مرکز خدمات مشتریان:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
شنبه / ۷ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۹
سرویس : بازار سرمایه
کد خبر : ۲۵۴۵
گزارشگر : ۱۹۳۰
منبع: بازار سرمایه ایران(سنا)
سرویس بازار سرمایه

معاملات بورس منطقه‌ای گیلان ۳۰ درصد افزایش یافت

فعالان بازار سرمایه اردیبهشت ماه امسال ۳۳ هزار و ۹۷۱ میلیارد ریال سهام در بورس منطقه ای گیلان معامله کردند که نسبت به فروردین ماه حدود به ۳۰ درصد افزایش داشته است.

معاملات بورس منطقه‌ای گیلان ۳۰ درصد افزایش یافت
 
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از خبرگزاری ایرنا، فعالان بازار سرمایه فروردین ماه امسال بیش از ۲۶ هزار و ۲۱۶ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال سهام معامله کرده‌اند که خود نسبت به اسفند ماه گذشته صعود ۸۰ درصدی را تجربه کرد.

همچنین بازار سرمایه استان گیلان که فروردین ماه در تعداد سهام معامله شده عقب نشینی کرد، طی ماه گذشته با افزایش نامحسوس معامله ۲ میلیارد و ۱۱۸ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۳۱۵ سهم را ثبت کرد.

همزمان با افزایش شاخص‌ها گیلانه‌ها نیز علاقه بیشتری به فروش سهام نشان دادند، زیرا در این مدت یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۲۲۴ سهم فروخته و ۹۵۲ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۹۱ سهم خریداری شده ‌است.

ارزش سهام خریداری شده نیز از سهم فروخته شده پیشی گرفت که ۱۷ هزار و ۲۵۲ میلیارد و ۲۶۳ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۲۴۴ سهم در سبد خرید و ۱۶ هزار و ۷۱۸ میلیارد و ۸۳۳ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۸۶۳ سهم نیز در سبد فروش قرار گرفت.

معاملات روان و باثبات بازار سرمایه در یک ماه اخیر

سرپرست تالار بورس منطقه‌ای استان گیلان گفت: بازار سهام در ماه اخیر، معاملات روان و باثباتی را طی کرده و افزایش ارزش معاملات در مقایسه با ثبات حجم سهام، نشان دهنده اطمینان بیشتر از حرکت‌های متعادل بوده ضمن اینکه ریسک بازار را نیز نسبت به گذشته کمتر کرده ‌است.

حافظ محفوظی در این‌باره اظهار کرد: در این شرایط پیش بینی می‌شود که نوسانات طبیعی بازار در تعادل و ادامه‌دار باشد.

وی افزود: صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین، صندوق با درآمد ثابت فیروزه آسیا و اسناد خزانه ۹۱۰ بیشترین ارزش معاملات در اردیبهشت ماه در بورس منطقه‌ای استان گیلان را به خود اختصاص داده‌اند.

تالار بورس رشت بعنوان هفتمین تالار بورس منطقه‌ای و نهمین تالار بورس کشور آبان ماه سال ۱۳۸۳ افتتاح شد.

تعداد کارگزاران در بورس منطقه‌ای گیلان طی ماه گذشته ۶۰ نفر عنوان شده‌است.
تعداد بازدید : ۱۲۲
(شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱) ۱۴:۴۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید