تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۰
سرویس : یادداشت تحلیلی- بولتن
کد خبر : ۳۵۲۶
گزارشگر : ۱۱۴۳۸
سرویس یادداشت تحلیلی- بولتن
شرکت بورس اوراق بهادار تهران منتشر کرد:

مروری بر تحولات اقتصادی، بازارهای مالی، نفت و طلا در ایران و جهان در فروردین 1402

این گزارش به بررسی و تحلیل مهم‌ترین تحولات اقتصادی جهان و ایران در حوزه‌ نوسات قیمتی کامودیتی‌ها، ارزهای دیجیتال و بررسی تحولات بازار در فروردین 1402 پرداخته است.

مروری بر تحولات اقتصادی، بازارهای مالی، نفت و طلا در ایران و جهان در فروردین 1402

سال 1402 در حالی آغاز شد که تورم و سیاست‌های انقباضی بانک‌های مرکزی در کشورهای مختلف همچنان از چالش‌های اساسی پیش‌روی دولت‌های غربی بود. علاوه‌بر تورم، بحران بانکی ایجاد شده برای دو بانک در ایالات متحده آمریکا و کِرِدیت بانک سوئیس هم نگرانی‌هایی در مورد احتمال گسترش این بحران به‌همراه داشت. در فروردین ماه 1402، از سرعت رشد تورم در اتحادیه اروپا و ایالات متحده کاسته شد. کاهش سرعت رشد اشتغال در ایالات متحده هم در این ماه از یک طرف باعث امیدواری سرمایه‌گذاران به کاهش سرعت اجرای سیاست‌های پولی انقباضی و از طرف دیگر، باعث افزایش نگرانی‌ها در رابطه با وقوع بحران مالی در این کشور شد.  

در ایران اسلامی نیز اخبار حاکی از انتشار نماگرهای اقتصادی سه‌ماهه دوم سال 1401 توسط بانک مرکزی  است. نرخ بهره بین بانکی نیز در فرودین ماه 1402 با افزایش 1/5 درصدی به 23/49 درصد رسیده است. نرخ دلار در بازار آزاد با 9 درصد افزایش در فروردین 1402 به 514.050 ریال رسیده و سکه بهار آزادی با یک درصد افزایش قیمت نسبت به ابتدای سال، معادل با 284.830 هزار ریال در انتهای فرودین معامله شده است. ارزش کل معاملات در بورس اوراق بهادار نیز با حدود 5 درصد افزایش نسبت به ماه قبل، برابر با 2.540.532 میلیارد ریال بوده است.

جهت مطالعه گزارش کامل، بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

دانلود پی دی اف

تعداد بازدید : ۱۲۵
(شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۲:۲۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید