تريگر چه كاربردي در تحليل تكنيكال دارد؟

تريگر چه كاربردي در تحليل تكنيكال دارد؟

يكي از مهم‌ترين موضوعات در تحليل تكنيكال تريگر است. واژه تريگر به معناي ماشه است و از آن در موقعيتي استفاده مي‌شود كه معامله گر تمامي گام‌هاي مورد نياز را برداشته و منتظر فرصتي است تا به سهم مورد نظر ورود كند. در حقيقت تريگر ماشه‌اي است كه در تحليل تكنيكال به ما كمك مي‌كند تا زمان دقيق خريد وفروش سهام را تعيين نماييم.
به وسيله اين روش مي‌توان در زمان مناسب به خريد يا فروش سهام در بازار معاملات پرداخت تا ضرر و زيان كم‌تري نصيب‌مان شود يا از هر گونه زيان جلوگيري به عمل آيد. در اين مقاله قصد داريم به بيان كاربردهاي تريگر در تحليل تكنيكال بپردازيم.

1-شكست خط روند

يكي از مهم‌ترين موقعيت‌هاي ايجاد تريگر مربوط به مواقعي است كه يك مقاومت كوتاه مدت پس از بازگشت نمودار قيمت سهام از كف قيمتي، شكسته مي‌شود و معناي آن اين است كه سهم مورد نظر، پتانسيل رشد خود را پيدا نكرده است و مي‌تواند يك روند صعودي را تجربه كند. اين عامل سبب مي‌شود تا ما خريدي مطمئن‌تر در بازار بورس را تجربه كنيم.
در حقيقت، شكست خط روند در تريگر، نشانه مهمي است كه بيان مي‌كند يك روند در حال اتمام است و روندي ديگر در حال شكل گيري است. چنين حالتي در تحليل تكنيكال، وقتي به وجود مي‌آيد كه بازار در خط مستقيم حركت نكند و حركت آن به صورت موجي باشد.
در چنين شرايطي اگر بخواهيد سهامتان را بفروشيد و به دنبال فرصتي مناسب براي اين كار مي‌گرديد بايد زماني اين كار را انجام دهيد كه شكست خط روند كمي حالت صعودي، به خود بگيرد. بنابراين با بررسي خط روند و با كاربرد تريگر مي‌توانيد روند صعودي سهام را شناسايي كنيد و پس از آن منتظر باشيد تا اين روند شكسته شود و شما به پايان روند صعودي سيگنال دست يابيد.

2- شكست خط روند نزولي

از ديگر موقعيت‌هاي كاربرد تريگر در تحليل تكنيكال مي‌توان شكست خط روند نزولي را بيان نمود. زماني كه روند نمودار قيمت يك سهم به صورت نزولي باشد و قيمت اين سهم به دليل افزايش تقاضا بر ميزان عرضه، افزايش يابد و موفق به شكست خط روند نزولي گردد مي‌توانيم سيگنال تريگر را در سهام مورد نظر مشاهده كنيم.
در حقيقت شكست خط روند نزولي، مي‌تواند به ما نشان دهد كه سهام مورد نظر آمادگي لازم براي رشد را كسب نموده است و لذا مي‌تواند به اطمينان خريدار، منجر شود.

3- پشتيباني يا شكست مقاومت

از ديگر موارد كاربرد تريگر در تحليل تكنيكال منطقه پشتيباني يا شكست مقاومت است. در حقيقت با استفاده از تريگر مي‌توانيم به بررسي موقعيت خريد و فروش سهام بپردازيم.
به طور كلي چنانچه يك خط حمايت در تحليل تكنيكال شكسته شود آن خط مقاومت بيشتري مي‌يابد و انتظار داريم بازار به سطح حمايتي بعدي سقوط كند و براي اينكه سطح حمايت و مقاومت قبل از ورود به بازار شكسته شود بايد منتظر يك شكست تكانشي باشيم در چنين حالتي از تريگر دو گزينه براي فروش وجود دارد شما مي‌توانيد در زمان استراحت اوليه و يا در هنگام آزمون مجدد، سهام خود را بفروشيد.


اسم المرسل مطلوب
شخصيات تركت: 1000
التعليق مطلوب