تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
دوشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۰
سرویس : بورس کالا
کد خبر : ۹۲۰
گزارشگر : ۴۲۸۲
محمد مهدی راد ((مسئول معاملات کالا))
سرویس بورس کالا
‌در گفت و گو با مدیر بازرگانی چادرملو مطرح شد:

«قیمت رقابتی» سکانس جدید بازار سنگ آهن کشور/ سهامداران از حضور کچاد در بورس کالا منتفع خواهند شد

مدیر بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو می گوید که امروز نقطه عطفی در بازار سنگ آهن کشور اتفاق افتاد و با پرچمداری چادرملو، تابوی قیمت گذاری دستوری در بالادست زنجیره فولاد شکسته شد و برای نخستین بار ۵۰ هزار تن کنسانتره تولیدی این شرکت در بورس کالا عرضه و در فضای کاملا رقابتی به فروش رسید؛ استمرار عرضه ها در بورس کالا، قطعا نویدبخش سودآوری بیشتر برای شرکت چادرملو خواهد بود که سهامداران نیز از این موضوع منتفع خواهند شد.

«قیمت رقابتی» سکانس جدید بازار سنگ آهن کشور/ سهامداران از حضور کچاد در بورس کالا منتفع خواهند شد

حسین اطمینان مدیر بازرگانی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در گفت و گو با مسئول معاملات کالای شرکت کارگزاری بانک آینده گفت: چادرملو به عنوان یکی از غول های سنگ آهنی کشور، همواره بنای خود را بر شفافیت و عرضه های شفاف و عادلانه قرار داده است؛ در همین راستا مدیریت مجموعه خواستار پذیرش کلیه محصولات پایه تولید و مواد اولیه فولاد در بورس کالا شد و بورس نیز همکاری مطلوبی در این زمینه داشت و امروز کنسانتره تولیدی شرکت برای نخستین بار معامله شد.

اطمینان اظهار داشت: امروز نقطه عطفی در بازار سنگ آهن و مواد اولیه فولادسازی کشور اتفاق افتاد و با پرچمداری چادرملو این تابو شکسته شد و برای نخستین بار ۵۰ هزار تن کنسانتره تولیدی این شرکت در بورس کالا عرضه و در فضای کاملا رقابتی به فروش رسید.

مدیر بازرگانی چادرملو تصریح کرد: با توجه به کیفیتی که کنسانتره تولیدی این شرکت دارد و فرآیندی که در قیمت گذاری و قیمت پایه رقم خورد، شفافیتی مطلوب در قیمت گذاری اتفاق افتاد و این محصول وارد فضای رقابتی شد و در نهایت با استقبال متقاضیان فروخته شد.

فاصله گرفتن از قیمت گذاری دستوری

اطمینان خاطرنشان کرد: تا قبل از این سنگ آهنی مجبور بودند مواد اولیه تولید فولاد نظیر سنگ آهن، کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی را با نرخ های دستوری به فولادسازان بفروشند. 

وی یادآور شد: به عبارت بهتر تا پیش از این قیمت گذاری دستوری در زنجیره بالادست حاکم بود و مکانیزم خاص و عادلانه ای در نرخ ها وجود نداشت اما خوشبختانه با تغییر رویکرد و با پافشاری های صورت گرفته از سوی چادرملو تلاش شد قیمت ها در فضای رقابتی کشف شود. لذا پیش بینی می شود با توجه به عرضه های مداوم چادرملو در بورس کالا تابو قیمت گذاری دستوری شکسته شود و عرضه و تقاضا تعیین کننده نرخ ها باشد.

تداوم عرضه ها

اطمینان در ادامه صحبت های خود و با تاکید بر تداوم این عرضه ها از سوی چادرملو گفت: چادرملو برنامه تولید ۱۰ میلیون تن کنسانتره را در سال جاری دارد و برای عرضه به صورت پایه بنا را بر عرضه ۲۵۰ هزار تن قرار داده که قطعا از این میزان بیشتر خواهد شد.

نوید کچاد برای سهامداران

وی تاثیر این رویداد را بر سهام شرکت های معدنی نیز چنین تشریح کرد: این نوید را به سهامداران کچاد می دهیم که قصد داریم تمام زنجیره را شفاف سازی کنیم و قیمت های واقعی را از طریق مکانیسم عرضه و تقاضا در بورس کالا کشف نماییم. ضریب قیمت بین کنسانتره و شمش فولاد قبلا ۱۶ درصد بود و با عرضه امروز این ضریب به نزدیک ۲۱ درصد رسید در نتیجه ارزش افزوده و کسب درآمد بیشتری از مواد اولیه خواهیم داشت و نظر به اینکه قصد داریم حجم گسترده تری از کنسانتره را در بورس کالا عرضه کنیم پس قطعا نویدبخش سودآوری بیشتر برای شرکت چادرملو خواهد بود و قطعا سهامداران از این موضوع منتفع خواهند شد. همچنین به نسبت برخی سنگ آهنی ها که شاید برنامه ای برای فروش در بورس نداشته باشند می توان گفت این مسئله برگ برنده و مزیت چادرملو و سهامداران کچاد خواهد بود.

تعداد بازدید : ۲۴۳
(دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰) ۰۸:۵۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید