detail

صندوق سرمایه گذاری با سود ثابت

صندوق سرمایه گذاری با سود ثابت

اگر قصد دارید در بازار بورس سرمایه گذاری کنید، به دست آوردن اطلاعات دقیق اولین قدم برای شما خواهد بود. موفقیت در این بازار، مسیر های مختلفی دارد. از جمله سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری. این روش ساده ترین روشی است که می تواند برای کسب سود در چنین بازارهای مالی ای، انتخاب شود. البته معمولا افرادی که در مورد بازارهای مالی اطلاعات کافی دارند، ترجیح می دهند ود به صورت مستقیم وارد بازار شوند.
اما برخی دیگر از افرادی که نسبت به بازار بورس و بازارهای مالی اطلاعاتی ندارند، به سراغ روش های دیگر برای سرمایه گذاری می روند. که یکی از این راه ها سپرده سرمایه به صندوق سرمایه گذاری می باشد. این صندوق ها در واقع مجموعه ای سهام های اشخاص و شرکت های مختلف است، که در کنار هم قرار گرفته و فرصتی برای سرمایه گذاری واسطه ای  به وجود می آورند.
سرمایه گذاری های مستقیم در بورس اصولا نیازی به سپرده گذاری در صندوق ها ندارند. زیرا سهامداران خود به صورت مستقیم وارد بازار معاملات شده، و اقدام به خرید و فروش سهام می نمایند. اما افرادی که علاقه مند هستند با کمترین ریسک بیشترین سود را از بازار بورس کسب کنند، به سراغ صندوق سرمایه گذاری می روند.

 


هدف صندوق های سرمایه گذاری چیست؟

بزرگترین هدف این دسته از صندوق های سپرده گذاری مالی، کسب سود برای سهامداران با حداقل ریسک است. می دانیم که بازار بورس یکی از بازارهای پر تلاطم و پر ریسک است. اشخاصی که نسبت به این بازار اطلاعات دقیقی ندارند، ترجیح می دهند یک روش مطمئن برای سرمایه گذاری خود انتخاب کنند. که از جمله ساده ترین این روش ها، سپردن سهام ها به صندوق سرمایه گذاری است.
تمامی صندوق هایی که در این بازار به فعالیت میپردازند، زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار هستند. این صندوق ها واسطه های مالی می باشند، که با در دست گرفتن سهام سرمایه گذاران، از آن برای کسب سود استفاده می نمایند. به این طریق نیز در زمان های مشخصی سود به دست آمده را میان سرمایه گذاران صندوق تقسیم می کنند.
صندوق سرمایه گذاری در واقع نوعی سرمایه گذاری واسطه ای  با کمترین ریسک است. البته باید بیان نماییم که تمامی کارشناسانی که در این صندوق ها برای انجام معامله وجود دارند، سالهای بسیار زیادی در بازار بورس فعالیت نموده اند. پس حرفه ای هستند و تلاش می کنند بیشترین سود را از بهترین موقعیت ها به دست آورند.

 


 

 

انواع صندوق سرمایه گذاری در بورس

صندوق های مختلفی در بازار بورس وجود دارند که هر یک بسته به میزان دارایی های موجود در آنها، اهداف خاصی را دنبال می کنند. از جمله مهمترین این صندوق ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

صندوق های سرمایه گذاری سهامی

صندوق های سرمایه گذاری مختلط

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت

صندوق های سرمایه گذاری ETF

صندوق های سرمایه گذاری تامین مالی

صندوق های سرمایه گذاری نیکوکاری

صندوق های سرمایه گذاری اختصاصی

 
ما از میان این صندوق ها، قصد داریم در این مطلب به معرفی صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت بپردازیم. با ما همراه باشید تا بدانیم این صندوق چه کاربردی دارد و برای چه کسانی مناسب است.

 

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت

افراد زیادی هستند که فرصت کافی ندارند تا پیش از ورود به بازار بورس، در مورد آن اطلاعات بدست آورند. از این رو ترس دارند که مبادا با سپرده سرمایه خود به این بازار پر ریسک، دچار ضرر و زیان شوند. از این رو ترجیح می دهند تا پول های خود را به صندوق های کم ریسک بسپارند و منتظر باشند تا همچون سپرده های سرمایه گذاری بانکی، سود خود را از معاملات صندوق به دست آورند.
صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت بهترین انتخاب برای اشخاصی است که سرمایه گذاری با کمترین ریسک را انتخاب می کنند. بیشتر دارایی های این صندوق در قالب اوراق بهادار، سپرده های بانکی، اوراق مشارکت و ... می باشند. از میان تمامی این دارایی ها نیز، تنها بخش محدودی در بازار بورس سرمایه گذاری می شود. به همین دلیل کمتر ریسک از بین رفتن اصل سرمایه در این صندوق وجود دارد.
افرادی که در صندوق های درآمد ثابت سرمایه گذاری می کنند، طبق قواعد سپرده گذاری یا به صورت ماهانه و یا هر سه ماه یک بار سود سهام خود را دریافت می کنند. از سوی دیگر نیز اگر سرمایه گذاری قصد داشته باشد واحد های خود را در این صندوق سرمایه گذاری باطل کند، می تواند اقدام به این عمل نموده و سرمایه خود را به صورت نقدی از صندوق دریافت کند.

 


 

 

مهمترین مزایای سرمایه گذاری در صندوق با درآمد ثابت

هر صندوقی که برای سرمایه گذاری انتخاب می شود، مزایا و معایب خاص خود را خواهد داشت. از جمله مهمترین مزایایی که می توانیم برای صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت بیان کنیم، عبارتند از:

نقدشوندگی بالای سرمایه

تمام افرادی که در این دسته از صندوق ها سرمایه گذاری می کنند، این نکته را می دانند که قادر هستند هر زمان که بخواهند سهام خود را به فروش رسانده و نقد کنند. یا آنکه سهامی خریداری نموده و میزان سپرده خود در صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت را افزایش دهند. پس هیچ زمان محدودی برای خرید و فروش سهام در این صندوق ها وجود ندارد.

مدیریت حرفه ای توسط کارشناسان با تجربه

زمانی که سرمایه خود را به صندوقی می سپارید، درگیر این مسئله خواهید شد که آیا تیم حرفه ای آن صندوق را  مدیریت می کنند یا خیر؟ لازم به ذکر است که تمام کارشناسانی که در صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت فعالیت می کنند، از تجربه و مهارت بالایی برخوردار می باشند. حرفه ای بودن انها یکی از دلایلی است که بیشتر مردم کشور ترجیح می دهند تا سرمایه خود را به این دسته از صندوق ها بسپارند.  

زمان بندی مطمئن و مشخص در پرداخت سود سرمایه

سود نقدی که توسط صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت به سهامداران پرداخت می شود، دارای زمان بندی دقیق و مشخصی است. معمولا سود سهام های این صندوق ها یا به صورت یک ماهه و یا به صورت سه ماهه پرداخت می شود. پس می توان با اطمینان خاطر بالا سرمایه اولیه خود را به این صندوق ها سپرد.


Sender name is required
Characters left: 1000
Comment is required