كارگزاري بورس چيست و چه كارايي دارد؟

كارگزاري بورس چيست و چه كارايي دارد؟

كارگزاري بورس چيست و چه كارايي دارد؟ كارگزاري‌هاي موجود در بازار سرمايه چه وظيفه‌ يا بهتر است بگوييم چه وظايفي بر عهده دارند؟ شركت‌هاي كارگزاري بورس بسيار زيادي در بازار وجود دارند كه همگي ادعاي برتري مطلق نسبت به رقباي خود دارند. اين كارگزاري‌ها با ارايه خدمات و اهداف بلند مدت با سود انبوه به سرمايه گذاران، اين افراد را به زير مجموعه‌هاي خود جذب مي‌كنند. به منظور سرمايه گذاري در بازار بورس بايد بدانيد كه اهداف شما چيست و چگونه بايد به اين اهداف برسيد.

 براي حضور در اين بازار در ابتدا بايد با يك كارگزاري بورس كار كنيد. همانطور كه گفته شد كارگزاري‌هاي متعددي در بازار وجود دارند. اين موضوع به نوبه خود انتخاب را براي شما تا حدود نسبتا زيادي سخت خواهد كرد. به همين دليل در اين مقاله تصميم گرفتيم تا اطلاعات كلي درباره كارگزاري بورس و نقش اصلي اين بنگاه‌هاي اقتصادي در سرمايه گذاري را مورد بررسي قرار دهيم. با ما همراه باشيد.

كارگزاري بورس كجاست؟

همانطور كه در ابتداي مقاله نيز به آن اشاره كرديم، براي ورود به بازار بورس و سرمايه گذاري بايد با يك كارگزاري فعاليت كرده و آن را براي سرمايه گذاري انتخاب كنيد. شركت‌هاي كارگزاري بورس در واقع اشخاص حقوقي هستند كه به نمايندگي از مشتريان و سرمايه گذاران خود به خريد يا فروش در بازار بورس مي‌پردازند. وجود كارگزاري بورس در اصل نوعي واسطه ميان سرمايه گذار و بحث خريد يا فروش سهم در بازار بورس به حساب مي‌آيد.
خريد مستقيم سهم توسط سرمايه گذار و فروش آن توسط خود فرد و انتقال درآمد حاصل از معامله به حساب بانكي در بازار بورس صورت نمي‌پذيرد. كارگزارن بورس با تجربه و دقت بسيار بالا در اين زمينه فعاليت كرده و در كسب درآمد به شما كمك مي‌كنند. به زباني ساده‌تر كارگزاران بورسي را مي‌توان پل يا سيستم اتصال دهنده سرمايه گذار با بازار سرمايه دانست.

براي ثبت نام در كارگزاري چه اقداماتي بايد انجام داد؟

براي اين كه بتوانيد در بازار بورس سرمايه گذاري را شروع كرده و درآمد كسب كنيد، در مرحله اول بايد كد سجام دريافت كنيد. دريافت كد سجام اولين قدم به منظور حضور در يك كارگزاري بورس به حساب مي‌آيد. با مراجعه به سايت سامانه سجام كارگزاي بانك آينده اين امكان براي شما فراهم شده است كه بتوانيد كد سجام را دريافت كنيد. اين كد منحصر به هر فرد است و تنها يك بار صادر مي‌شود. بعد از اين كه كد سجام را دريافت كرديد، اكنون زمان احراز هويت شما فرارسيده است.در صورت تمايل مي توانيد با مراجعه به شعب كارگزاري بانك آينده در سطح كشور و يا مراجعه به شعب بانك آينده اقدام به انجام احراز هويت حضوري نماييد، دليل اين موضوع نيز تطبيق هويت و تكميل فرايند مربوط به آن است. اما خبر خوب اين است كه مي توانيد به صورت غير حضوري نيز اقدام به  انجام فرآيند احراز هويت نماييد. براي  انجام احراز هويت غيرحضوري از نرم افزار سيگنال ميتوانيد استفاده نماييد.پس از اين مشخصه، مي‌توانيد در يك كارگزاري بورس كه عملكرد مناسب و سابقه كاري مشخص دارد، ثبت نام كرده و اقدام به سرمايه گذاري نماييد. در حال حاضر با توجه به شرايط همه گيري بيماري كرونا، مي توانيد با مراجعه به سامانه ثبت نام غير حضوري كارگزاري بانك آينده به صورت كاملا غير حضوري اقدام به ثبت نام و دريافت دسترسي به سامانه معاملات برخط و سامانه معاملات آفلاين و استفاده از ديگر خدمات كارگزاري بانك آينده نماييد.
اين نكته را نبايد فراموش كرد ثبت نام در يك كارگزاري بورس از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. براي اين كه بتوانيد در بورس سرمايه گذاري كنيد و از اين طريق به درآمد برسيد، ثبت نام در يك كارگزاري بورسي يكي از اصلي‌ترين و در عين حال مشخصه‌هاي اجباري براي حضور در بورس و به طور كلي بازار سرمايه به حساب مي‌آيد. فرايند خريد و فروش سهم حتما بايد توسط كارگزاري و با دستور شما صورت بپذيرد.

وظيفه اصلي كارگزاري‌هاي بورسي در بازار سرمايه چيست؟

كارگزاري‌ بورس يكي از اصلي‌ترين اركان هاي موجود براي سرمايه گذاري در بازار بورس و بازار سرمايه به حساب مي‌آيند.كارگزاري بورس با انجام فرايندهاي مربوط به خريد و فروش سهم كار شما را به عنوان سرمايه گذار بسيار سريع و آسان‌تر خواهد كرد.  اين كارگزاري‌ها تمامي اطلاعات و مشخصه‌هاي لازم براي سرمايه گذاري را در اختيار شما قرار مي‌دهند. اين عامل باعث مي‌شود با ديدي بازتر سرمايه گذاري كرده و از سرمايه خود سود دريافت كنيد. آسان‌تر كردن فرايند خريد يا فروش يك سهم براي سرمايه گذار از وظايف اصلي كارگزاري بورس به حساب مي‌آيد. مشخصه‌اي كه تا به اينجاي كار بسيار قوي و اصولي صورت گرفته است. وجود سيستم معاملات  آنلاين يا معاملات برخط اين امكان را براي شما به وجود مي‌آورد.

كارگزاري بورس مورد نظر يك سرمايه گذار بايد چه ويژگي‌هايي‌ داشته باشد؟

كارگزاري‌هاي بورسي براي اين كه عملكرد مناسبي براي شما داشته باشند، بايد بتوانند در ابتدا مجوزهاي لازم از سازمان بورس و ساير ارگان‌هاي دولتي را دريافت كنند. در وهله اول داشتن اعتبار يكي از اصلي‌ترين ويژگي‌هاي يك كارگزاري بورس به حساب مي‌آيد. جدا از اين موارد، مشخصه‌هاي ديگري نيز وجود دارد كه يك كارگزاري بايد داشته باشد تا بتواند به عنوان يك گزينه مناسب مورد استفاده قرار گيرد. اين موارد عبارتند از:

داشتن تخفيف در كارمزد معاملاتي

يك كارگزاري بورس مي تواند تا 25 درصد تخفيف در كارمزد معاملاتي كارگزار لحاظ كند تا بتواند يك انتخاب بسيار مناسب براي عضويت شناخته شود. اين عامل از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. وجود تخفيف كافي در كارمزدهاي معاملاتي باعث مي‌شود تا خود سرمايه گذار در سرمايه گذاري ترغيب شود و درآمد مناسبي از اين طريق كسب كند. اين مشخصه به صورت بلند مدت براي خود كارگزاري نيز بسيار مطلوب است.

توانايي دادن سرويس در حوزه و زمينه‌هاي مختلف

بهتر است كه يك كارگزاري در زمينه و شاخه‌هاي مختلف بازار سرمايه گذاري فعاليت كند. اين مشخصه باعث مي‌شود تا راحت‌تر و سريع‌تر بتوانيد سرمايه گذاري كنيد و شاخه‌هاي مختلفي را بتوانيد براي سرمايه گذاري تجربه كنيد.

مشاوره مناسب و به موقع، پشتيباني مطلوب و برخورداري از تحليل‌هاي منطقي

يك كارگزاري بورس مناسب در ابتدا سعي مي‌كند به افراد كمك كند تا بتوانند تحليل‌هاي مناسبي از بازار و آينده يك سهم داشته باشند. همچنين كارگزاري بورس بايد پشتيباني مناسب و به موقعي را براي سرمايه گذاران خود فراهم كرده و به افراد در سرمايه گذاري كمك و مشاوره دهد. رسيدگي سريع به مشكلات و يا سوالات سرمايه گذاران باعث مي‌شود تا از ضرر سرمايه گذار جلوگيري شده و به او در افزايش سود و سرمايه كمك شود.

جمع بندي

كارگزاري بورس و اطلاعات مربوط به اين قبيل بنگاه‌هاي اقتصادي فعال در بازار سرمايه از اطلاعاتي بود كه در اين مقاله به آن پرداختيم. نظر شما چيست؟ بهترين كارگزاري بورس مناسب بريا سرمايه گذاري به نظر شما بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشد؟ نظرات خود را براي ما ارسال نماييد.

المنشورات ذات الصلة

اسم المرسل مطلوب
شخصيات تركت: 1000
التعليق مطلوب