تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
چهارشنبه / ۱۲ اَمرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۳
سرویس : اقتصاد کلان
کد خبر : ۲۹۸۷
گزارشگر : ۱۹۳۰
سرویس اقتصاد کلان

تضعیف نفت در برابر تقویت دلار

قیمت نفت در ابتدای مبادلات امروز، چهارشنبه، حدود یک درصد کاهش یافت. این موضوع باعث معکوس شدن سودهای جلسات پیش از نشست تولیدکنندگان اوپک پلاس شد.

تضعیف نفت در برابر تقویت دلار
 
به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سی ان بی سی، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۹۴ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش به ۹۹ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید که باعث از بین رفتن رشد جلسه قبل شد.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) پس از ۵۳ سنت افزایش در روز سه شنبه، ۶۸ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۹۳ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه که با هم به نام اوپک پلاس شناخته می شوند، روز چهارشنبه تشکیل جلسه می دهند. منابع اوپک پلاس هفته گذشته به رویترز گفتند که این گروه احتمالاً تولید خود را در ماه سپتامبر بدون تغییر نگه می‌دارد یا آن را اندکی افزایش خواهد داد.

تحلیلگران انتظار ندارند که به دلیل چشم انداز ضعیف تقاضا با افزایش ترس از رکود، تغییری رخ دهد. به باور اینها، عربستان سعودی به عنوان تولیدکننده بزرگ، ممکن است تمایلی به افزایش تولید به قیمت روسیه به عنوان شریک اوپک پلاس نداشته باشد.

سه کارشناس به رویترز گفتند، پیش از این نشست، اوپک پلاس پیش بینی خود برای مازاد بازار نفت در سال جاری را ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد و به ۸۰۰ هزار بشکه در روز رساند.

تحلیلگران ANZ Research در یادداشتی گفتند: «احتمال اعلام افزایش تولید در میان پس‌زمینه اقتصادی نامشخص و نشانه‌هایی از ضعف تقاضا، کم است.»

به گفته تحلیلگر بانک مشترک المنافع، ویوک دار، عوامل متعددی بر چشم انداز تقاضا تاثیر می گذارد، از جمله افزایش ترس از رکود اقتصادی در ایالات متحده و اروپا، مشکلات بدهی در اقتصادهای بازار در حال ظهور و سیاست مهار کووید در چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان.

Dhar در یادداشتی گفت: «ما شاهد خطرات نزولی رو به رشدی برای پیش‌بینی قیمت نفت ۱۰۰ دلار آمریکا در هر بشکه در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ هستیم، زیرا نگرانی‌های تقاضای جهانی همچنان در حال رشد است.»

دلار قوی تر که با اظهار نظر مقامات فدرال رزرو ایالات متحده مبنی بر افزایش بیشتر نرخ بهره برای کاهش تورم تقویت شد، بر قیمت نفت تأثیر منفی گذاشت؛ زیرا دلار قوی تر، نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر گران تر می کند.

قیمت نفت و طلا در معاملات امروز
به گزارش سنا از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز چهارشنبه سوم آگوست، در ساعت ۸:۰۴ به وقت تهران، با کاهش ۰.۲۹ درصدی در هر بشکه، ۱۰۰ دلار و ۲۵ سنت دلار معامله شد.

قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۰.۲۳ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۹۴ دلار و ۲۰ سنت معامله شد.

طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۰.۳۲ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۷۸۳ دلار و ۹۰ سنت معامله شد.

نقره نیز با کاهش ۱.۰۴ درصدی، ۱۹ هزار و ۹۳۵ دلار معامله شد.
تعداد بازدید : ۱۴۲
(چهارشنبه ۱۲ اَمرداد ۱۴۰۱) ۰۹:۰۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید