detail

صندوق سرمایه گذاری سود آور است؟

صندوق سرمایه گذاری سود آور است؟

صندوق سرمایه گذاری سود آور است؟

صندوق سرمایه گذاری توسط کارگزاران رسمی بورس، تاسیس می‌شود. این صندوق‌ها تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار، به فعالیت مشغول هستند. بسیاری از سرمایه گذاران مایل هستند تا به سرمایه گذاری در این صندوق‌ها اقدام کنند و سرمایه‌شان را در اختیار مدیران این صندوق‌ها بگذارند.
سرمایه گذاری به این شیوه، بازدهی مناسبی دارد و برای افرادی که نمی‌توانند ریسک بالای سرمایه گذاری در بورس را بپذیرند انتخاب مناسب‌تری است. هم‌چنین افرادی که به تازگی وارد بورس سرمایه شده‌اند و یا در زمینه فعالیت در این بازار، اطلاعات چندانی ندارند نیز علاقمند به سپردن سرمایه شان به دست افراد خبره در صندوق‌های سرمایه گذاری هستند تا آن‌ها با تصمیم گیری‌های مناسب به افزایش سود دست یابند.
از جمله مزایای سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری می‌توان به نقد شوندگی بالای آن، مدیریت حرفه‌ای صندوق برای حفظ دارایی و سرمایه، امکان ایجاد تنوع در سرمایه گذاری‌ها با صرف هزینه اندک، هزینه پایین نگهداری و مدیریت صندوق سرمایه گذاری، نظارت و شفافیت بالا در ارائه خدمات و... اشاره کرد.

انواع صندوق سرمایه گذاری چیست؟

انواع مختلفی از صندوق سرمایه گذاری وجود دارد که این دسته بندی با توجه به نوع اوراق بهاداری که در صندوق، سرمایه گذاری می‌شود و هم‌چنین اهداف صندوق سرمایه گذاری، انجام شده است.
بعضی از انواع صندوق سرمایه گذاری عبارتند از: صندوق سرمایه گذاری بازارپول، صندوق سرمایه گذاری سهام، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت، صندوق سرمایه گذاری بخشی، صندوق سرمایه گذاری بین المللی و..
از میان این نوع صندوق‌های سرمایه گذاری اکثرا 3 نوع در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند که عبارتند از: صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت، صندوق سرمایه گذاری سهامی و صندوق سرمایه گذاری مختلط که در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و سوددهی هر یک می‌پردازیم.

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت

صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت، سرمایه‌های دریافتی از سهامداران را در سبدی از اوراق بهادار با درآمد ثابت، سرمایه گذاری می‌کنند. این اوراق می‌تواند اوراق قرضه، اوراق مشارکت و.. باشد.
ویژگی خاص این نوع صندوق سرمایه گذاری این است که در پرداخت سود حاصل از این سرمایه گذاری و حفظ اصل سرمایه، اطمینان بالایی برای سرمایه‌دار، حاصل می‌شود. سود سرمایه در این نوع صندوق در فواصل زمانی منظم یک تا سه ماهه به سهامداران بازگردانده می‌شود.

صندوق سرمایه گذاری سهامی

صندوق‌های سرمایه گذاری سهامی، معمولا ریسک بالاتری نسبت به صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت دارند. در این نوع از صندوق‌ها تا 70 درصد از سرمایه به صورت سهام در بورس، عرضه می‌شود. همین عامل سبب می‌شود تا ریسک سرمایه افزایش یابد.
در صندوق سرمایه گذاری سهامی، تضمینی برای دریافت حداقل سود وجود ندارد اما از طرفی برای افرادی که می‌خواهند با یک سرمایه گذاری نیمه مطمئن سود به دست آورند مناسب است.

صندوق سرمایه گذاری مختلط

این نوع صندوق سرمایه گذاری، حد واسط دو صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت و سهامی است. سرمایه گذاری در این نوع صندوق، مخصوص افرادی است که ریسک متوسط را در انجام معامله می‌پذیرند. به طور کلی 60 درصد از سهام این صندوق در بورس عرضه می‌شود و 40 درصد آن در بانک، ذخیره می‌گردد. در این نوع از سرمایه گذاری هم تضمینی برای سوددهی مثل صندوق‌های بادرآمد ثابت وجود ندارد.


Sender name is required
Characters left: 1000
Comment is required