکت کارگزاری خوب بورس، جامعیت آن است. یعنی خدماتی که توسط این کارگزاری انجام می‌گیرد باید حوزه‌های مختلف را در بر بگیرد. بعضی از کارگزاری‌ها تنها به ارائه بخشی از خدمات به مشتریان خود می‌پردازند. مثلا حیطه فعالیت بعضی از این شرکت‌های کارگزاری، بورس اوراق بهادار است. این بدان معنی است که چنانچه شما بخواهید در حوزه‌های دیگر بازار سرمایه وارد شوید از قبیل ارز، سکه، طلا و.. با این کارگزاری امکان پذیر نیست. یا چنانچه بخواهید این شرکت در زمینه سبدگردانی به شما خدمات ارائه دهد با مشکل مواجه می‌شوید.

کارگزاری‌ها این فعالیت‌های خود را با توجه به مجوز قانونی که دریافت نموده‌اند به انجام می‌رسانند. بنابراین قبل از انتخاب شرکت کارگزاری باید مجوز فعالیتشان را بررسی نمایید تا حیطه ارائه خدماتشان را در یابید.

2- کارگزاری خوب بورس، در دسترس است.

از دیگر ویژگی‌های یک کارگزاری خوب، در دسترس بودن آن است. برخی از کارگزاری‌ها بدین منظور خدمات خود را به صورت آنلاین و اینترنتی گسترش داده‌اند. بعضی از کارگزاری‌ها نیز تنها از طریق حضوری به ارائه خدمات می‌پردازند و بعضی دیگر دارای شعب متعدد برای خدمت رسانی هستند. بنابراین مطابق سلیقه شخصی خود و با توجه به نحوه فعالیتتان می‌توانید هر کدام را انتخاب کنید.

3- میزان کارمزد کارگزاری بورس

هر کدام از شرکت‌های کارگزاری بورس، برای انجام خدماتش میزانی کارمزد در نظر می‌گیرد. در شرایطی نیز ممکن است اقداماتی از قبیل ارائه تخفیف، توسط کارگزاری انجام شود. یا برای فعالان حاضر در بورس، مزایایی در نظر بگیرد. کارگزاری‌ها این امور را برای جذب مشتری انجام می‌دهند. با مراجعه به سایت کارگزاری‌ها می‌توان این خدمات آن‌ها و نحوه انجام آن را مشاهده کرد. در این زمینه بهترین کارگزار آن است که خدماتش را برای سرمایه گذاران خرد و کلان، با روشی مشخص، قرار می‌دهد.

4- امکان انجام خدمات آنلاین توسط کارگزاری بورس

چنانچه یک شرکت کارگزاری بورس نتواند خدماتش را از طریق آنلاین به مشتریانش ارائه دهد از سایر رقبا عقب می‌ماند. چرا که امروزه بیشتر فعالان در بورس سرمایه، مایل به انجام فعالیت در بورس به صورت آنلاین هستند. آن‌ها از این طریق به ثبت سفارشات، مشاهده گردش حساب و واریز و درخواست و نقل و انتقالات می‌پردازند و انتظار دارند کارگزاری، انجام این امور را برای آن‌ها ساده‌تر کند.


Sender name is required
Characters left: 1000
Comment is required