تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
پنج شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۱
سرویس : اقتصاد کلان
کد خبر : ۲۷۳۷
گزارشگر : ۱۵۵۸
سرویس اقتصاد کلان

بازدهی بازارهای مالی و کالایی در خرداد ۱۴۰۱/ رشد ۵ بازار و افت بورس

سومین ماه سال ۱۴۰۱ با رشد سه بازار مالی همراه بود.

بازدهی بازارهای مالی و کالایی در خرداد ۱۴۰۱/ رشد ۵ بازار و افت بورس
به گزارش تجارت‌نیوز، سومین ماه سال در حالی به پایان رسید که پنج بازار مالی و کالایی رشد داشتند و یک بازار افت کرد. بازدهی بازارها در خرداد ۱۴۰۱ چگونه بود؟
قیمت دلار صرافی ملی در خرداد، ۷،۸۲ درصد رشد داشت. این در حالی است که دلار در ماه اردیبهشت کمترین بازدهی مثبت را داشت اما اکنون بالاتر از طلا قرار گرفته است.

صرافی ملی، در روز ۳۱ اردیبهشت، نرخ فروش دلار را ۲۵۶۳۳ تومان اعلام کرد. این در حالی است که نرخ صرافی ملی در روز ۳۱ خرداد، ۲۷۶۳۷ تومان به ثبت رسید.

در بازار آزاد نیز در ماه گذشته، نوسانات زیادی اتفاق افتاد و دلار در این ماه وارد کانال جدید تاریخی شد. اما دوباره به کانال‌های پایین‌تر برگشت. البته همچنان نسبت به اردیبهشت بازدهی مثبت دارد.

مطالعه بیشتر:
 ارز نیمایی جایگزین ارز ترجیحی شد؟/ تبعات افزایش فاصله دلار نیمایی و بازار آزاد
قیمت طلا
در وجه دیگری از بازدهی بازارها در خرداد ۱۴۰۱، قیمت طلا در ماه گذشته، ۱۰،۱۱ درصد رشد کرد. این رقم، بیشترین رشد در میان بازارهای مالی است.

قیمت طلا در آخرین روز اردیبهشت ۱۴۰۱، یک میلیون و ۳۰۴ هزار و ۷۱ تومان بود. در حالی که بازار در در روز ۳۱ خرداد، به قیمت یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۸۸۶ تومان تومان رسید.

قیمت سکه
خریداران بازار سکه نیز ماه گذشته سود کردند. رشد قیمت سکه طرح جدید، ۶،۹۰ درصد بود. این رقم کمترین رشد مثبت در میان بازارهاست. در حالی که سکه در ماه اردیبهشت بیشترین بازدهی مثبت را در میان بازارها داشت.
قیمت سکه طرح جدید در روز پایانی اردیبهشت، ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و در روز پایانی خرداد، به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلا و سکه، نیز در دومین ماه سال، نوسانات زیادی داشت. به گونه‌ای که هر دو در طول ماه خرداد، در کانال‌های مختلف جابه‌جا شدند. طلا به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رفت و برگشت. سکه طرح جدید و قدیم نیز به صورت مقطعی، به ترتیب به کانال‌های ۱۶ و ۱۵ میلیون تومانی وارد شدند.
تعداد بازدید : ۱۹۷
(پنج شنبه ۲ تیر ۱۴۰۱) ۱۰:۱۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید