تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱

اشباع جابه‌جایی ظرفیت نقدینگی

دبیرکل کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران گفت: نقدینگی سرگردان موجود در بازار سرمایه نشان از اطلاع‌رسانی ضعیف حاکمیت داشته و هر روز مردم به دنبال سیگنال‌های حفظ و جابه‌جایی نقدینگی خود می‌گردند.
سعید اسلامی بیدگلی، دبیر کل کانون نهاد‌های سرمایه گذاری ایران در خصوص عدم اجرای راهکار مناسب جهت حفظ نقدینگی بازار به بورس نیوز گفت: اقتصاد، درگیر تلاطم‌های بسیار جدی بوده و حجم نقدینگی نیز در کشور بسیار بالاست.

وی ادامه داد: مردم به دلیل این نوسانات بالا و هر روزه اقتصاد، دائما به فکر حفظ ارزش پول خود بوده و به سمت هر فرصت سرمایه‌گذاری با هدف حفظ ارزش پول، هجوم می‌آورند و تمامی این عوامل باعث ایجاد رفتار‌های هیجانی بالا در کشور خواهد شد.

اسلامی بیدگلی به اتفاقات زیاد با سطح ریسک‌بالا در کشور اشاره داشت و گفت: این اتفاقات در اختیار سیاست‌گذار نیست و حاصل از تصمیمات ناگهانی سیاست‌گذاران است.

وی افزود: گفت‌و‌گوی حاکمیت با مردم به لحاظ اطلاع‌رسانی به نسبت ضعیف بوده و این مردم هستند که دائما سیگنال‌های حفظ و جابه‌جایی نقدینگی خود را جستجو می‌کنند.

دبیر کل کانون نهاد‌های سرمایه گذاری ایران به نکته‌ای کلیدی در بازار اشاره کرد و افزود: بازار‌ها ظرفیت زیاد جابه‌جایی نقدینگی را نداشته و این تنها مانع برای جابجایی‌های بزرگ نقدینگی در کشور است.

این اقتصاددان در پایان اظهار داشت: امید می‌رود که ثبات در تصمیم‌گیری‌ها اجرایی شده و برنامه‌ریزی‌ها نیز از پیش اعلام شود؛ نکته قابل توجه این رزو‌های بازار، طرح گرانی بنزین بوده که قطعا این شیوه اجرا و افزایش قیمت حامل‌های انرژی آسیب‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی زیادی را برای کشور ایجاد خواهد کرد.
۴ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۵۳
https://www.boursenews.ir/ |
تعداد بازدید : ۲,۴۲۷
کد خبر : ۴۶
کلیدواژه ها: آموزش بورس, سرمایه گذاری در بورس, شاخص بورس, عرضه اولیه, صندوق سرمایه گذاری, بهترین کارگزاری بورس, کارگزاری بورس, تحلیل بنیادی, سبدگردانی, پرتفوی

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید