كارگزاري خوب بورس چه كارگزاري است؟

كارگزاري خوب بورس چه كارگزاري است؟

كارگزاري خوب بورس چه كارگزاري است؟

افرادي كه وارد بازار سرمايه مي‌شوند و مي‌خواهند در اين بازار به خريد و فروش سهام و يا اوراق بهادار بپردازند بايد از بين شركت‌هاي كارگزاري موجود در كشور (كه بيش از صد كارگزاي هستند)، يك كارگزاري را انتخاب كنند. انجام اين كار يعني انتخاب يك كارگزاري بورس، براي هرگونه فعاليتي در اين بازار لازم است. چرا كه خريد و فروش سهام و هر گونه نقل و انتقال سرمايه بايد از طريق كارگزاري انجام شود. براي انتخاب يك كارگزاري مناسب و خوب، روش‌هايي وجود دارد. از جمله  اين روش‌ها توجه كردن به ويژگي‌هاي يك كارگزاري و نحوه انجام خدمات توسط اين شركت است كه مي‌تواند ما را در راستاي انتخاب كارگزاري خوب، ياري كند.
در اين مقاله سعي داريم به چند نمونه از خدمات كارگزاي خوب بورس، بپردازيم تا انتخاب از بين كارگزاري‌ها ساده‌تر باشد.

1- كارگزاري خوب بورس، جامعيت دارد.

از ويژگي‌هاي يك شركت كارگزاري خوب بورس، جامعيت آن است. يعني خدماتي كه توسط اين كارگزاري انجام مي‌گيرد بايد حوزه‌هاي مختلف را در بر بگيرد. بعضي از كارگزاري‌ها تنها به ارائه بخشي از خدمات به مشتريان خود مي‌پردازند. مثلا حيطه فعاليت بعضي از اين شركت‌هاي كارگزاري، بورس اوراق بهادار است. اين بدان معني است كه چنانچه شما بخواهيد در حوزه‌هاي ديگر بازار سرمايه وارد شويد از قبيل ارز، سكه، طلا و.. با اين كارگزاري امكان پذير نيست. يا چنانچه بخواهيد اين شركت در زمينه سبدگرداني به شما خدمات ارائه دهد با مشكل مواجه مي‌شويد.

كارگزاري‌ها اين فعاليت‌هاي خود را با توجه به مجوز قانوني كه دريافت نموده‌اند به انجام مي‌رسانند. بنابراين قبل از انتخاب شركت كارگزاري بايد مجوز فعاليتشان را بررسي نماييد تا حيطه ارائه خدماتشان را در يابيد.

2- كارگزاري خوب بورس، در دسترس است.

از ديگر ويژگي‌هاي يك كارگزاري خوب، در دسترس بودن آن است. برخي از كارگزاري‌ها بدين منظور خدمات خود را به صورت آنلاين و اينترنتي گسترش داده‌اند. بعضي از كارگزاري‌ها نيز تنها از طريق حضوري به ارائه خدمات مي‌پردازند و بعضي ديگر داراي شعب متعدد براي خدمت رساني هستند. بنابراين مطابق سليقه شخصي خود و با توجه به نحوه فعاليتتان مي‌توانيد هر كدام را انتخاب كنيد.

3- ميزان كارمزد كارگزاري بورس

هر كدام از شركت‌هاي كارگزاري بورس، براي انجام خدماتش ميزاني كارمزد در نظر مي‌گيرد. در شرايطي نيز ممكن است اقداماتي از قبيل ارائه تخفيف، توسط كارگزاري انجام شود. يا براي فعالان حاضر در بورس، مزايايي در نظر بگيرد. كارگزاري‌ها اين امور را براي جذب مشتري انجام مي‌دهند. با مراجعه به سايت كارگزاري‌ها مي‌توان اين خدمات آن‌ها و نحوه انجام آن را مشاهده كرد. در اين زمينه بهترين كارگزار آن است كه خدماتش را براي سرمايه گذاران خرد و كلان، با روشي مشخص، قرار مي‌دهد.

4- امكان انجام خدمات آنلاين توسط كارگزاري بورس

چنانچه يك شركت كارگزاري بورس نتواند خدماتش را از طريق آنلاين به مشتريانش ارائه دهد از ساير رقبا عقب مي‌ماند. چرا كه امروزه بيشتر فعالان در بورس سرمايه، مايل به انجام فعاليت در بورس به صورت آنلاين هستند. آن‌ها از اين طريق به ثبت سفارشات، مشاهده گردش حساب و واريز و درخواست و نقل و انتقالات مي‌پردازند و انتظار دارند كارگزاري، انجام اين امور را براي آن‌ها ساده‌تر كند.

المنشورات ذات الصلة

اسم المرسل مطلوب
شخصيات تركت: 1000
التعليق مطلوب