تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
کارگزاری بانک آینده|وبلاگ|مشاهده پست وبلاگ

بهترین عرضه اولیه در بورس چه عرضه‌ای بوده است؟

بهترین عرضه اولیه در بورس چه عرضه‌ای بوده است؟

عرضه اولیه به مواقعی گفته می‌شود که شرکت‌هایی برای اولین بار وارد بازار سرمایه شده‌اند. بنابراین سرمایه‌گذارانی که به تازگی وارد بورس سرمایه شده‌اند می‌توانند این عرضه‌ها را خریداری نمایند.
به طور کلی عرضه‌های اولیه در بورس، به دلیل اینکه قیمتی کم‌تر از قیمت واقعی خود دارند با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه می‌شوند. در این میان بعضی از شرکت‌ها توانسته‌اند گوی سبقت را از رقبای خود بربایند و در جایگاه بالاتری نسبت به آنان بایستند. در این مقاله قصد داریم بهترین عرضه‌های اولیه دربورس امسال را معرفی نماییم.
از جمله بهترین عرضه‌های اولیه در بورس و فرابورس امسال می‌توان به عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین با نماد صبا، عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی با نماد شستا، عرضه اولیه شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان با نماد غگیلا، عرضه اولیه شرکت زرماکارون با نماد غزر، عرضه اولیه شرکت پتروشیمی آریاساسول با نماد آریا، عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری پویا با نماد وپویا و... را نام برد.

برترین عرضه اولیه در سال ۹۹

بررسی عرضه‌های اولیه در سال 99 نشان می‌دهد که شرکت سرمایه گذاری پویا با نماد وپویا توانست در 36 روز متوالی پس از عرضه اولیه در بورس، روندی مثبت را در بازار سرمایه برای خود در پیش بگیرد. در این زمان این شرکت سرمایه گذاری توانست بازدهی و سود حدود 327 درصدی را در بازار سرمایه از آن خود کند. این روند سوددهی تا رسیدن به موج اول ادامه یافت. موج اول بازدهی به معنای رسیدن به مرحله‌ای است که یک نماد یا شرکت سرمایه گذاری پس از عرضه اولیه تا هنگام رسیدن به اولین افت و کاهش قیمت، با آن مواجه می‌گردد.
هم‌چنین این برآوردها نشان می‌دهند نماد سرمایه گذاری پیزد در اردیبهشت ماه سال 99 توانست در عرضه اولیه با قیمت هر سهم 4035 توامن به پیش برود و بتواند بازدهی معادل 244 درصدی را برای شرکت خود رقم بزند.
نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری صنایع لاستیک یزد نیز توانست در 66 روز متوالی پس از عرضه اولیه، روند صعودی را در بورس سرمایه طی کند. از دیگر شرکت‌های حاضر در بورس و ارائه عرضه اولیه در بورس امسال، شرکت پلیمر آریاساسول با نماد آریا بود که در خرداد ماه سال 99 توانست عرضه اولیه خود را در فرابورس ارائه کند. این شرکت سرمایه گذاری در موج اول و در طی 48 روز متوالی توانست به سوددهی 203 درصدی دست یابد و در دسته بهترین عرضه‌های اولیه امسال قرار بگیرد.
شرکت سرمایه گذاری صباتأمین با نماد صبا نیز توانست در طول 17 روز متوالی با رشد قیمت همراه شود و سودی معادل 122 درصد را برای سهامدارانش به ارمغان بیاورد.
هم‌چنین 9 نماد دیگر بورسی و فرابورسی در عرضه اولیه توانستند با رشد قیمت آن هم به صورت بی‌وقفه مواجه شوند که از این میان می‌توان نماد ولپارس و رافزا را نام برد.
در شرکت‌های عرضه اولیه در بورس، شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی با نماد شستا بیشترین جذب نقدینگی در بازار سهام را ثبت نمود و توانست 688 میلیارد تومان پول جذب نماید هم‌چنین در موج اول رشد خود توانست به رشد 90 درصدی دست یابد و با سبقت گرفتن از شرکت‌های فارس و فولاد بزرگ‌ترین بنگاه بورسی شود.


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید