تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
یکشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۱
سرویس : بازار ارز
کد خبر : ۲۰۹۰
گزارشگر : ۱۹۳۰
منبع: اقتصاد آنلاین
سرویس بازار ارز
اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بازار ارز برای سقوط آماده می شود؟

با وجود اینکه سیگنال‌های مثبتی از وین به گوش می‌رسد اما بنظر می‌آید بازار منتظر اخبار قطعی است تا پس از آن تصمیم بگیرد.

بازار ارز برای سقوط آماده می شود؟

 

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ در واکنش به اخبار مثبتی که از وین به گوش می‌رسد، قیمت دلار امروز اندکی کاهش یافت.

البته با توجه به اظهارات متفاوت، این نااطمینانی در میان معامله‌گران بازار نیز به چشم می‌خورد و به همین دلیل شاهد نوسان شدیدی در قیمت ارز نبودیم.

به این ترتیب دلار در بازار آزاد با حدود ۱۰۰تومان کاهش نسبت به روز گذشته در محدوده قیمتی ۲۷هزار و ۸۵۰تومان معامله می‌شود.

کانون صرافان نیز قیمت دلار را ۲۵هزار و ۴۴۲تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۷۳۴تومان برای فروش قیمت زد که نسبت به روز گذشته حدود ۱۰تومان کاهش را نشان می‌دهد.

یورو اما در صرافی‌ها نسبت به آخرین معاملات روز گذشته اندکی افزایش یافته است و با قیمت ۲۸هزار و ۷۴۴تومان برای خرید و ۲۹هزار و ۴۰تومان برای فروش معامله می‌شود.

صرافی ملی نیز دلار را حدود ۱۰۰تومان کاهش داد و قیمت آن را ۲۵هزار و ۶۷۹تومان برای فروش و ۲۵هزار و ۴۲۵تومان برای خرید اعلام کرده است.

یورو اما در تابلوی این صرافی با حدود ۳۰۰تومان افزایش با قیمت ۲۹هزار و ۲۷۹تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۹۹۰تومان برای خرید نمایان شده است.

در سامانه نیما نیز، دلار ۲۴هزار و ۳۶۰تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۵۸۲تومان برای فروش قیمت خورده است.

یورو نیز در این سامانه با قیمت ۲۷هزار و ۸۸۹تومان به فروش می‌رسد و قیمت خرید آن از فروشنده ۲۷هزار و ۶۳۰تومان است.

صبح امروز خبری از سوی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس منتشر شد مبنی بر اینکه طرف ایرانی در مذاکرات دست بالا را دارد و شرایط ما در مذاکرات بسیار خوب است.

اما این اخبار هنوز تاثیر چندانی بر روی بازار نگذاشته و به نظر می‌رسد دلیل آن اخبار و ضدونقیضی است که از منابع مختلف به گوش می‌رسد.

برای مثال با وجود اینکه گفته شد روسیه پیشنهاد توافق موقت را به ایران داده است، اما کمی بعد از سوی یک منبع آگاه نزدیک به ایران اعلام شد که چنین توافقی در دستور کار جمهوری اسلامی ایران نیست. همین اتفاقات باعث می‌شود معامله‌گران در بازار ارز کمی دست به عصا حرکت کنند و منتظر خبری قطعی و موثق از مذاکرات باشند.

اما نباید فراموش کرد که بازار به این امر که توافق تا پایان سال نهایی می‌شود امیدوار است و به همین دلیل دلار در محدوده کانال ۲۷هزارتومان توقف کرده تا تصمیم نهایی را پس از اخبار نهایی وین اتخاذ کند. تحلیلگران فنی معتقدند که ثبات قیمت دلار در محدوده مقاومتی ۲۷ هزار تومان و عدم نوسان آن می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که با انتشار اخبار رسمی مثبت از مذاکرات شاهد کاهش قابل توجه قیمت‌ها در بازار ارز باشیم.

 

 

تعداد بازدید : ۴۸۵
(یکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰) ۱۴:۴۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید