تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
شنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۹
سرویس : بازار سرمایه
کد خبر : ۳۲۰۱
گزارشگر : ۱۹۳۰
سرویس بازار سرمایه
در گفت‌وگو با کارشناس اقتصادی مطرح شد؛

بانک‌ها توان هدایت سرمایه به بخش‌های مولد اقتصاد را ندارند

عباسعلی ابونوری گفت: متاسفانه بانک‌ها توان تشویق و هدایت سرمایه‌گذاران به بخش‌های مولد را ندارند، چون خود به فعالیت های غیرمولد مشغول هستند. در واقع بانک‌ها برای تامین کسری سالیانه خود مجبور هستند به فعالیت‌های غیرمولد اقتصادی در بسیاری بخش‌ها از قبیل زمین و مسکن روی آورند.

بانک‌ها توان هدایت سرمایه به بخش‌های مولد اقتصاد را ندارند
 
یک استاد دانشگاه با بیان اینکه بزرگترین مشکل اقتصادی هر کشور کمبود سرمایه است که می‌تواند به هر شکلی برای شرکت‌ها و بنگاه‌ها مشکل ایجاد کند به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: شرکت‌هایی که با تورم و کمبود درآمد مواجه هستند توانایی پس‌انداز ندارند.

عباسعلی ابونوری با اعلام اینکه شرکت‌های سرمایه‌پذیر بسیاری در کشور وجود دارد که متاسفانه نبود سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی آن‌ها را با مشکلات بسیار مواجه کرده است، افزود: زمانی که کشوری با سایر کشورها تعامل اقتصادی داشته باشد، همراه با جذب سرمایه‌گذاری، تکنولوژی هم وارد آن کشور می‌شود و این بزرگترین ویژگی اقتصادی برای هر کشور است.

وی افزود: در واقع هدف اقتصاد کاهش هزینه‌های تولید است و یکی از سیاست‌های داخلی کشوری چون چین تولید کالا بر اساس کمترین هزینه است. این کشورها با این روش وسعت زیادی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. سرمایه‌گذاری انسانی و افزایش مهارت این نیروها نیز در سرمایه‌گذاری تاثیر دارد.

به گفته این استاد دانشگاه؛ افزایش نرخ تورم سالهاست امکان سرمایه‌گذاری واقعی با هدف تولید را کاهش داده است. همه اقشار جامعه باید از سرمایه‌گذاری غیرمولد به سمت سرمایه‌گذاری مولد پیش رفته و همه با این هدف در مصرف صرفه جویی کنند.

وی ادامه داد: تغییرات بازار سهام در کشور نشان دهنده تعامل و میل مردم جهت سرمایه‌گذاری است و با بهبود فضای اقتصادی و ثبات در بازار، بسیاری از سرمایه‌گذاران با هدفی غیر از کسب سود حداکثری در بخش‌های تولیدی سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

ابونوری گفت: بانک‌ها نقش موتور اقتصادی هر کشور را ایفا می‌کنند و در ایجاد بازار سرمایه نقش با اهمیتی دارند. ولی متاسفانه بانک‌های کشور ما توان تشویق و هدایت سرمایه‌گذاران به بخش‌های مولد را ندارند، چون خود به فعالیت های غیرمولد مشغول هستند. در واقع بانک‌ها برای تامین کسری سالیانه خود مجبور هستند به فعالیت‌های غیرمولد اقتصادی در بسیاری بخش‌ها از قبیل زمین و مسکن روی آورند.
تعداد بازدید : ۳۱۸
(شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱) ۰۹:۲۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید