تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
چهارشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۵
سرویس : بورس انرژی
کد خبر : ۱۳۱۶
گزارشگر : ۱۹۳۰
منبع:خبرگزاری تسنیم
سرویس بورس انرژی

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۶/۳۱| برنت ۷۵ دلار و ۳۱ سنت شد

قیمت نفت برنت دریای شمال امروز با ۹۵ سنت معادل ۱.۳ درصد رشد به ۷۵ دلار و ۳۱ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۶/۳۱| برنت ۷۵ دلار و ۳۱ سنت شد
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه آمارهای صنعتی نشان داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته و در نتیجه خسارات ناشی از دو طوفان گرمسیری شاهد افت بیش از انتظاری بوده است، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد افزایش بیش از یک دلاری بود.

عامل دیگر رشد قیمت ناتوانی برخی از اعضای اوپک جهت افزایش تولید و احساس حاکم بر بازار مبنی بر کمبود عرضه در میانه بحران برق و گاز در اروپا بوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با یک دلار و 7 سنت معادل 1.5 درصد افزایش به 71 دلار و 56 سنت رسید. دیروز هم قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا 35 سنت افزایش یافته بود. قیمت نفت برنت دریای شمال هم امروز با 95 سنت معادل 1.3 درصد رشد به 75 دلار و 31 سنت رسید. روز سه شنبه نفت برنت 44 سنت افزایش قیمت داشت.

تمرکز بازار نفت معطوف نگرانی های موجود در بخش عرضه شده است. راویندرا رائو معاون بخش کالاهای خام موسسه کوتاک گفت: «گزارش هفتگی انستیتوی نفت آمریکا که نشان دهنده کاهش بیش از انتظار در ذخایر نفت خام آمریکا بود به رشد قیمت نفت کمک کرده است.»

جفری هالی تحلیلگر موسسه اوآندا هم گفت، عوامل مختلفی به رشد قیمت ها در بازار انرژی دامن زده اند که از جمله می توان به رشد قابل توجه قیمت گاز طبیعی اشاره کرد. با وجود افت قیمت مقطعی انتظار می رود قیمت جهانی گاز در زمستان امسال به ارقامی بی سابقه برسد.

انتهای پیام/
تعداد بازدید : ۳۴۳
(چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰) ۱۶:۰۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید