تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
سه شنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۴
سرویس : بازار سرمایه
کد خبر : ۲۴۹۱
گزارشگر : ۱۹۳۰
منبع: بازار سرمایه ایران(سنا)
سرویس بازار سرمایه
در جریان معاملات امروز رقم خورد؛

رکوردزنی شاخص بورس تهران بعد از ۲۰ ماه

بر پایه معاملات امروز سه‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت ماه، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۲ هزار واحدی از مرز یک میلیون ۶۰۰ واحدی گذشت و این در حالی است که آخرین بار در مهرماه سال ۹۹ برای ساعاتی شاخص کل این تراز را تجربه کرده بود.

رکوردزنی شاخص بورس تهران بعد از ۲۰ ماه
 
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۴۱۱ واحد کاهش به رقم ۴۴۷ هزار و ۸۱۲ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۲ هزار و ۲۲۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۶۰۶ هزار واحد رسید.

همچنین، امروز، بیش از ۱۲ میلیارد و ۳۳۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۷۷ هزار و ۲۴۹ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۱۹ هزار و ۷۳۸ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۳۴ هزار و ۵۴ واحدی را تجربه کردند.

گروه فلزات اساسی در جریان معاملات امروز با ۷۳ هزار و ۶۱۰ معامله به ارزش ۶ هزار و ۵۱۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه خودرو با ۸۶ هزار و ۲۹۳ معامله به ارزش ۶ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۴۶ هزار و ۹۱۳ معامله به ارزش ۴ هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۵۵ هزار و ۳۲۳ معامله به ارزش ۴ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۳۷ هزار و ۹۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۳۸۷میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، پتروشیمی پارس با ۷ هزار و ۱۷۱ واحد، شرکت شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۳ هزار و ۶۷۱ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۳ هزار و ۳۱۵ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با ۲ هزار و ۶۳۳ واحد و شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲ هزار و ۲۱۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت پالایش نفت اصفهان ۳۸۲ واحد، شرکت ایران خودرو با ۲۸۸ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۲۷۰ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۲۲۵ واحد و شرکت سایپا با ۱۸۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۲۷ اردیبهشت ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۶۹ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۶۸۹ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از ۵ میلیارد و ۱۲۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۶۶۲ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۲۹ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۱۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۱۰ واحد، گروه توسعه مالی مهرآیندگان با ۹.۷۵ واحد و مجتمع جهان فولاد سیرجان با ۵.۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت فرابورس ایران با ۸ واحد، شرکت نفت ایرانول با ۳.۷ واحد، شرکت صنعتی بهپاک با ۳.۷۵ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۲.۵۳ واحد و شرکت دامداری تلیسه نمونه با ۲.۳۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.
تعداد بازدید : ۱۳۱
(سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱) ۱۴:۲۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید