مزاياي تحليل بنيادي چيست؟

مزاياي تحليل بنيادي چيست؟

مزاياي تحليل بنيادي و اطلاعات مربوط به اين مشخصه را قصد داريم در اين مقاله مورد بررسي قرار دهيم. همانطور كه در مقالات قبلي نيز به آن اشاره كرديم، سرمايه گذاري اصولي در بازار بورس و كسب درآمد نيازمند كسب اطلاعات حساب شده از اتفاق‌هاي اطراف و داخل اين بازار است. با آگاهي كافي از اتفاقات موجود در آن، اين امكان براي شما به وجود مي‌آيد كه بتوانيد به بهترين شكل ممكن از سرمايه خود سود كسب كنيد و به اهداف اقتصادي خود دست پيدا كنيد. براي اين كه به ميزان بيشتري در زمينه درآمد از بورس به رشد قابل توجهي دست پيدا كنيد، تحليل بنيادي و تكنيكال يكي از مواردي است كه مي‌تواند به ميزان بسيار زيادي در اين زمينه به شما كمك كند.

 

 
به همين دليل در اين مقاله تصميم گرفتيم اطلاعاتي كلي درباره تحليل بنيادي و مواردي كه بايد براي آناليز بنيادي بدانيد را در اين مقاله مورد بررسي قرار دهيم. داشتن آگاهي و اطلاعات كافي در اين زمينه باعث مي‌شود به ميزان بسيار زيادي در افزايش درآمد و كاهش ميزان ريسك موجود در سرمايه گذاري در بازار بورس  ايران موفق و قوي ظاهر شويد. با ما همراه باشيد.

تحليل بنيادي؛ گزينه‌اي كاربردي براي افزايش سرمايه خود در بازار بورس و سرمايه گذاري

تحليل بنيادي يا همان Fundamental Analysis يك گزينه بسيار مناسب براي كسب دانش و اطلاعات در بازار بورس ايران به حساب مي‌آيد. بسياري از بازارهاي بين المللي مانند فاركس، ابزارهايي مانند تحليل بنيادي يا تكنيكال دارند كه سرمايه گذاران فعال از آن‌ها استفاده كرده تا به اين شكل به درآمد مورد نظر خود دست پيدا كنند. تحليل بنيادي كه قصد داريم در اين مقاله به بررسي آن بپردازيم، روشي بسيار اصولي است كه با بررسي داده‌هاي موجود درباره يك سهم از شركت موردنظر شما، اين امكان را براي شما فراهم مي‌كند كه با اطمينان بيشتر و ريسك بسيار كمتري سرمايه گذاري كنيد. در تحليل بنيادي، حرف اول و آخر را داده و گزارش‌هاي مالي به سهام موردنظر مي‌زند.
در صورتي كه داده‌ها و اطلاعات نشان دهند كه سهمي كه شما قصد خريد آن را داريد، رشد زيادي ندارد، بايد بلافاصله از خريد يا سرمايه گذاري در آن خودداري كنيد. اساس كلي تحليل بنيادي يا همان Fundamental Analysis  آگاهي كلي از يك سهم و بررسي داده‌هاي مربوط به آن در يك بازه زماني مشخص است. اگر تحليل بنيادي مربوط به يك سهم رو به پايين باشد، اين سيگنال به ما داده مي‌شود كه سهم مورد نظر از قدرت كافي براي رشد برخوردار نيست؛ حالت رو به بالا نيز عكس اين توضيحات است.

مزاياي تحليل بنيادي در بازار بورس ايران

تحليل بنيادي در بازار بورس اين امكان را براي شما فراهم مي‌كند تا بتوانيد به بهترين شكل ممكن از بازار و سهام موجود در آن اطلاعات كافي كسب كرده و به ميزان بسيار زيادي موفقيت در اين زمينه دست پيدا كنيد. تحليل بنيادي مزاياي بسيار زيادي دارد. با هم چند نمونه از آن را مورد بررسي قرار مي‌دهيم.

تحليل بنيادي گزينه‌اي بسيار كاربردي براي سرمايه گذاري بلند مدت در بازار بورس ايران به حساب مي‌آيد:

از آن جايي كه تحليل بنيادي داده‌هاي مربوط به سهام را در بلند مدت مورد بررسي قرار مي‌دهد، مي‌توانيد از اين تكنيك براي سرمايه گذاري بلند مدت استفاده كنيد. به لطف تحليل بنيادي اين امكان براي شما به وجود مي‌آيد تا بتوانيد به بهترين شكل ممكن درآمد كسب كنيد و سهام بلند مدت خود را انتخاب و خريداري كنيد.

اطلاعات سرمايه گذار از بازار بورس افزايش پيدا مي‌كند

اگر بخواهيم صادقانه در اين زمينه صحبت كنيم، مي‌توانيم بگوييم تفاوت اصلي سرمايه گذار تازه كار با سرمايه گذار با تجربه و باهوش، آگاهي از تكنيك و استراتژي‌هاي موجود در بازار بورس و سرمايه گذاري است. تحليل بنيادي اين امكان را به سرمايه گذار مي‌دهد كه با قطعيت نسبت به يك سهم روبرو شود. اين عامل به ميزان بسيار زيادي باعث مي‌شود تا فرد متعصبانه يا احساسي براي خريد يا فروش يك سهم سرمايه گذاري نكند؛ مشخصه‌اي كه به ميزان بسيار زيادي در ميان سرمايه گذاران تازه وارد در بازار بورس و يا حتي شايد ساير شاخه‌هاي اقتصادي مي‌توان ديد.

به لطف تحليل بنيادي با قطعيت روبرو خواهيد شد:

همانطور كه در ابتداي مقاله نيز به آن پرداخته شد، سرمايه گذاري در بازار بورس به وسيله تحليل بنيادي اين امكان را براي شما به وجود مي‌آورد تا بتوانيد به راحت‌ترين شكل ممكن سرمايه گذاري كنيد و با قطعيت نسبت به خريد يا فروش يك سهم اقدام كنيد. اين عامل اين امكان را براي شما به وجود مي‌آورد تا بتوانيد به راحتي از سرمايه گذاري خود در بورس سود كسب كنيد.

تحليل بنيادي به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد به راحتي داده‌ها را درباره يك سهم جمع آوري كنيد:

نكته مثبتي كه درباره تحليل بنيادي وجود دارد اين است كه به شما ماهي گيري ياد مي‌دهد. اين عامل نياز شما را به منظور داشتن قطعيت براي سرمايه گذاري از بين مي‌برد و مي‌توانيد به راحت‌ترين شكل ممكن از بازار بورس درآمد كسب كنيد. تحليل بنيادي با ياد دادن انتخاب داده‌ها و تسريع در جمع آوري آن در صرفه جويي زمان نيز به شما كمك مي‌كند. اين تحليل‌ها در واقع باعث مي‎شوند شما به موقع از ارزش يك سهم باخبر شده و نسبت به خريداري آن اقدامات لازم را به عمل بياوريد.

مي‌توانيد به وسيله تحليل فاندامنتال به راحتي جهت‌هاي بعدي سهام موردنظر خود را نيز شناسايي كنيد:

يكي از اصلي‌ترين مزاياي تحليل بنيادي همين است؛ اين كه مي‌توانيد حركات بعدي شركت يا سيستمي كه قصد خريد سهام آن را داريد را در سريعترين زمان ممكن شناسايي كرده و نسبت به خريد يا فروش آن اقدامات لازم را به عمل آوريد. بسياري از مواردي مانند كاهش ناگهاني ارزش يك سهم و يا افزايش قيمت آن به وسيله رويكردهاي كلي يك سيستم مالي مي‌تواند تغيير كند. شما با داشتن تكنيك‌هايي مانند تحليل بنيادي مي‌توانيد حركات بعدي يك شركت يا يك سيستم مالي را شناسايي كرده و خود را براي افزايش سود و يا جلوگيري از ضرر آماده كنيد.


اسم المرسل مطلوب
شخصيات تركت: 1000
التعليق مطلوب