تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
شنبه / ۲۹ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۰
سرویس : بازار سرمایه
کد خبر : ۳۰۷۲
گزارشگر : ۱۹۳۰
سرویس بازار سرمایه
معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزیر اقتصاد اعلام کرد:

تقاضای دولت از مجلس، برای تسریع روند تصویب مالیات بر عایدی سرمایه

معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزیر اقتصاد گفت: اگر به دنبال رشد تولید هستیم باید انگیزه دلالی و سوداگری را از بین ببریم، طرح مالیات بر عایدی سرمایه از ابتدا در مجلس مطرح بود که در حال حاضر به مرحله ارائه در صحن مجلس رسیده است.

تقاضای دولت از مجلس، برای تسریع روند تصویب مالیات بر عایدی سرمایه
 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)؛ سید محمدهادی سبحانیان، معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد امروز ۲۹ مرداد ماه، در نشست خبری با اشاره به اینکه هم پایه پولی و هم نقدینگی در سال‌های گذشته رشد داشته و نقدینگی از ۶۱۳ هزار میلیارد تومان در سال ۹۲ به بیش از ۵ هزار هزار میلیارد تومان در حال حاضر رسیده است، گفت: این موضوع باعث دست اندازی بانک‌ها به منابع و درنهایت افزایش شیب تورم ناشی از رشد نقدینگی شده است، بنابراین اگر تغییر ریل ندهیم و رویکرد تحولی نداشته باشیم، با بازگشت تورم افسارگسیخته مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: کسری بودجه ریشه اصلی این وضعیت بوده است، بطوری که کسری بودجه از ۳۳ هزار میلیارد تومان به ۱۷۵ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ رسیده است.

سبحانیان گفت: در سال‌های گذشته تورم و نوسانات قیمتی اقتصاد را پیش‌بینی‌ناپذیر کرده بود که با شروع بکار دولت سیزدهم، دولت در زمینه کنترل رشد پایه پولی و رشد نقدینگی اقدامات خوبی انجام داد و به توفیقات زیادی دست یافت.

وی یادآور شد: این موفقیت در حالی به دست آمد که با اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی مانند جنگ در اوکراین و افزایش قیمت کالاها در بازارهای جهانی در پی آن مواجه بودیم.

تقاضای دولت از مجلس برای تسریع در تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه

معاون وزیر اقتصاد درباره آخرین وضعیت طرح مالیات بر عایدی سرمایه و زمزمه‌هایی درباره اختلاف نظر دولت و مجلس در این زمینه توصیح داد: اگر به دنبال رشد تولید هستیم باید انگیزه دلالی و سوداگری را از بین ببریم، این طرح از ابتدا در مجلس مطرح بود که در حال حاضر به مرحله ارائه در صحن مجلس رسیده و دولت نیز پای کار این طرح است. از مسیر رئیس مجلس و رئیس کمیسیون اقتصادی تقاضای تسریع در تصویب این طرح را داشته‌ایم.

سبحانیان درباره آخرین وضعیت سامانه مودیان نیز گفت: با استقرار این سامانه زمینه حکمرانی داده فراهم شد. شیوه اجرا قانون ساماندهی مودیان مالیاتی از طریق مجلس و دولت معین خواهد شد که آیا یکباره همه مودیان را پوشش دهد یا بصورت تدریجی عمل شود.
تعداد بازدید : ۱۹۶
(شنبه ۲۹ اَمرداد ۱۴۰۱) ۱۴:۴۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید