تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
شنبه / ۱ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۳
سرویس : بورس کالا
کد خبر : ۲۹۰۶
گزارشگر : ۱۵۵۸
سرویس بورس کالا

بازدهی بازارها در تیر ۱۴۰۱/ رشد بازارهای کالایی، افت ۳ بازار مالی

چهارمین ماه سال ۱۴۰۱ با افت سه بازار مالی و رشد دلار و دو بازار کالایی همراه بود.

بازدهی بازارها در تیر ۱۴۰۱/ رشد بازارهای کالایی، افت ۳ بازار مالی
قیمت دلار
قیمت دلار صرافی ملی در تیر، ۰،۷۶ درصد رشد داشت. این در حالی است که دلار در ماه خرداد با ۷،۸۲ بازدهی مثبت، پس از طلا در جایگاه دوم بیسترین بازدهی قرار گرفته بود.
صرافی ملی، در روز ۳۱ خرداد، نرخ فروش دلار را ۲۷۶۳۷ تومان اعلام کرد. این در حالی است که نرخ صرافی ملی در روز پنجشنبه ۳۰ تیر، ۲۷۸۴۶ تومان به ثبت رسید.
در بازار آزاد نیز در ماه گذشته، نوسانات زیادی اتفاق افتاد و دلار در این ماه بین دو کانال نوسان داشت. اما در نهایت با روند کاهشی به کار خود پایان داد.

قیمت طلا

در وجه دیگری از بازدهی بازارها در تیر، قیمت طلا در ماه گذشته، ۵٫۶۳ درصد افت کرد. این در حالی است که ماه گذشته، طلا با ۱۰،۱۱ رشد، بیشترین بازدهی مثبت را در میان بازارهای مالی داشت.

قیمت طلا در آخرین روز خرداد ۱۴۰۱، یک میلیون و ۴۳۵ هزار و ۸۸۶ تومان بود. در حالی که بازار طلا در در روز ۳۰ تیر، به قیمت یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۸۹ تومان رسید.

قیمت سکه

خریداران بازار سکه نیز ماه گذشته ضرر کردند. افت قیمت سکه طرح جدید، ۴،۵۲ درصد بود. در حالی که سکه در خرداد، ۶،۹۰ درصد بازدهی مثبت را تجربه کرده بود.

قیمت سکه طرح جدید در روز پایانی خرداد، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و در آخرین روز کاری تیر، به ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلا و سکه، نیز در دومین ماه سال، تحت تاثیر قیمت دلار و اونس نوسانات زیادی داشت. طلا تا حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم رسید اما در ادامه تا حدود ۱ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان نیز افت کرد. سکه نیز از کانال ۱۵ میلیون تومانی به سطح پایان‌تر رسید. هر چند هر دو آخرین روز کاری تیر را افزایشی به پایان رساندند اما در نهایت در این ماه، بازدهی منفی داشتند. 

تعداد بازدید : ۱۵۰
(شنبه ۱ اَمرداد ۱۴۰۱) ۱۵:۰۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید