تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
دوشنبه / ۳۱ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۴
سرویس : اقتصاد کلان
کد خبر : ۳۰۹۰
گزارشگر : ۱۹۳۰
سرویس اقتصاد کلان

کاهش قیمت نفت در پی کاهش رشد اقتصادی

قیمت نفت در آغاز معاملات امروز، دوشنبه تحت تاثیر ترس از افزایش شدید نرخ بهره آمریکا، کاهش یافت. افزایش نرخ بهره در امریکا به کندی اقتصاد جهانی و کاهش تقاضای سوخت دامن می‌زند.

کاهش قیمت نفت در پی کاهش رشد اقتصادی
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمیایه (سنا) و به نقل از سی ان بی سی، در آغاز معاملات امروز، دوشنبه، بهای معاملات آتی نفت برنت برای تسویه ماه اکتبر با ۱.۱۷ دلار معادل ۱.۲ درصد کاهش به ۹۵ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید؛ این در حالی است که نگرانی از کند شدن تقاضا در چین به دلیل بحران برق، بر معاملات نفت برنت اثر منفی گذاشته است.

همچنین، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI)، ۱.۱۲ دلار معادل ۱.۲ درصد کاهش یافت و به ۸۹ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید.

اگر چه قیمت نفت برنت و WTI نسبت به معاملات روز جمعه افزایش یافتند، اما به دلیل تقویت دلار و نگرانی از تقاضا حدود ۱.۵ درصد کاهش هفتگی را به ثبت رساندند.

 
به گفته هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر کل تحقیقات در نیسان سکیوریتیز، «سرمایه گذاران نگران بودند که افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو باعث رکود اقتصادی و کاهش تقاضای سوخت شود.»

وی افزود: «محدودیت برق چین در برخی مناطق نیز نگران‌کننده است زیرا می‌تواند بر فعالیت‌های اقتصادی تأثیر بگذارد.»

به گفته رسانه های دولتی و یک شرکت برق، استان سیچوان در جنوب غربی چین هفته گذشته به دلیل کمبود شدید برق ناشی از امواج گرمای شدید و خشکسالی، عرضه برق به منازل، ادارات و مراکز خرید را محدود کرد.

از سوی دیگر، تقویت دلار آمریکا که در بالاترین حد خود در پنج هفته اخیر قرار گرفت، بر قیمت نفت نیز تأثیر گذاشت زیرا تقویت ارزش دلار، سبب گران شدن نفت برای خریداران سایر ارزها می شود.

سرمایه گذاران به اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هنگام سخنرانی در کنفرانس سالانه بانک های مرکزی در جکسون هول، وایومینگ، در روز جمعه، توجه زیادی خواهند داشت.

توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند، روز جمعه گفت که مقامات بانک مرکزی ایالات متحده «هنوز زمان زیادی» دارند تا درباره نیاز به افزایش نرخ بهره در نشست سیاست گذاری ۲۰ تا ۲۱ سپتامبر خود تصمیم گیری کنند.

قیمت نفت و طلا در معاملات امروز

به گزارش سنا از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، دوشنبه، ۲۲ آگوست، در ساعت ۸:۵۸ به وقت تهران، با کاهش ۱.۲۷ درصدی در هر بشکه، ۹۵ دلار و ۴۹ سنت معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۱.۲۶ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۸۹ دلار و ۶۳ سنت معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۰.۲۷ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۷۵۸ دلار و ۴۰ سنت معامله شد.

نقره نیز با کاهش ۰.۵۲درصدی، ۱۹ هزار و ۹۷ دلار معامله شد.
تعداد بازدید : ۲۴۶
(دوشنبه ۳۱ اَمرداد ۱۴۰۱) ۱۴:۰۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید