detail

تریگر چه کاربردی در تحلیل تکنیکال دارد؟

تریگر چه کاربردی در تحلیل تکنیکال دارد؟

یکی از مهم‌ترین موضوعات در تحلیل تکنیکال تریگر است. واژه تریگر به معنای ماشه است و از آن در موقعیتی استفاده می‌شود که معامله گر تمامی گام‌های مورد نیاز را برداشته و منتظر فرصتی است تا به سهم مورد نظر ورود کند. در حقیقت تریگر ماشه‌ای است که در تحلیل تکنیکال به ما کمک می‌کند تا زمان دقیق خرید وفروش سهام را تعیین نماییم.
به وسیله این روش می‌توان در زمان مناسب به خرید یا فروش سهام در بازار معاملات پرداخت تا ضرر و زیان کم‌تری نصیب‌مان شود یا از هر گونه زیان جلوگیری به عمل آید. در این مقاله قصد داریم به بیان کاربردهای تریگر در تحلیل تکنیکال بپردازیم.

1-شکست خط روند

یکی از مهم‌ترین موقعیت‌های ایجاد تریگر مربوط به مواقعی است که یک مقاومت کوتاه مدت پس از بازگشت نمودار قیمت سهام از کف قیمتی، شکسته می‌شود و معنای آن این است که سهم مورد نظر، پتانسیل رشد خود را پیدا نکرده است و می‌تواند یک روند صعودی را تجربه کند. این عامل سبب می‌شود تا ما خریدی مطمئن‌تر در بازار بورس را تجربه کنیم.
در حقیقت، شکست خط روند در تریگر، نشانه مهمی است که بیان می‌کند یک روند در حال اتمام است و روندی دیگر در حال شکل گیری است. چنین حالتی در تحلیل تکنیکال، وقتی به وجود می‌آید که بازار در خط مستقیم حرکت نکند و حرکت آن به صورت موجی باشد.
در چنین شرایطی اگر بخواهید سهامتان را بفروشید و به دنبال فرصتی مناسب برای این کار می‌گردید باید زمانی این کار را انجام دهید که شکست خط روند کمی حالت صعودی، به خود بگیرد. بنابراین با بررسی خط روند و با کاربرد تریگر می‌توانید روند صعودی سهام را شناسایی کنید و پس از آن منتظر باشید تا این روند شکسته شود و شما به پایان روند صعودی سیگنال دست یابید.

2- شکست خط روند نزولی

از دیگر موقعیت‌های کاربرد تریگر در تحلیل تکنیکال می‌توان شکست خط روند نزولی را بیان نمود. زمانی که روند نمودار قیمت یک سهم به صورت نزولی باشد و قیمت این سهم به دلیل افزایش تقاضا بر میزان عرضه، افزایش یابد و موفق به شکست خط روند نزولی گردد می‌توانیم سیگنال تریگر را در سهام مورد نظر مشاهده کنیم.
در حقیقت شکست خط روند نزولی، می‌تواند به ما نشان دهد که سهام مورد نظر آمادگی لازم برای رشد را کسب نموده است و لذا می‌تواند به اطمینان خریدار، منجر شود.

3- پشتیبانی یا شکست مقاومت

از دیگر موارد کاربرد تریگر در تحلیل تکنیکال منطقه پشتیبانی یا شکست مقاومت است. در حقیقت با استفاده از تریگر می‌توانیم به بررسی موقعیت خرید و فروش سهام بپردازیم.
به طور کلی چنانچه یک خط حمایت در تحلیل تکنیکال شکسته شود آن خط مقاومت بیشتری می‌یابد و انتظار داریم بازار به سطح حمایتی بعدی سقوط کند و برای اینکه سطح حمایت و مقاومت قبل از ورود به بازار شکسته شود باید منتظر یک شکست تکانشی باشیم در چنین حالتی از تریگر دو گزینه برای فروش وجود دارد شما می‌توانید در زمان استراحت اولیه و یا در هنگام آزمون مجدد، سهام خود را بفروشید.


Sender name is required
Characters left: 1000
Comment is required