تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
دوشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۱
سرویس : بازار سرمایه
کد خبر : ۲۱۴۳
گزارشگر : ۱۹۳۰
منبع: بازار سرمایه ایران(سنا)
سرویس بازار سرمایه
پیشنهاد یک عضو خانه ملت:

دولت برای احیای اعتماد سهامداران تلاش کند

دولت باید برای احیای اعتماد تلاش کند در غیر این صورت وضعیت بازار درست نخواهد شد و هر وضعیت مثبتی، فرصت برای فروش محسوب می‌شود پس دولت باید در جهت اعتمادسازی گام‌های عملی و اجرایی بردارد.

دولت برای احیای اعتماد سهامداران تلاش کند
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت جدی دولت و مجلس از بازار سرمایه به خصوص سهامداران خرد به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: بازار سرمایه همراه با قیمت‌گذاری دستوری معنایی ندارد و ماهیت بازار سرمایه با قیمت‌گذاری دستوری در تعارض است.

بهروز محبی نجم آبادی در این‌باره عنوان کرد: دولت در زمینه قیمت‌گذاری دستوری باید تکلیف خود را مشخص کند. نمی‌توان هم بازار سرمایه را داشت و هم در برخورد با قیمت‌گذاری دستوری رفتار دوگانه داشت.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه بین دولت و مجلس ارتباط نزدیکی وجود دارد، اظهار کرد: دولت با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی راهکارهایی برای جبران آسیبی که به سهامداران در سال گذشته وارد شد، در دستور کار دارد و خوشبختانه وزیر امور اقتصاد و دارایی حدود ۱۰ دستورالعمل برای این موضوع در نظر گرفته است و پیگیری جدی برای عملیاتی شدن آنها دارد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با تاکید به اینکه بازار سرمایه انتظار دارد دولت اقدامی برای احیای اعتماد در بازار سرمایه انجام دهد، تصریح کرد: دولت باید برای احیای اعتماد تلاش کند در غیر این صورت وضعیت بازار درست نخواهد شد و هر وضعیت مثبتی، فرصت برای فروش محسوب می‌شود و دولت باید اعتمادسازی کند.

محبی نجم آبادی خاطر نشان کرد: همچنین در حمایت از بازار سرمایه با توجه به ظرفیت قانون رفع موانع تولید و عزم و اراده‌ای که در دولت وجود دارد مصوبه‌ای آماده و در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شده تا منابعی از صندوق توسعه ملی به صورت یک جریان دائمی و مستمر به صندوق تثبیت بازار منتقل شود.

وی ادامه داد: به طور قطع دولت باید زمینه‌های مختلفی را برای رونق بازار سرمایه فراهم کند زیرا تعداد بیشماری از مردم کشور جزء سرمایه‌گذاران این بازار به شمار می‌روند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اصلاح برخی عملکردها بسیار سخت است اما نشدنی نیست. بدون شک با ایجاد اجماع عمومی همه به این نتیجه می‌رسند که چندین راه مختلف برای ثبات و تعادل بخشی در بازار سرمایه وجود دارد که می‌تواند به نتیجه واقعی و درست برسد.
تعداد بازدید : ۳۵۹
(دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰) ۱۲:۳۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید