تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
سه شنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۳
سرویس : بازار سرمایه
کد خبر : ۱۷۶۷
گزارشگر : ۱۹۳۰
منبع:اقتصاد آنلاین
سرویس بازار سرمایه
رییس سازمان بورس؛

قیمت صندوق پالایش و دارا یکم با بازارگردانی اصلاح می شود / دو صندوق با نقدشوندگی و حجم معاملات بالا

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به خلاء بازارگردان در دو صندوق معروف و پرحاشیه گفت: یکی از معضلاتی که در صندوق پالایش یکم و دارا یکم وجود دارد این است که این دو صندوق، بازارگردان ندارند.

قیمت صندوق پالایش و دارا یکم با بازارگردانی اصلاح می شود / دو صندوق با نقدشوندگی و حجم معاملات بالا

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مجید عشقی، رییس سازمان بورس  داشت عنوان کرد: تلاشیم تا به طریقی بازارگردانی این صندوق‌ها را شروع کنیم تا از این جهت قیمت این دو صندوق به قیمت NAV نزدیک شود، چرا که معضل جدی این صندوق‌ها فاصله بین قیمت جاری و NAV آن‌ها است.

وی ادامه داد: صندوق پالایش یکم و دارا یکم نقدشوندگی بالا و حجم معاملات سنگینی دارند. برنامه‌ای که داریم برقراری مجدد بازارگردان این صندوق‌ها است، شروع بازارگردانی بر روی این صندوق‌ها می‌تواند مقداری قیمت آن‌ها را اصلاح کند.

عشقی در این مصاحبه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارزش خالص دارایی صندوق پالایش یکم به ازای هر واحد بین ۸ هزار و ۴۰۰ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است، اما هر واحد این صندوق با اختلاف منفی ۲۰ درصدی ۶ هزار و ۹۰۰ تا ۷ هزار تومان در حال معامله شدن است. شهریور ماه سال گذشته بود که دولت هر واحد این صندوق را به قیمت ۱۰ هزار تومان به سرمایه‌گذاران و مردم فروخته واگذار کرده بود.

تعداد بازدید : ۱۴۱
(سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰) ۱۴:۳۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید