تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
کارگزاری بانک آینده|وبلاگ|مشاهده پست وبلاگ

کارگزاری بورس چیست و چه کارایی دارد؟

کارگزاری بورس چیست و چه کارایی دارد؟

کارگزاری بورس چیست و چه کارایی دارد؟ کارگزاری‌های موجود در بازار سرمایه چه وظیفه‌ یا بهتر است بگوییم چه وظایفی بر عهده دارند؟ شرکت‌های کارگزاری بورس بسیار زیادی در بازار وجود دارند که همگی ادعای برتری مطلق نسبت به رقبای خود دارند. این کارگزاری‌ها با ارایه خدمات و اهداف بلند مدت با سود انبوه به سرمایه گذاران، این افراد را به زیر مجموعه‌های خود جذب می‌کنند. به منظور سرمایه گذاری در بازار بورس باید بدانید که اهداف شما چیست و چگونه باید به این اهداف برسید.

 برای حضور در این بازار در ابتدا باید با یک کارگزاری بورس کار کنید. همانطور که گفته شد کارگزاری‌های متعددی در بازار وجود دارند. این موضوع به نوبه خود انتخاب را برای شما تا حدود نسبتا زیادی سخت خواهد کرد. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا اطلاعات کلی درباره کارگزاری بورس و نقش اصلی این بنگاه‌های اقتصادی در سرمایه گذاری را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

کارگزاری بورس کجاست؟

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم، برای ورود به بازار بورس و سرمایه گذاری باید با یک کارگزاری فعالیت کرده و آن را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. شرکت‌های کارگزاری بورس در واقع اشخاص حقوقی هستند که به نمایندگی از مشتریان و سرمایه گذاران خود به خرید یا فروش در بازار بورس می‌پردازند. وجود کارگزاری بورس در اصل نوعی واسطه میان سرمایه گذار و بحث خرید یا فروش سهم در بازار بورس به حساب می‌آید.
خرید مستقیم سهم توسط سرمایه گذار و فروش آن توسط خود فرد و انتقال درآمد حاصل از معامله به حساب بانکی در بازار بورس صورت نمی‌پذیرد. کارگزارن بورس با تجربه و دقت بسیار بالا در این زمینه فعالیت کرده و در کسب درآمد به شما کمک می‌کنند. به زبانی ساده‌تر کارگزاران بورسی را می‌توان پل یا سیستم اتصال دهنده سرمایه گذار با بازار سرمایه دانست.

برای ثبت نام در کارگزاری چه اقداماتی باید انجام داد؟

برای این که بتوانید در بازار بورس سرمایه گذاری را شروع کرده و درآمد کسب کنید، در مرحله اول باید کد سجام دریافت کنید. دریافت کد سجام اولین قدم به منظور حضور در یک کارگزاری بورس به حساب می‌آید. با مراجعه به سایت سامانه سجام کارگزای بانک آینده این امکان برای شما فراهم شده است که بتوانید کد سجام را دریافت کنید. این کد منحصر به هر فرد است و تنها یک بار صادر می‌شود. بعد از این که کد سجام را دریافت کردید، اکنون زمان احراز هویت شما فرارسیده است.در صورت تمایل می توانید با مراجعه به شعب کارگزاری بانک آینده در سطح کشور و یا مراجعه به شعب بانک آینده اقدام به انجام احراز هویت حضوری نمایید، دلیل این موضوع نیز تطبیق هویت و تکمیل فرایند مربوط به آن است. اما خبر خوب این است که می توانید به صورت غیر حضوری نیز اقدام به  انجام فرآیند احراز هویت نمایید. برای  انجام احراز هویت غیرحضوری از نرم افزار سیگنال میتوانید استفاده نمایید.پس از این مشخصه، می‌توانید در یک کارگزاری بورس که عملکرد مناسب و سابقه کاری مشخص دارد، ثبت نام کرده و اقدام به سرمایه گذاری نمایید. در حال حاضر با توجه به شرایط همه گیری بیماری کرونا، می توانید با مراجعه به سامانه ثبت نام غیر حضوری کارگزاری بانک آینده به صورت کاملا غیر حضوری اقدام به ثبت نام و دریافت دسترسی به سامانه معاملات برخط و سامانه معاملات آفلاین و استفاده از دیگر خدمات کارگزاری بانک آینده نمایید.
این نکته را نباید فراموش کرد ثبت نام در یک کارگزاری بورس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای این که بتوانید در بورس سرمایه گذاری کنید و از این طریق به درآمد برسید، ثبت نام در یک کارگزاری بورسی یکی از اصلی‌ترین و در عین حال مشخصه‌های اجباری برای حضور در بورس و به طور کلی بازار سرمایه به حساب می‌آید. فرایند خرید و فروش سهم حتما باید توسط کارگزاری و با دستور شما صورت بپذیرد.

وظیفه اصلی کارگزاری‌های بورسی در بازار سرمایه چیست؟

کارگزاری‌ بورس یکی از اصلی‌ترین ارکان های موجود برای سرمایه گذاری در بازار بورس و بازار سرمایه به حساب می‌آیند.کارگزاری بورس با انجام فرایندهای مربوط به خرید و فروش سهم کار شما را به عنوان سرمایه گذار بسیار سریع و آسان‌تر خواهد کرد.  این کارگزاری‌ها تمامی اطلاعات و مشخصه‌های لازم برای سرمایه گذاری را در اختیار شما قرار می‌دهند. این عامل باعث می‌شود با دیدی بازتر سرمایه گذاری کرده و از سرمایه خود سود دریافت کنید. آسان‌تر کردن فرایند خرید یا فروش یک سهم برای سرمایه گذار از وظایف اصلی کارگزاری بورس به حساب می‌آید. مشخصه‌ای که تا به اینجای کار بسیار قوی و اصولی صورت گرفته است. وجود سیستم معاملات  آنلاین یا معاملات برخط این امکان را برای شما به وجود می‌آورد.

کارگزاری بورس مورد نظر یک سرمایه گذار باید چه ویژگی‌هایی‌ داشته باشد؟

کارگزاری‌های بورسی برای این که عملکرد مناسبی برای شما داشته باشند، باید بتوانند در ابتدا مجوزهای لازم از سازمان بورس و سایر ارگان‌های دولتی را دریافت کنند. در وهله اول داشتن اعتبار یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک کارگزاری بورس به حساب می‌آید. جدا از این موارد، مشخصه‌های دیگری نیز وجود دارد که یک کارگزاری باید داشته باشد تا بتواند به عنوان یک گزینه مناسب مورد استفاده قرار گیرد. این موارد عبارتند از:

داشتن تخفیف در کارمزد معاملاتی

یک کارگزاری بورس می تواند تا 25 درصد تخفیف در کارمزد معاملاتی کارگزار لحاظ کند تا بتواند یک انتخاب بسیار مناسب برای عضویت شناخته شود. این عامل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. وجود تخفیف کافی در کارمزدهای معاملاتی باعث می‌شود تا خود سرمایه گذار در سرمایه گذاری ترغیب شود و درآمد مناسبی از این طریق کسب کند. این مشخصه به صورت بلند مدت برای خود کارگزاری نیز بسیار مطلوب است.

توانایی دادن سرویس در حوزه و زمینه‌های مختلف

بهتر است که یک کارگزاری در زمینه و شاخه‌های مختلف بازار سرمایه گذاری فعالیت کند. این مشخصه باعث می‌شود تا راحت‌تر و سریع‌تر بتوانید سرمایه گذاری کنید و شاخه‌های مختلفی را بتوانید برای سرمایه گذاری تجربه کنید.

مشاوره مناسب و به موقع، پشتیبانی مطلوب و برخورداری از تحلیل‌های منطقی

یک کارگزاری بورس مناسب در ابتدا سعی می‌کند به افراد کمک کند تا بتوانند تحلیل‌های مناسبی از بازار و آینده یک سهم داشته باشند. همچنین کارگزاری بورس باید پشتیبانی مناسب و به موقعی را برای سرمایه گذاران خود فراهم کرده و به افراد در سرمایه گذاری کمک و مشاوره دهد. رسیدگی سریع به مشکلات و یا سوالات سرمایه گذاران باعث می‌شود تا از ضرر سرمایه گذار جلوگیری شده و به او در افزایش سود و سرمایه کمک شود.

جمع بندی

کارگزاری بورس و اطلاعات مربوط به این قبیل بنگاه‌های اقتصادی فعال در بازار سرمایه از اطلاعاتی بود که در این مقاله به آن پرداختیم. نظر شما چیست؟ بهترین کارگزاری بورس مناسب بریا سرمایه گذاری به نظر شما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ نظرات خود را برای ما ارسال نمایید.


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید