بهترين عرضه اوليه در بورس چه عرضه‌اي بوده است؟

بهترين عرضه اوليه در بورس چه عرضه‌اي بوده است؟

عرضه اوليه به مواقعي گفته مي‌شود كه شركت‌هايي براي اولين بار وارد بازار سرمايه شده‌اند. بنابراين سرمايه‌گذاراني كه به تازگي وارد بورس سرمايه شده‌اند مي‌توانند اين عرضه‌ها را خريداري نمايند.
به طور كلي عرضه‌هاي اوليه در بورس، به دليل اينكه قيمتي كم‌تر از قيمت واقعي خود دارند با استقبال سرمايه‌گذاران مواجه مي‌شوند. در اين ميان بعضي از شركت‌ها توانسته‌اند گوي سبقت را از رقباي خود بربايند و در جايگاه بالاتري نسبت به آنان بايستند. در اين مقاله قصد داريم بهترين عرضه‌هاي اوليه دربورس امسال را معرفي نماييم.
از جمله بهترين عرضه‌هاي اوليه در بورس و فرابورس امسال مي‌توان به عرضه اوليه شركت سرمايه گذاري صبا تأمين با نماد صبا، عرضه اوليه شركت سرمايه گذاري تأمين اجتماعي با نماد شستا، عرضه اوليه شركت شير پاستوريزه پگاه گيلان با نماد غگيلا، عرضه اوليه شركت زرماكارون با نماد غزر، عرضه اوليه شركت پتروشيمي آرياساسول با نماد آريا، عرضه اوليه شركت سرمايه گذاري پويا با نماد وپويا و... را نام برد.

برترين عرضه اوليه در سال ۹۹

بررسي عرضه‌هاي اوليه در سال 99 نشان مي‌دهد كه شركت سرمايه گذاري پويا با نماد وپويا توانست در 36 روز متوالي پس از عرضه اوليه در بورس، روندي مثبت را در بازار سرمايه براي خود در پيش بگيرد. در اين زمان اين شركت سرمايه گذاري توانست بازدهي و سود حدود 327 درصدي را در بازار سرمايه از آن خود كند. اين روند سوددهي تا رسيدن به موج اول ادامه يافت. موج اول بازدهي به معناي رسيدن به مرحله‌اي است كه يك نماد يا شركت سرمايه گذاري پس از عرضه اوليه تا هنگام رسيدن به اولين افت و كاهش قيمت، با آن مواجه مي‌گردد.
هم‌چنين اين برآوردها نشان مي‌دهند نماد سرمايه گذاري پيزد در ارديبهشت ماه سال 99 توانست در عرضه اوليه با قيمت هر سهم 4035 توامن به پيش برود و بتواند بازدهي معادل 244 درصدي را براي شركت خود رقم بزند.
نماد معاملاتي شركت سرمايه گذاري صنايع لاستيك يزد نيز توانست در 66 روز متوالي پس از عرضه اوليه، روند صعودي را در بورس سرمايه طي كند. از ديگر شركت‌هاي حاضر در بورس و ارائه عرضه اوليه در بورس امسال، شركت پليمر آرياساسول با نماد آريا بود كه در خرداد ماه سال 99 توانست عرضه اوليه خود را در فرابورس ارائه كند. اين شركت سرمايه گذاري در موج اول و در طي 48 روز متوالي توانست به سوددهي 203 درصدي دست يابد و در دسته بهترين عرضه‌هاي اوليه امسال قرار بگيرد.
شركت سرمايه گذاري صباتأمين با نماد صبا نيز توانست در طول 17 روز متوالي با رشد قيمت همراه شود و سودي معادل 122 درصد را براي سهامدارانش به ارمغان بياورد.
هم‌چنين 9 نماد ديگر بورسي و فرابورسي در عرضه اوليه توانستند با رشد قيمت آن هم به صورت بي‌وقفه مواجه شوند كه از اين ميان مي‌توان نماد ولپارس و رافزا را نام برد.
در شركت‌هاي عرضه اوليه در بورس، شركت سرمايه گذاري تأمين اجتماعي با نماد شستا بيشترين جذب نقدينگي در بازار سهام را ثبت نمود و توانست 688 ميليارد تومان پول جذب نمايد هم‌چنين در موج اول رشد خود توانست به رشد 90 درصدي دست يابد و با سبقت گرفتن از شركت‌هاي فارس و فولاد بزرگ‌ترين بنگاه بورسي شود.

المنشورات ذات الصلة

اسم المرسل مطلوب
شخصيات تركت: 1000
التعليق مطلوب