مرکز تماس:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
شنبه / ۱ آبان ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۸
سرویس : بازار سرمایه
کد خبر : ۱۴۸۹
گزارشگر : ۱۹۳۰
منبع:صدای بورس
سرویس بازار سرمایه

بازار مُرد از بس که جان ندارد/ پیش بینی بازار ۳ آبان ۱۴۰۰

صادقی گفت: این روزها بازار از وجود سرمایه‌گذار حرفه ای رنج می برد و تحلیل ها خیلی درست از آب درنمی‌آید؛ چراکه نقش روانی بازار پررنگ‌تر از گذشته شده است.

بازار مُرد از بس که جان ندارد/ پیش بینی بازار ۳ آبان ۱۴۰۰

 

صدای بورس، مژده ابراهیمی؛ سرمایه‌گذاران امروز بازار گویا، هیچ استراتژی برای آینده خود متصور نیستند؛ همچنین حجم بازار و شرکت فروشندگان در صف های فروش باوجود گزارش های مثبت شرکت ها گویی دست کشیدن از سهامداری را تداعی می کنند.

علیرضا صادقی، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس افزود: این روزها بازار از وجود سرمایه‌گذار حرفه ای رنج می برد و تحلیل ها خیلی درست از آب درنمی‌آید؛ چراکه نقش روانی بازار پررنگ‌تر از گذشته شده است.

صادقی عنوان کرد: به نظر می رسد با گزارش های رضایت بخش ارائه شده فلزی ها و معدنی ها تا حدودی بتوان به بازار دوشنبه امیدوار بود؛ به نحوی که مقاومت فولاد مبارکه و اقبال تقاضای خرید خود گویای این موضوع است، اما کماکان تحولات سیاسی و سیاست های پولی سکاندار جدید بانک مرکزی و تکمیل شدن چیدمان پست های مدیریتی می تواند انسجام بیشتری برای تصمیم‌گیری سرمایه گذاران در بازار ایجاد کند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: شاید بازار نیاز به یک شوک مثبت پر قدرت دارد تا تحریک تقاضا رخ دهد. موضوعی که جای آن در بازار شنبه همانند روزهای قبل خالی بود، اما در روزهای آینده به خصوص دوشنبه انتظار کاهش ناامیدی به روند معاملات رو انتظار خواهیم داشت؛ چراکه کامودیتی ها بخصوص سنگ آهن از وضعیت قیمتی مناسبی برخوردار است و با در نظر داشتن تثبیت نرخ دلار در محدوده ۲۷هزار تومان، حداقل می تواند در کوتاه مدت به کمک بازار بیاید و ترس را برای مدتی به فراموشی بسپارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در مجموع بازار دوشنبه از شنبه بین التعطیلین بهتر خواهد بود و شاید حتی فرصت خریدی برای کسب بازدهی سه روز معاملاتی آخر هفته را می تواند داشته باشد.

تعداد بازدید : ۳۵۵
(شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰) ۱۴:۰۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید