تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
یکشنبه / ۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۱
سرویس : بازار سرمایه
کد خبر : ۲۷۵۴
گزارشگر : ۱۹۳۰
منبع: بازار سرمایه ایران(سنا)
سرویس بازار سرمایه
با تامین مالی جمعی فیلم بخارست رقم خورد؛

نخستین تامین مالی پرده نقره‌ای از بازار سرمایه

نشست خبری رونمایی از روش نوین تامین مالی جمعی نخستین فیلم سینمایی از طریق فرابورس، امروز یکشنبه، پنجم تیرماه، با حضور دبیر کارگروه تامین مالی جمعی فرابورس، عارف علی‌قلی‌پور و مدیر عامل سکوی تامین مالی جمعی کارن کراد، علی عمیدی و علی طلوعی، تهیه کننده در محل مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد.

نخستین تامین مالی پرده نقره‌ای از بازار سرمایه
 
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در این نشست، عارف علی‌قلی‌پور با اشاره به راه‌اندازی بازار تامین مالی جمعی اظهار کرد: تا اکنون مجموعه‌هایی که بتوانند شفافیت را بپذیرند و مدل اقتصادی را نیز مدنظر قرار دهند، به بیانی دیگر، بازگشت سرمایه را به عنوان یک اصل بپذیرد، تعداد کمی از پروژه‌ها را در بر می گرفت. اما فیلم سینمایی «بخارست» با پذیرش اصل شفافیت و بازگشت سرمایه، در این مسیر گام نهاد.
دبیر کارگروه تامین مالی جمعی شرکت فرابورس ایران با اشاره به دغدغه‌های پیرامون بازگشت سرمایه در این بازار تصریح کرد: طی یک سال و نیم عمر بازار تامین مالی جمعی، تمامی سرمایه ها بازگشت داده شده است و امید می رود که در حوزه سینما نیز چنین اتفاقی رخ دهد.

او با اشاره به فیلم سینمایی بخارست، اذعان کرد: انتخاب این فیلم، انتخاب هوشمندانه ای بود. چرا که این فیلم از یک مرحله عبور کرده که کار را برای سکوی تامین مالی جمعی، سرمایه پذیر و ناظر آسان تر کرده است.
علی قلی پور با بیان اینکه سکوی تامین مالی جمعی کارن کراد از جمله سکوهای پیشگام در این بازار است، اظهار امیدواری کرد: امید می رود با موفقیت در این رخداد، آغازی برای تامین مالی جمعی در حوزه صنعت سینما رقم بخورد.

در بخش دیگری از این نشست، تهیه کننده فیلم سینمایی بخارست، با بیان اینکه تامین مالی جمعی کمک می کنند تا سرمایه های خرد را در مسیر تولید قرار دهد، گفت: در حوزه صنعت تصویر و پروژه‌های سینمایی، این اتفاق تا به حال رخ نداده و طی کردن فرایندهایی که مد نظر بازار سرمایه است که همان شفافیت است، برای برخی از پروژه ها میسر نبوده است.
علی طلوعی با اشاره به اهمیت تامین مالی جمعی در حوزه سینما اظهار کرد: در تولید صنعتی و حرفه‌ای، اهمیت تامین مالی جمعی خود را بیشتر نشان می دهد. بنابراین، با همکاری سکوی تامین مالی جمعی کارن تمامی پارامترهایی که مدنظر بازار سرمایه بود، در قالب جداول و اطلاعات شفاف به فرابورس داده شد و با اعلام اطلاعات مالی این پروژه در تارنمای این سکو، هر سرمایه‌گذاری با حداقل سرمایه 500 هزار تومان می تواند در این پروژه سهیم شود.
او در انتهای سخنان خود با اشاره به جایگاه صنعت سینمای کشور ابراز کرد: اگر به سمتی برویم که نگاه هنری با شیوه های تامین مالی نوین همراه شود، افزون بر اشتغالزایی، به ورود ارز به چرخه صنعت هنر و سینما نیز کمک خواهد شد.

در انتهای این نشست خبری، مدیرعامل سکوی تامین مالی جمعی کارن کراد با اشاره به آمار و اقدامات این سکو عنوان کرد: در سکوی کارن تا اکنون 22 پروژه برای تامین مالی وارد شده است که عموما آنها دانش بنیان بوده‌اند.
علی عمیدی با بیان اینکه این سکو تا اکنون 42 میلیارد تومان تامین مالی جمعی کرده است، گفت: تا اکنون 2078 سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی در طرح های این سکو اقدام به سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

او ادامه داد: صنعت سینما در تمامی دنیا صنعتی سودآور است و در این طرح نیز امید می رود، فیلم سینمایی بخارست نیز سودآور باشد. برای این طرح، به نظر می رسد 4 میلیارد تومان جذب سرمایه شود و پیش بینی 42 درصدی سود در یک سال می شود.

به گزارش سنا، برای نخستین بار در ایران، سکوی تامین مالی جمعی کارن کراد با همکاری موسسه تصویرگستر نبراس از روش نوین تامین مالی جمعی در حوزه صنایع خلاق، هنر و سینما بهره برده است.
فیلم سینمایی «بخارست» به عنوان نخستین طرح متقاضی تامین مالی جمعی در این حوزه معرفی شده است که جذب سرمایه آن از طریق سکوی کارن انجام می شود و عموم مردم امکان مشارکت در تامین سرمایه این طرح را دارند.

تعداد بازدید : ۶۲۵
(یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱) ۱۳:۲۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید