تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
سه شنبه / ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۰
سرویس : فرابورس
کد خبر : ۳۵۱۳
گزارشگر : ۱۹۳۰
سرویس فرابورس
گزارش روزانه بازار؛

صعود دسته جمعی شاخص‌های بورس

در جریان معاملات امروز ۸ آذر ماه، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۹۶۵ واحد (۰.۷۲ درصد) افزایش به رقم ۴۱۲ هزار و ۶۵۳ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۵ هزار و ۸۵۵ واحد (۰.۴۲ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۱۴ هزار واحد رسید.

صعود دسته جمعی شاخص‌های بورس
 
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در جریان معاملات امروز ‌سه‌شنبه، ۸ آذر ماه، بیش از ۶ میلیارد و ۱۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۳ هزار و ۳۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۵۹ هزار و ۱۸۲ معامله به ارزش ۵ هزار و ۸۰ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۲۲ هزار و ۳۸۲ معامله به ارزش یک هزار و ۹۸۸ میلیارد ریال، گروه فرآورده های نفتی با ۱۶ هزار و ۶۵۴ معامله به ارزش یک هزار و ۴۴۵ میلیارد ریال، گروه غذایی بجز قند با ۱۹ هزار و ۷۷۶ معامله به ارزش یک هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال و گروه انبوه سازی با ۱۶ هزار و ۸۳۸ معامله به ارزش یک هزار و ۳۰۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۹۷۲ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۸۳۸ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۷۹۸ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۶۶۴ واحد و شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با ۴۴۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۸۱۰ واحد، شرکت ایران خودرو با ۳۶۶ واحد، شرکت سایپا با ۱۴۲ واحد، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با ۹۱ واحد و شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۸۷ واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۸ آذر ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۴۶ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۶۸۳ واحد رسید.

همچنین بیش از ۳ میلیارد و ۳۰۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۲ هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی مارون با ۶.۶ واحد، شرکت پالایش نفت شیراز با ۵.۶ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۴.۵ واحد، شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با ۴ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان با ۳.۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

شرکت پتروشیمی زاگرس با ۹ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۳ واحد، شرکت جنرال مکانیک با ۲ واحد، شرکت مادیران با ۱.۳ واحد و شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج با یک واحد بیشترین تاثیر منفی بر کاهش شاخص را داشتند.
تعداد بازدید : ۱۵۲
(سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱) ۱۴:۴۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید