تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
دوشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۹
سرویس : فرابورس
کد خبر : ۳۵۰۴
گزارشگر : ۱۹۳۰
سرویس فرابورس
یک کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

فرمول منطقی و بلندمدت قیمت‌گذاری انرژی، مهم‌ترین مطالبه سهامداران

علی اصغر مهریزاده گفت: مهمترین مطالبه سهامداران از سیاستگذاران اقتصادی این است که در قیمت گذاری انرژی، رویه‌های معقول و منطقی در پیش بگیرند.

فرمول منطقی و بلندمدت قیمت‌گذاری انرژی، مهم‌ترین مطالبه سهامداران
 
علی اصغر مهریزاده کارشناس بازار سهام در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) با اشاره به بعضی نگرانی های سهامداران بابت بودجه ۱۴۰۲، بیان کرد: مهمترین مطالبه سهامداران از سیاستگذاران اقتصادی این است که در قیمت گذاری انرژی، رویه‌های معقول و منطقی در پیش بگیرند. گاز در هر منطقه، قیمت مخصوص به خود را دارد و نمی توان قیمتی برای گاز تعیین کرد که چند برابر قیمت های منطقه باشد. معتقدم در قیمت گذاری انرژی باید با تکیه بر جلسات مشورتی و تعاملی بین دولت و سیاست گذاران و کارشناسان و تولیدکنندگان، بر اساس یک فرمول منطقی و بلند مدت تعیین گردد. در این صورت رانتی نصیب تولیدکنندگان نخواهد شد و در مقابل، اجحافی هم در حق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان صورت نخواهد گرفت.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد هر سال بابت بودجه سال بعد، ابهام داشته باشیم و فرمول بلند مدتی برای تعیین هزینه انرژی صنایع و... تعیین نشود؛ نمی توان انتظار سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازار سهام را هم داشت. بازار سرمایه، بازار سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است و باید افق پیش بینی سود شرکت ها و صنایع هم بلندمدت باشد. امیدواریم این مطالبه سهامداران که توسط رئیس سازمان بورس و وزیر اقتصاد هم دنبال می شود، محقق شود تا بتوان پیش بینی پذیری بازار سرمایه را افزایش داد.

مهریزاده تصریح کرد: ابهامات موجود نه فقط از جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار سهام کاسته، بلکه انگیزه‌ای برای سرمایه گذاری های جدید در حوزه تولید هم وجود ندارد.
تعداد بازدید : ۱۳۸
(دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱) ۱۲:۱۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید