تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۰
سرویس : یادداشت تحلیلی- بولتن
کد خبر : ۳۵۶۳
گزارشگر : ۱۱۴۳۸
سرویس یادداشت تحلیلی- بولتن
واحد تحلیل کارگزاری بانک آینده منتشر کرد:

بررسی اخبار اقتصاد جهانی

در این گزارش سعی شده است داده‌های تاثیرگذار بر اقتصاد جهانی و همچنین برخی داده‌های با اهمیت منتشره از بانک مرکزی در دو هفته پایانی شهریور ماه 1402 گردآوری شود.

بررسی اخبار اقتصاد جهانی

در این گزارش عناوینی از قبیل «مهم‌ترین داده های منتشره از اقتصاد آمریکا»، «مهم‌ترین داده های منتشره از اقتصاد چین»، «مهم‌ترین داده های منتشره از اقتصاد کانادا» «وضعیت نقدینگی و نرخ بهره بین بانکی»، «شمای کلی بازار داخلی» «اخبار مربوط به قیمت جهانی طلا» و در نهایت «اخبار مربوط به قیمت جهانی نفت» به چشم می‌خورد.

 برخی از مهمترین سرخط‌های تحلیلی این گزارش به شرح زیر است:

- داده‌های اخیر حاکی از آن است که بزرگ‌ترین اقتصاد جهان علی‌رغم افزایش نرخ بهره در یک سال و نیم گذشته، همچنان انعطاف‌پذیر باقی مانده و در صورت حفظ این قدرت، فدرال رزرو را مجبور می کند تا یک بار دیگر قبل از پایان سال، افزایش نرخ بهره داشته باشد.

- شاخص تورم ماهانه ایالات متحده با سریع‌ترین سرعت از ماه ژوئن 2022 افزایش یافته که قوی‌تر از انتظارات بوده است. داده‌های منتشر شده نشان داده که تورم مصرف‌کننده و تولیدکننده ایالات متحده تا ماه آگوست بیش از حد انتظار افزایش یافته است؛ اما این افزایش‌ها برای متقاعد کردن معامله‌گران مبنی بر این‌که فدرال رزرو در این جلسه نرخ بهره را بیشتر کند، کافی نبود.

- نظرسنجی رویترز در 4 تا 11 سپتامبر 2023 از 76 تحلیلگر مستقر در چین و خارج از سرزمین اصلی، نشان داد که اقتصاد چین امسال 5.0 درصد رشد خواهد کرد. این عدد کمتر از 5.5 درصد پیش‌بینی‌شده در نظرسنجی جولای است. پیش‌بینی‌های اقتصاددانان بین 4.5 تا 5.5 درصد متغیر بوده و میانگین به 5 درصد رسیده است.

- بانک مرکزی کانادا نرخ بهره کلیدی خود را در 6 سپتامبر روی 5 درصد نگه داشته و اشاره کرده که اقتصاد وارد دوره رشد ضعیف‌تر شده است، اما در صورت تداوم فشارهای تورمی می‌تواند هزینه‌های استقراض را مجددا افزایش دهد.

جهت مطالعه گزارش کامل، روی لینک زیر کلیک نمایید.

دانلود پی دی اف



 

تعداد بازدید : ۱۴۶
(چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲) ۱۳:۱۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید