تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
سه شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۷
سرویس : یادداشت تحلیلی- بولتن
کد خبر : ۳۵۳۶
گزارشگر : ۱۱۴۳۸
سرویس یادداشت تحلیلی- بولتن
شرکت بورس اوراق بهادار تهران منتشر کرد:

گزارش «نحوه حمایت از سرمایه‌گذاران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی»

ویراست اول گزارش «نحوه حمایت از سرمایه‌گذاران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی» توسط شرکت بورس اوراق بهادار تهران در خرداد 1402 منتشر گردید.

گزارش «نحوه حمایت از سرمایه‌گذاران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی»
گزارش «نحوه حمایت از سرمایه‌گذاران و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی» توسط شرکت بورس اوراق بهادار تهران منتشر گردید.

  در این گزارش آمده است همواره حفظ امنیت سرمایه‌گذاری در بازارهای سرمایه به منظور حفظ اعتماد عمومی و جذب سرمایه‌گذاران بیشتر به این بازارها از اولویت‌های مسئولان بازارهای سرمایه بوده است. در این راستا، اقدامات مختلفی همچون بهبود شفافیت بازار، افزایش نقدشوندگی، راه‌اندازی ابزارهای مالی متنوع و غیره اتخاذ شده است. اما یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت‌گرفته توسط مسئولان بازارهای سرمایه، راه‌اندازی «صندوق حمایت از سرمایه‌گذار» است که هدف از راه‌اندازی آن، پرداخت غرامت به مشتریان یک شرکت کارگزاری در نتیجه ورشکستگی و نکول آن شرکت است. همچنین تجربه بحران‌های مالی اخیر نشان می‌دهد که صندوق‌های سرمایه‌گذاری در شرایط پرفشار بازار با هجوم فروش واحدهای سرمایه‌گذاری روبرو شده و به دلیل عدم نقدینگی کافی و همچنین عدم نقدشوندگی اوراق بهادار در اختیار صندوق، پاسخگوی نیازهای مشتریان خود نیستند و این امر که باعث ترس و عدم‌اطمینان سرمایه‌گذاران به بازار می‌شود، می‌تواند موجبات کاهش بیشتر بازار را به دنبال داشته باشد. یکی از راه‌های جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، حمایت مسئولان ذی‌صلاح مالی و اقتصادی کشورها همچون بانک‌های مرکزی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است تا بتوانند از طرق مختلف، نقدینگی لازم را در اختیار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قرار دهند
در بخش اول این گزارش تحت عنوان «اقدامات حمایتی از سرمایه‌گذاران بازار سرمایه»، سازوکار صندوق حمایت از سرمایه‌گذار در برخی از کشورها همچون انگلستان، هند، کانادا، ژاپن، تایلند و زیمباوه مورد بررسی قرار گرفته و در ادامه روش‌های حمایت مسئولان اقتصادی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری طی بحران‌های مالی اخیر در کشورهای آمریکا و هند تشریح شده است.

 

دانلود پی دی اف

تعداد بازدید : ۸۹
(سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲) ۱۷:۴۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید