تحليل تكنيكال با متاتريدر

تحليل تكنيكال با متاتريدر

تحليل تكنيكال با متاتريدر

تحليل تكنيكال بورس ايران، شامل مجموعه متد و روش هايي است كه پيش بيني احتمالات و اتفاقات بازار بورس را ممكن ساخته و باعث مي شود اين پيش بيني ها قابل اتكاتر و مطمئن تر باشند.
تحليل تكنيكال بورس يك فرآيند تخصصي است كه نياز به شناخت اصول و نكات خاص، روش شناسي تحليل مالي، شناخت ابعاد بازار و اقتصاد، تحليل رفتار اقتصاد جامعه جهاني، تحليل رفتار مردم اجتماع، شناخت عوامل تداخلي و .... دارد تا با درك صحيح از وضعيت فعلي و مطالعه پيشينه بورس، امكان رسم نمودار تحليل تكنيكال بورس در بازه هاي زماني مشخص به دست آيد و مبنايي براي تعيين جهت و شيب امتداد نمودار و دامنه تغييرات بورس گردد.
براي آنكه تحليل تكنيكال بورس، دقيق تر و علمي تر انجام شود، لازم است كه تمام داده ها، حجم معاملات، ارزش معاملات و ... همراه با شرايط جانبي و حوادث مختلفي كه مي توانند بر نظام مالي اثر گذارند، در نظر گرفته شود.

تحليل تكنيكال بورس، در دسترس عموم قرار دارد!
كارشناسان اقتصادي و تحليل گران بورس، با استفاده از برنامه هاي هوشمند و محاسباتي و متد تحليل تكنيكال بورس، به توضيح وضعيت بازار سهام پرداخته و هم به صورت خصوصي و هم عمومي، قادر هستند به ارائه پيشنهادات و توصيه هاي مهم اقتصادي پردازند، كه مي تواند براي وضعيت مالي يك فرد يا يك خانواده، يك شركت يا كمپاني، يك سازمان يا مجموعه، يك كشور و حتي همه دنيا، سرنوشت ساز باشد.

 

شكل 1: تحليل تكنيكال بورس با استفاده از نمودار

 

امروزه پلتفرم هاي مختلفي از جمله شبكه هاي اجتماعي و وب سايت هاي آموزشي، امكان دريافت آموزه هاي كارشناسان بورس را فراهم آورده و همه افراد و اقشار مي توانند با اين تحليل گران تخصصي حوزه سهام، مشورت نموده و براي پيش بيني و تصميم گيري هاي خرد و كلان مالي خود، به واسطه علم متخصصين، از روش هاي تحليل تكنيكال بورس، بهره مند شوند.

اهميت نرم افزارهاي تحليل تكنيكال بورس ايران براي كاربران ايراني
براي سرمايه گذاري در بازار طلا، فلزات گرانبها، فعاليت هاي صنعتي، بازرگاني و تجاري، معدن و منابع طبيعي، ارز، مسكن، اوراق بهادار، حتما بايد بتوان تحليل درستي از وضعيت اقتصاد داشت.
به ويژه براي ايرانيان، شناخت روش هاي سرمايه گذاري سودآور، اهميت بالايي دارد زيرا نوسانات ارز و افت ارزش پول ملي، باعث مي شود ارزش سرمايه و نقدينگي، رو به كاهش بوده و عملا پول نقد، در زمان كوتاه، دچار افت اعتباري بزرگ شود، لذا تبديل نقدينگي به يك شكل سودآور، مانند خريد مسكن يا طلا، از ديرباز در ايران رايج بوده و در دوران اخير و با وجود بحران هاي اقتصادي و تنش هاي مالي شديد براي نظام سرمايه كشور، بيش از هر زمان ديگري اين تدابير، ضرورت يافته اند.
بنابراين مي توان گفت دور از واقعيت نيست كه بگوييم، در شرايط حاضر هر ايراني، يك تاجر است كه بايد در سرمايه گذاري موفق عمل كند تا بتواند بودجه زندگي خود را تامين كرده و درآمدش را در اثناي زمان، لااقل در ارزش ثابت نگه دارد.

 


شكل 2: تحليل بورس ايران

به نظر مي رسد به قدر كفايت در مورد اهميت سرمايه گذاري و به طبع آن، لزوم تحليل اقتصادي و بورس، صحبت نموديم، اكنون مي خواهيم وارد مبحث تخصصي تر در زمينه تحليل تكنيكال بازارسرمايه و بورس شويم.

تحليل تكنيكال بورس با متاتريدر
در كنار متد تحليل تكنيكال بورس، با توجه به پيچيدگي ها و وسعت بازار سرمايه، استفاده از برنامه هاي هوشمند و كامپيوتري براي تحليل و نظم دهي به داده ها، ضرورت يافته است. متاتريدر  يكي از برنامه هاي تخصصي حسابداري و مالي در زمينه تحليل تكنيكال بورس است كه براي تضمين موفقيت خود در تجارت مي توانيد، با فراگيري آن، برآوردهاي دقيق تري از نمودار سرمايه خود، كسب كنيد.
متاتريدر Meta Trader يكي از پلتفرم هاي نرم افزاري براي تحليل داده ها و برنامه ريزي معاملات و سرمايه گذاري است كه جزء محبوب ترين انواع برنامه هاي تحليل تكنيكال بورس، طبقه بندي شده است. به ويژه، نسخه 4 و 5 اين نرم افزار، كارآيي فوق العاده دقيق تر با رابط كاربري آسان تر دارد و محبوبيت آن را نزد كاربران، افزايش داده است.
بازارهاي بورس معروف مانند CFD و فاركس، از متاتريدر براي برنامه ريزي و تحليل معاملات بهره مي برند.
نسخه چهار متاتريدر، به كاربر اجازه مي دهد تا بتواند انديكاتور ( شاخص ) و اكسپورت ( مورد معامله )، خود را تعيين كرده و در نتيجه روند تحليلي خود را مطابق با استراتژي هايي كه در نظر دارد، مورد آزمايش و ارزيابي قرار دهد.
هر آنچه براي رسم و تحليل نمودار بورس نياز است، در نسخه چهارم متاتريدر در اختيار كاربران قرار گرفته است.

 


شكل 3: متاتريدر نرم افزار تحليل بورس است.

نصب متاتريدر از سرورهاي مختلف
بروكرهاي مختلفي مانند فاركس و ... نسخه هاي متعددي از اين نرم افزار را براي كاربران خود ارائه داده اند و برخي از بروكرها نيز، تنها به صورت آنلاين امكان استفاده از تحليل تكنيكال بورس با متاتريدر را بدون ارائه هيچ نسخه اي از اين نرم افزار، فراهم كرده اند.
براي استفاده از متاتريدر نسخه مورد نظر از اين برنامه را بر روي سيستم خود نصب نموده و كار تحليل معاملات خود را انجام دهيد.
در ايران نيز، متاتريدر بورس ايران، يكي از پلتفرم هاي اصلي براي تحليل تكنيكال بورس است.

ويژگي هاي كلي متاتريدر
متاتريدر داراي نسخه هاي مناسب اندرويد، IOS، و ويندوز است.
 براي نصب متاتريدر بر روي ويندوز، ابتدا بايد پلتفرم ارائه دهنده آن را به عنوان سرور متاتريدر انتخاب كرده و سپس يك فايل .exe براي شما ارسال مي شود تا به كمك آن بتوانيد به سرور تحليلگر بورس خود، وصل شويد.
پس از اتصال به سرور، به طور خودكار، روند نصب برنامه بر روي سيستم انجام مي شود.
 براي استفاده از متاتريدر براي تحليل تكنيكال، بايد با بخش هاي مختلف اين نرم افزار و نحوه كار با آن آشنا شده و توانايي تعيين انديكاتور و تحليل نمودارهاي نهايي را به دست آوريد.
سه بخش مهمي كه در فراگيري شيوه كار با متاتريدر وجود دارد شامل انواع سفارشات، تحليل تكنيكال بورس توسط ابزار كمي، استفاده از ابزار ترسيم براي تحليل تكنيكال مي باشد. هر يك از اين بخش ها داراي قسمت ها و نكات جزئي تر هستند.
متاتريدر قابليت فارسي سازي داشته و به همين دليل براي كاربران ايراني، محبوبيت دارد.
تنظيم اختصاصي آپشن هاي ارزيابي در اين نرم افزار بر مبناي نوع معاملات، تنظيم انواع سفارش، تنظيم قيمت و ... براي كاربران فراهم شده است.


اسم المرسل مطلوب
شخصيات تركت: 1000
التعليق مطلوب