تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
دوشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۷
سرویس : بازار سرمایه
کد خبر : ۳۲۹۶
گزارشگر : ۱۹۳۰
سرویس بازار سرمایه

تشکیل کارگروه در بازار سرمایه برای مواجهه با آثار بودجه‌ای سال آینده

روز گذشته و در ادامه سلسله جلسات مستمر میان سرمایه‌گذاران نهادی و حقوقی‌های بزرگ بازار سرمایه و مدیران تامین سرمایه با نهاد ناظر بازار با حضور رئیس سازمان بورس، معاون نظارت بر ناشران و بورس‌ها و مدیر نظارت بر بورس‌ها برگزار شد.

تشکیل کارگروه در بازار سرمایه برای مواجهه با آثار بودجه‌ای سال آینده
 
به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این جلسه مهمترین دلایل وضعیت فعلی بازار از جمله بحث قیمت‌گذاری دستوری، نرخ بالای سود بانکی و ... بررسی شد.
یکی از دغدغه‌های مهم حاضران در این نشست، تامین مالی سرمایه‌گذاران نهادی جهت خرید سهام بود که ریاست محترم سازمان بر تسریع و تسهیل این روند تاکید کردند تا مشکلات موجود در این زمینه هرچه زودتر برطرف شود و درخواست‌های تامین مالی به سرعت پاسخ داده شود.
در این نشست همچنین ریاست سازمان تاکید کردند که اگرچه سازمان بورس متولی اصلی برای مرتفع کردن مشکلات مربوط به قیمت‌گذاری دستوری نیست، اما تلاش کرده تا با ایجاد سازوکارهای شفافیت در عرضه و تقاضا در بورس کالا، به دولت در حذف قیمت‌گذاری دستوری کمک کند.
از مهمترین بحث‌های مطرح شده در این نشست، تشکیل یک کارگروه منسجم در سازمان بورس است تا پیش از آنکه پیش‌نویس لایحه بودجه 1402 تنظیم و به مجلس ارائه شود، بازار سرمایه پیشنهادهای خود را برای مواجهه با هرگونه آثار نامساعد بودجه‌ای در اختیار دولت محترم قرار دهد.
در این نشست بسیاری از مدیران حقوقی بازار با اشاره به وضعیت نرخ سود بانکی، ابراز نگرانی کردند که این وضعیت منتهی به جذابیت سرمایه‌گذاری در بانک‌ها به جای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه شده است. به خصوص آنکه دولت پیشتر مصوب کرده بود تا این نرخ سقف 20 درصد را رعایت کند؛ اما با عدم رعایت این مصوبه، تبعات آن بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داده است.
در این جلسه همچنین بر پیگیری و مطالبه‌گری جهت حل مشکل تامین مالی جهت خرید سهام، نرخ خوراک و سوخت گاز صنایع، تعیین تکلیف سریع واگذاری سهام خودروسازها و تثبیت نرخ سود بین بانکی در کانال از پیش تعیین شده تاکید شد.
تعداد بازدید : ۱۱۶
(دوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱) ۰۹:۳۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید