detail

تحلیل تکنیکال با متاتریدر

تحلیل تکنیکال با متاتریدر

تحلیل تکنیکال با متاتریدر

تحلیل تکنیکال بورس ایران، شامل مجموعه متد و روش هایی است که پیش بینی احتمالات و اتفاقات بازار بورس را ممکن ساخته و باعث می شود این پیش بینی ها قابل اتکاتر و مطمئن تر باشند.
تحلیل تکنیکال بورس یک فرآیند تخصصی است که نیاز به شناخت اصول و نکات خاص، روش شناسی تحلیل مالی، شناخت ابعاد بازار و اقتصاد، تحلیل رفتار اقتصاد جامعه جهانی، تحلیل رفتار مردم اجتماع، شناخت عوامل تداخلی و .... دارد تا با درک صحیح از وضعیت فعلی و مطالعه پیشینه بورس، امکان رسم نمودار تحلیل تکنیکال بورس در بازه های زمانی مشخص به دست آید و مبنایی برای تعیین جهت و شیب امتداد نمودار و دامنه تغییرات بورس گردد.
برای آنکه تحلیل تکنیکال بورس، دقیق تر و علمی تر انجام شود، لازم است که تمام داده ها، حجم معاملات، ارزش معاملات و ... همراه با شرایط جانبی و حوادث مختلفی که می توانند بر نظام مالی اثر گذارند، در نظر گرفته شود.

تحلیل تکنیکال بورس، در دسترس عموم قرار دارد!
کارشناسان اقتصادی و تحلیل گران بورس، با استفاده از برنامه های هوشمند و محاسباتی و متد تحلیل تکنیکال بورس، به توضیح وضعیت بازار سهام پرداخته و هم به صورت خصوصی و هم عمومی، قادر هستند به ارائه پیشنهادات و توصیه های مهم اقتصادی پردازند، که می تواند برای وضعیت مالی یک فرد یا یک خانواده، یک شرکت یا کمپانی، یک سازمان یا مجموعه، یک کشور و حتی همه دنیا، سرنوشت ساز باشد.

 

شکل 1: تحلیل تکنیکال بورس با استفاده از نمودار

 

امروزه پلتفرم های مختلفی از جمله شبکه های اجتماعی و وب سایت های آموزشی، امکان دریافت آموزه های کارشناسان بورس را فراهم آورده و همه افراد و اقشار می توانند با این تحلیل گران تخصصی حوزه سهام، مشورت نموده و برای پیش بینی و تصمیم گیری های خرد و کلان مالی خود، به واسطه علم متخصصین، از روش های تحلیل تکنیکال بورس، بهره مند شوند.

اهمیت نرم افزارهای تحلیل تکنیکال بورس ایران برای کاربران ایرانی
برای سرمایه گذاری در بازار طلا، فلزات گرانبها، فعالیت های صنعتی، بازرگانی و تجاری، معدن و منابع طبیعی، ارز، مسکن، اوراق بهادار، حتما باید بتوان تحلیل درستی از وضعیت اقتصاد داشت.
به ویژه برای ایرانیان، شناخت روش های سرمایه گذاری سودآور، اهمیت بالایی دارد زیرا نوسانات ارز و افت ارزش پول ملی، باعث می شود ارزش سرمایه و نقدینگی، رو به کاهش بوده و عملا پول نقد، در زمان کوتاه، دچار افت اعتباری بزرگ شود، لذا تبدیل نقدینگی به یک شکل سودآور، مانند خرید مسکن یا طلا، از دیرباز در ایران رایج بوده و در دوران اخیر و با وجود بحران های اقتصادی و تنش های مالی شدید برای نظام سرمایه کشور، بیش از هر زمان دیگری این تدابیر، ضرورت یافته اند.
بنابراین می توان گفت دور از واقعیت نیست که بگوییم، در شرایط حاضر هر ایرانی، یک تاجر است که باید در سرمایه گذاری موفق عمل کند تا بتواند بودجه زندگی خود را تامین کرده و درآمدش را در اثنای زمان، لااقل در ارزش ثابت نگه دارد.

 


شکل 2: تحلیل بورس ایران

به نظر می رسد به قدر کفایت در مورد اهمیت سرمایه گذاری و به طبع آن، لزوم تحلیل اقتصادی و بورس، صحبت نمودیم، اکنون می خواهیم وارد مبحث تخصصی تر در زمینه تحلیل تکنیکال بازارسرمایه و بورس شویم.

تحلیل تکنیکال بورس با متاتریدر
در کنار متد تحلیل تکنیکال بورس، با توجه به پیچیدگی ها و وسعت بازار سرمایه، استفاده از برنامه های هوشمند و کامپیوتری برای تحلیل و نظم دهی به داده ها، ضرورت یافته است. متاتریدر  یکی از برنامه های تخصصی حسابداری و مالی در زمینه تحلیل تکنیکال بورس است که برای تضمین موفقیت خود در تجارت می توانید، با فراگیری آن، برآوردهای دقیق تری از نمودار سرمایه خود، کسب کنید.
متاتریدر Meta Trader یکی از پلتفرم های نرم افزاری برای تحلیل داده ها و برنامه ریزی معاملات و سرمایه گذاری است که جزء محبوب ترین انواع برنامه های تحلیل تکنیکال بورس، طبقه بندی شده است. به ویژه، نسخه 4 و 5 این نرم افزار، کارآیی فوق العاده دقیق تر با رابط کاربری آسان تر دارد و محبوبیت آن را نزد کاربران، افزایش داده است.
بازارهای بورس معروف مانند CFD و فارکس، از متاتریدر برای برنامه ریزی و تحلیل معاملات بهره می برند.
نسخه چهار متاتریدر، به کاربر اجازه می دهد تا بتواند اندیکاتور ( شاخص ) و اکسپورت ( مورد معامله )، خود را تعیین کرده و در نتیجه روند تحلیلی خود را مطابق با استراتژی هایی که در نظر دارد، مورد آزمایش و ارزیابی قرار دهد.
هر آنچه برای رسم و تحلیل نمودار بورس نیاز است، در نسخه چهارم متاتریدر در اختیار کاربران قرار گرفته است.

 


شکل 3: متاتریدر نرم افزار تحلیل بورس است.

نصب متاتریدر از سرورهای مختلف
بروکرهای مختلفی مانند فارکس و ... نسخه های متعددی از این نرم افزار را برای کاربران خود ارائه داده اند و برخی از بروکرها نیز، تنها به صورت آنلاین امکان استفاده از تحلیل تکنیکال بورس با متاتریدر را بدون ارائه هیچ نسخه ای از این نرم افزار، فراهم کرده اند.
برای استفاده از متاتریدر نسخه مورد نظر از این برنامه را بر روی سیستم خود نصب نموده و کار تحلیل معاملات خود را انجام دهید.
در ایران نیز، متاتریدر بورس ایران، یکی از پلتفرم های اصلی برای تحلیل تکنیکال بورس است.

ویژگی های کلی متاتریدر
متاتریدر دارای نسخه های مناسب اندروید، IOS، و ویندوز است.
 برای نصب متاتریدر بر روی ویندوز، ابتدا باید پلتفرم ارائه دهنده آن را به عنوان سرور متاتریدر انتخاب کرده و سپس یک فایل .exe برای شما ارسال می شود تا به کمک آن بتوانید به سرور تحلیلگر بورس خود، وصل شوید.
پس از اتصال به سرور، به طور خودکار، روند نصب برنامه بر روی سیستم انجام می شود.
 برای استفاده از متاتریدر برای تحلیل تکنیکال، باید با بخش های مختلف این نرم افزار و نحوه کار با آن آشنا شده و توانایی تعیین اندیکاتور و تحلیل نمودارهای نهایی را به دست آورید.
سه بخش مهمی که در فراگیری شیوه کار با متاتریدر وجود دارد شامل انواع سفارشات، تحلیل تکنیکال بورس توسط ابزار کمی، استفاده از ابزار ترسیم برای تحلیل تکنیکال می باشد. هر یک از این بخش ها دارای قسمت ها و نکات جزئی تر هستند.
متاتریدر قابلیت فارسی سازی داشته و به همین دلیل برای کاربران ایرانی، محبوبیت دارد.
تنظیم اختصاصی آپشن های ارزیابی در این نرم افزار بر مبنای نوع معاملات، تنظیم انواع سفارش، تنظیم قیمت و ... برای کاربران فراهم شده است.


Sender name is required
Characters left: 1000
Comment is required