تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
یکشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۰
سرویس : شرکت‌ها و مجامع
کد خبر : ۳۵۰۰
گزارشگر : ۱۹۳۰
سرویس شرکت‌ها و مجامع
رشد ۲۷ هزار درصدی سود مرکب «بورسیران»

معرفی صندوق‌های سرمایه‌گذار ی تحت مدیریت شرکت سبدگردان سورین

به گزارش صدای بورس شرکت جوان سبدگردان سورین که در خردادماه ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده است، در حال حاضر مدیریت صندوق سرمایه‌گذاری سهامی بورسیران را برعهده دارد که در ادامه ضمن معرفی این صندوق، عملکرد آن‌ نیز مورد بررسی قرار گرفته است...

معرفی صندوق‌های سرمایه‌گذار ی تحت مدیریت شرکت سبدگردان سورین
 
صندوق سهامی بورسیران
صندوق سرمایه‌گذاری بورسیران، در تیرماه ۱۳۸۸ آغاز به کار کرد. تا سال گذشته مدیریت این صندوق بر عهدۀ شرکت کارگزاری بورسیران بود اما اکنون شرکت تازه‌تأسیس سبدگردان سورین، مدیریت آن را برعهده دارد. خالص ارزش دارایی‌های صندوق اکنون در مرز ۲۵۰۰ میلیارد ریال است و قیمت ابطال این صندوق نیز طی یک سال اخیر تنها با افت حدودی ۷ درصدی همراه بوده است. بازار سهام و در صدر آن، گروه‌های «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» سهمی ۹۸ درصدی در پرتفوی صندوق دارند. گرچه به دنبال شرایط بازار سهام در دو سال اخیر، بازدهی سالانۀ این صندوق نیز همانند سایر صندوق های سهامی بازار افت محسوسی داشته اما در افقی بلندمدت، جادوی سود مرکب در صندوق بورسیران، با تحقق بیش از ۲۶۴۴۶ درصد بازدهی از ابتدای تأسیس تاکنون، شگفتی آفریده است. در ماه گذشته نیز به دنبال رشد قیمت دلار و بهبود معاملات بازار سهام، این صندوق عایدی‌ای ۶/۷ درصدی داشته است.
هدف از تشکیل این صندوق، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و تشکیل سبدی از دارایی‌ها و مدیریت این سبد است؛ با توجه به پذیرش ریسک مورد قبول، تلاش می‌شود بیشترین بازدهی ممکن نصیب سرمایه‌گذاران شود. انباشته ‌شدن سرمایه در صندوق، مزیت‌های متعددی نسبت به سرمایه‌گذاری انفرادی سرمایه‌گذاران دارد: اولاً هزینه بکارگیری نیروهای متخصص، گردآوری و تحلیل اطلاعات و گزینش سبد بهینه اوراق بهادار بین همه سرمایه‌گذاران تقسیم می‌شود و سرانه هزینه هر سرمایه‌گذار کاهش می‌یابد. ثانیاً، صندوق از جانب سرمایه‌گذاران، کلیه حقوق اجرایی مربوط به صندوق از قبیل دریافت سود سهام و کوپن اوراق بهادار را انجام می‌دهد و در نتیجه سرانه هزینه هر سرمایه‌گذار برای انجام سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد. ثالثا، ً امکان سرمایه‌گذاری مناسب و متنوع‌تر دارایی‌ها فراهم شده و در نتیجه ریسک سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد.

111

کسب بازده بالاتر از سود اوراق مشارکت و بانک

سید محمود یاسینی - مدیرعامل سبدگردان سورین: اهداف سرمایه‌گذاری این صندوق، سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار به منظور کسب بازده بالاتر از سود اوراق مشارکت و بانک (سود بدون ریسک) با توجه به ریسک‌های متناسب بازار است که سعی می‌شود با تنوع بخشی و از بین بردن حتی المقدور ریسک غیرسیستماتیک و سرمایه‌گذاری در صنایع برتر این امر به تحقق بپیوندد. به صورت دقیق‌تر قرار گرفتن در بین سه دهک اول رتبه‌بندی صندوق‌ها از مهمترین سیاست‌های مدیریت این صندوق است.

سیاست سرمایه‌گذاری این صندوق سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های زیر ارزش ذاتی (ارزش‌های ذاتی محاسبه شده بر اساس پیش‌بینی صورت‌های سود و زیان آتی) و شرکت‌هایی با نسبت قیمت به سود پایین با تقسیم سود بالاست. روش تحلیلی مدیران سرمایه‌گذاری این صندوق تحلیل بنیادی از بالا به پایین است به این صورت که در ابتدا به بررسی صنایع پرداخته و در بعد جهانی و داخل ایران آن‌ها را بررسی کرده و نقاط ضعف و قدرت، تهدیدها و فرصت‌های پیش رو را بررسی می‌کنیم. بعد از انتخاب صنایع برتر به دنبال شرکت‌ها به روش اشاره شده در ابتدا (زیر ارزش ذاتی) گشته و برای صندوق خریداری می‌کنیم و در ارزش ذاتیشان آن‌ها را به فروش می‌رسانیم.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۴۷۰

تعداد بازدید : ۲۹۶
(یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱) ۱۳:۵۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید