تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
سه شنبه / ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۱
سرویس : بازار سرمایه
کد خبر : ۳۵۱۱
گزارشگر : ۱۹۳۰
سرویس بازار سرمایه
معاون حقوقی سازمان بورس در پاسخ به سنا:

افشا اسامی مدیران متخلف، سوابق افراد را در دسترس فعالان بورس قرار می‌دهد

مهرداد مسعودی‌فر گفت: فلسفه افشا اسامی مدیران متخلفین بازار سرمایه آن است که تمام کسانی که می‌خواهند در بازار سرمایه فعالیت کنند باید منبعی داشته باشند که ببینند آیا آن فرد سابقه خوبی دارد یا خیر، که با راه‌اندازی این سامانه محقق خواهد شد.

افشا اسامی مدیران متخلف، سوابق افراد را در دسترس فعالان بورس قرار می‌دهد
 
مهرداد مسعودی‌فر، معاون حقوقی سازمان بورس در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، درباره اجرایی شدن بند چ ماده ۳۶ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و افشا اسامی مدیران متخلفین بازار سرمایه گفت: فلسفه وضع این قانون، بازدارندگی است. یعنی مدیران توجه داشته باشند که اگر وصف تخلفاتی داشته باشد، اسامی آنها برای مردم افشا می‌شود.

وی افزود: فلسفه بعدی آن است که تمام کسانی که می‌خواهند در بازار سرمایه فعالیت کنند، قصد دارند سهمی بخرند یا مدیری را معرفی کنند، باید منبعی داشته باشند که ببینند آیا آن فرد سابقه خوبی دارد یا خیر، که با راه‌اندازی این سامانه محقق خواهد شد.

مسعودی‌فر ادامه داد: بنا بر دلایلی این قانون در ادوار گذشته سازمان اجرا نشد. جزئیات این قانون در شورای عالی بورس هم نهایی و ابلاغ شد و از این به بعد، اسامی افرادی که در بازار سرمایه مرتکب تخلفاتی شوند، در سامانه ای که به زودی اعلام خواهد شد، منتشر می‌شود.

معاون حقوقی سازمان بورس در پایان یادآور شد: ضوابط خاصی در خصوص سطح‌بندی جرائم نیز مشخص شده و فرآیندهای آن به کمک خبرنگاران اطلاع‌رسانی خواهد شد. ضمنا سقف نرخ جرائم به یک میلیارد تومان افزایش یافته است.
تعداد بازدید : ۲۹۸
(سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱) ۱۲:۳۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید