صندوق سرمايه گذاري سود آور است؟

صندوق سرمايه گذاري سود آور است؟

صندوق سرمايه گذاري سود آور است؟

صندوق سرمايه گذاري توسط كارگزاران رسمي بورس، تاسيس مي‌شود. اين صندوق‌ها تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار، به فعاليت مشغول هستند. بسياري از سرمايه گذاران مايل هستند تا به سرمايه گذاري در اين صندوق‌ها اقدام كنند و سرمايه‌شان را در اختيار مديران اين صندوق‌ها بگذارند.
سرمايه گذاري به اين شيوه، بازدهي مناسبي دارد و براي افرادي كه نمي‌توانند ريسك بالاي سرمايه گذاري در بورس را بپذيرند انتخاب مناسب‌تري است. هم‌چنين افرادي كه به تازگي وارد بورس سرمايه شده‌اند و يا در زمينه فعاليت در اين بازار، اطلاعات چنداني ندارند نيز علاقمند به سپردن سرمايه شان به دست افراد خبره در صندوق‌هاي سرمايه گذاري هستند تا آن‌ها با تصميم گيري‌هاي مناسب به افزايش سود دست يابند.
از جمله مزاياي سرمايه گذاري در صندوق سرمايه گذاري مي‌توان به نقد شوندگي بالاي آن، مديريت حرفه‌اي صندوق براي حفظ دارايي و سرمايه، امكان ايجاد تنوع در سرمايه گذاري‌ها با صرف هزينه اندك، هزينه پايين نگهداري و مديريت صندوق سرمايه گذاري، نظارت و شفافيت بالا در ارائه خدمات و... اشاره كرد.

انواع صندوق سرمايه گذاري چيست؟

انواع مختلفي از صندوق سرمايه گذاري وجود دارد كه اين دسته بندي با توجه به نوع اوراق بهاداري كه در صندوق، سرمايه گذاري مي‌شود و هم‌چنين اهداف صندوق سرمايه گذاري، انجام شده است.
بعضي از انواع صندوق سرمايه گذاري عبارتند از: صندوق سرمايه گذاري بازارپول، صندوق سرمايه گذاري سهام، صندوق سرمايه گذاري با درآمد ثابت، صندوق سرمايه گذاري بخشي، صندوق سرمايه گذاري بين المللي و..
از ميان اين نوع صندوق‌هاي سرمايه گذاري اكثرا 3 نوع در ايران مورد استفاده قرار مي‌گيرند كه عبارتند از: صندوق سرمايه گذاري با درآمد ثابت، صندوق سرمايه گذاري سهامي و صندوق سرمايه گذاري مختلط كه در ادامه به بررسي ويژگي‌ها و سوددهي هر يك مي‌پردازيم.

صندوق سرمايه گذاري با درآمد ثابت

صندوق‌هاي سرمايه گذاري با درآمد ثابت، سرمايه‌هاي دريافتي از سهامداران را در سبدي از اوراق بهادار با درآمد ثابت، سرمايه گذاري مي‌كنند. اين اوراق مي‌تواند اوراق قرضه، اوراق مشاركت و.. باشد.
ويژگي خاص اين نوع صندوق سرمايه گذاري اين است كه در پرداخت سود حاصل از اين سرمايه گذاري و حفظ اصل سرمايه، اطمينان بالايي براي سرمايه‌دار، حاصل مي‌شود. سود سرمايه در اين نوع صندوق در فواصل زماني منظم يك تا سه ماهه به سهامداران بازگردانده مي‌شود.

صندوق سرمايه گذاري سهامي

صندوق‌هاي سرمايه گذاري سهامي، معمولا ريسك بالاتري نسبت به صندوق سرمايه گذاري با درآمد ثابت دارند. در اين نوع از صندوق‌ها تا 70 درصد از سرمايه به صورت سهام در بورس، عرضه مي‌شود. همين عامل سبب مي‌شود تا ريسك سرمايه افزايش يابد.
در صندوق سرمايه گذاري سهامي، تضميني براي دريافت حداقل سود وجود ندارد اما از طرفي براي افرادي كه مي‌خواهند با يك سرمايه گذاري نيمه مطمئن سود به دست آورند مناسب است.

صندوق سرمايه گذاري مختلط

اين نوع صندوق سرمايه گذاري، حد واسط دو صندوق سرمايه گذاري با درآمد ثابت و سهامي است. سرمايه گذاري در اين نوع صندوق، مخصوص افرادي است كه ريسك متوسط را در انجام معامله مي‌پذيرند. به طور كلي 60 درصد از سهام اين صندوق در بورس عرضه مي‌شود و 40 درصد آن در بانك، ذخيره مي‌گردد. در اين نوع از سرمايه گذاري هم تضميني براي سوددهي مثل صندوق‌هاي بادرآمد ثابت وجود ندارد.


اسم المرسل مطلوب
شخصيات تركت: 1000
التعليق مطلوب