تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۳
سرویس : یادداشت تحلیلی- بولتن
کد خبر : ۳۵۸۰
گزارشگر : ۱۱۴۳۸
سرویس یادداشت تحلیلی- بولتن
شرکت بورس اوراق بهادار تهران منتشر کرد:

اولین ویراست «راهکارهای ارتقای ثبات مالی در اقتصاد کلام و بازارهای سرمایه» منتشر شد

شرکت بورس اوراق بهادار تهران مستندی تحت عنوان «راهکارهای ارتقای ثبات مالی در اقتصاد کلام و بازارهای سرمایه» را منتشر کرد.

اولین ویراست «راهکارهای ارتقای ثبات مالی در اقتصاد کلام و بازارهای سرمایه» منتشر شد

در اولین ویراست مستند تحت عنوان «راهکارهای ارتقای ثبات مالی در ا قتصاد کلام و بازارهای سرمایه»، عناوینی از ثبات مالی در سیستم‌های مالی و راهکارهای ارتقای ثبات مالی در بازارهای سرمایه به چشم می‌خورد. 

 در مقدمه این مستند آمده است: ثبات مالی یکی از موضوعاتی است که به طور گسترده در ادبیات اقتصادی امروز مورد بحث قرار گرفته است. ثبات مالی به شرایطی گفته می‌شود که سیستم مالی در برابر تکانه‌ها و شوک‌های اقتصادی و نوسانات غیرعادی قیمت دارایی‌ها، مقاوم و باثبات بوده و وظایف اساسی خود همچون واسطه‌گری وجوه مالی و مدیریت ریسک‌ها را به درستی انجام می‌دهد. ثبات سیستم مالی که به طور قابل توجهی به عملکرد بازارهای مالی و مؤسسات مالی وابسته است، برای دستیابی به رشد اقتصادی پایدار حیاتی است. از طرفی، بی‌ثباتی مالی می‌تواند از رشد فعالیت‌های اقتصادی جلوگیری کرده و رفاه اقتصادی را کاهش دهد. اگر بازارهای مالی ناکارآمد بوده یا مؤسسات مالی به شدت تحت فشار قرار گیرند، فشارهای ناشی از آن‌ها بر کسب‌وکارها و خانوارها می‌تواند اثرات نامطلوبی بر اقتصاد واقعی داشته باشد زیرا ممکن است از جریان سرمایه به سمت سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند و مولد جلوگیری کرده و منجر به تنگناهای اعتباری شود.

هدف این گزارش بررسی راهکارهای ارتقای ثبات مالی است. بدین منظور، در بخش اول این گزارش به بررسی تعریف، اهمیت و معیارهای ارزیابی ثبات مالی در سیستم‌های مالی پرداخته شده است. در بخش دوم این گزارش نیز، راهکارهای ارتقای ثبات مالی در بازارهای سرمایه از دیدگاه مطالعات آکادمیک و نهادهای بین‌المللی معتبر همچون گروه بورس دویچه آلمان، مرکز توسعه جهانی و صندوق بین‌المللی پول تشریح شده‌اند.

 

جهت مطالعه کامل این مستند، روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

 

دانلود پی دی اف

تعداد بازدید : ۷۸
(یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲) ۱۷:۵۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید