تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
کارگزاری بانک آینده|وبلاگ|مشاهده پست وبلاگ

کارگزاری بورس کجاست و چه کمکی به شما می‌کند؟

کارگزاری بورس کجاست و چه کمکی به شما می‌کند؟

کارگزاری بورس کجاست و چه کمکی به شما می‌کند؟

یکی از مفاهیم مهم در زمینه بازار بورس و سرمایه گذاری در آن، مبحث کارگزاری بورس است. کارگزاران بورس در حقیقت، واسط بین سرمایه گذاران و سازمان بورس هستند. انجام اموری از قبیل خرید و فروش سهام و اوراق بهادار در بازار سرمایه بر عهده کارگزاری های بورس است. کارگزاری ها در واقع، اشخاصی حقوقی هستند که در امر خرید و فروش اوراق بهادار و سهام، نماینده مشتریان به شمار می روند.
 
فعالیت کارگزاری بورس، فوق العاده حساس است چرا که در واقع تمامی اعتماد مشتریان، به این شرکت هاست.  بنابراین شرایط و ضوابط محکمی بر مدیران شرکتهای کارگزاری حاکم است. معاملات شرکت های کارگزاری از طریق معامله گران آن ها انجام می شود. این معامله گران، در زمینه فعالیت در بورس، باید دارای گواهینامه حرفه ای باشند تا تسلطشان بر دانش بورس و انجام معاملات را تایید کند.

فعالیت های شرکت های کارگزاری بورس

شرکت های کارگزاری بورس، پس از کسب مجوزهای لازم از نهادهای قانونی، می توانند فعالیت های مختلفی را در بازار سرمایه انجام دهند. برخی از این فعالیت ها بدین شرح است.

انجام معاملات در بورس اوراق بهادار

شرکت های کارگزاری می توانند به خرید و فروش سهام در بورس اقدام کنند و یا حق تقدم اوراق مشارکت و بهادار و سهام شرکت های حاضر در بورس را به مشتریانشان عرضه کنند.

مشاوره پذیرش در بورس اوراق بهادار

شرکت های کارگزاری می توانند به شرکت هایی که متقاضی حضور در بورس هستند خدمات مشاوره ای ارائه دهند. این مشاوره در زمینه ارائه مدارک و مستندات و فرایند پذیرش آن به عنوان نماینده متقاضی به بورس، عرضه می شود.

انجام معاملات در فرابورس

شرکت های کارگزاری می توانند در فرابورس نیز به ارائه خدماتی بپردازند از جمله این خدمات می توان به خدماتی در زمینه خرید و فروش سهام، حق تقدم سهام و اوراق مشارکت شرکت های حاضر در فرابورس به مشتریان، اشاره نمود.

سبد گردانی

کارگزاری ها همچنین از طریق سبد گردانی نیز به مشتریان خدمات ارائه می کنند که شامل خرید و فروش اوراق بهادار برای مشتریان در جهت دریافت سود بیشتر از انجام معاملات است.

مشاوره سرمایه گذاری

در این زمینه نیز کارگزاری ها به مشتریان خود در زمینه خرید و فروش اوراق بهادار مشاوره می دهند.

پردازش اطلاعات مالی

در این زمینه، شرکت های کارگزای می توانند اطلاعاتی از قبیل اوراق بهادار، معامله، سفارشات خرید و فروش و.. را به مشتریانشان ارائه دهند.

تعهد پذیره نویسی

انجام تعهد خرید و فروش اوراق بهاداری که در در زمان مهلت پذیره نویسی هنوز به فروش نرفته است نیز از وظایف شرکت های کارگزاری فعال در بورس است.
موارد گفته شده، تنها چند نمونه از فعالیت های کارگزاری ها در بورس است.
شرکت های کارگزاری بسیاری در انجام خدمات در زمینه معاملات بورس و فرابورس، فعال هستند که از جمله این شرکت های کارگزاری می توان کارگزاری های بانک آینده، آبان، آپادانا، آگاه، ایمن بورس، بانک کشاورزی و بانک دی و.... را نام برد. بنابراین برای سرمایه گذاری در بورس اولین قدم، انتخاب یک کارگزاری از میان صدها کارگزاری موجود است. گام بعدی، افتتاح حساب در کارگزاری منتخب و سپس دریافت کد بورسی و پس از آن حضور در بازار بورس است.
 
پست های مرتبط

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید