تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
کارگزاری بانک آینده|وبلاگ|مشاهده پست وبلاگ

مزایای تحلیل بنیادی چیست؟

مزایای تحلیل بنیادی چیست؟

مزایای تحلیل بنیادی و اطلاعات مربوط به این مشخصه را قصد داریم در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که در مقالات قبلی نیز به آن اشاره کردیم، سرمایه گذاری اصولی در بازار بورس و کسب درآمد نیازمند کسب اطلاعات حساب شده از اتفاق‌های اطراف و داخل این بازار است. با آگاهی کافی از اتفاقات موجود در آن، این امکان برای شما به وجود می‌آید که بتوانید به بهترین شکل ممکن از سرمایه خود سود کسب کنید و به اهداف اقتصادی خود دست پیدا کنید. برای این که به میزان بیشتری در زمینه درآمد از بورس به رشد قابل توجهی دست پیدا کنید، تحلیل بنیادی و تکنیکال یکی از مواردی است که می‌تواند به میزان بسیار زیادی در این زمینه به شما کمک کند.

 

 
به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم اطلاعاتی کلی درباره تحلیل بنیادی و مواردی که باید برای آنالیز بنیادی بدانید را در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم. داشتن آگاهی و اطلاعات کافی در این زمینه باعث می‌شود به میزان بسیار زیادی در افزایش درآمد و کاهش میزان ریسک موجود در سرمایه گذاری در بازار بورس  ایران موفق و قوی ظاهر شوید. با ما همراه باشید.

تحلیل بنیادی؛ گزینه‌ای کاربردی برای افزایش سرمایه خود در بازار بورس و سرمایه گذاری

تحلیل بنیادی یا همان Fundamental Analysis یک گزینه بسیار مناسب برای کسب دانش و اطلاعات در بازار بورس ایران به حساب می‌آید. بسیاری از بازارهای بین المللی مانند فارکس، ابزارهایی مانند تحلیل بنیادی یا تکنیکال دارند که سرمایه گذاران فعال از آن‌ها استفاده کرده تا به این شکل به درآمد مورد نظر خود دست پیدا کنند. تحلیل بنیادی که قصد داریم در این مقاله به بررسی آن بپردازیم، روشی بسیار اصولی است که با بررسی داده‌های موجود درباره یک سهم از شرکت موردنظر شما، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با اطمینان بیشتر و ریسک بسیار کمتری سرمایه گذاری کنید. در تحلیل بنیادی، حرف اول و آخر را داده و گزارش‌های مالی به سهام موردنظر می‌زند.
در صورتی که داده‌ها و اطلاعات نشان دهند که سهمی که شما قصد خرید آن را دارید، رشد زیادی ندارد، باید بلافاصله از خرید یا سرمایه گذاری در آن خودداری کنید. اساس کلی تحلیل بنیادی یا همان Fundamental Analysis  آگاهی کلی از یک سهم و بررسی داده‌های مربوط به آن در یک بازه زمانی مشخص است. اگر تحلیل بنیادی مربوط به یک سهم رو به پایین باشد، این سیگنال به ما داده می‌شود که سهم مورد نظر از قدرت کافی برای رشد برخوردار نیست؛ حالت رو به بالا نیز عکس این توضیحات است.

مزایای تحلیل بنیادی در بازار بورس ایران

تحلیل بنیادی در بازار بورس این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از بازار و سهام موجود در آن اطلاعات کافی کسب کرده و به میزان بسیار زیادی موفقیت در این زمینه دست پیدا کنید. تحلیل بنیادی مزایای بسیار زیادی دارد. با هم چند نمونه از آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تحلیل بنیادی گزینه‌ای بسیار کاربردی برای سرمایه گذاری بلند مدت در بازار بورس ایران به حساب می‌آید:

از آن جایی که تحلیل بنیادی داده‌های مربوط به سهام را در بلند مدت مورد بررسی قرار می‌دهد، می‌توانید از این تکنیک برای سرمایه گذاری بلند مدت استفاده کنید. به لطف تحلیل بنیادی این امکان برای شما به وجود می‌آید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن درآمد کسب کنید و سهام بلند مدت خود را انتخاب و خریداری کنید.

اطلاعات سرمایه گذار از بازار بورس افزایش پیدا می‌کند

اگر بخواهیم صادقانه در این زمینه صحبت کنیم، می‌توانیم بگوییم تفاوت اصلی سرمایه گذار تازه کار با سرمایه گذار با تجربه و باهوش، آگاهی از تکنیک و استراتژی‌های موجود در بازار بورس و سرمایه گذاری است. تحلیل بنیادی این امکان را به سرمایه گذار می‌دهد که با قطعیت نسبت به یک سهم روبرو شود. این عامل به میزان بسیار زیادی باعث می‌شود تا فرد متعصبانه یا احساسی برای خرید یا فروش یک سهم سرمایه گذاری نکند؛ مشخصه‌ای که به میزان بسیار زیادی در میان سرمایه گذاران تازه وارد در بازار بورس و یا حتی شاید سایر شاخه‌های اقتصادی می‌توان دید.

به لطف تحلیل بنیادی با قطعیت روبرو خواهید شد:

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن پرداخته شد، سرمایه گذاری در بازار بورس به وسیله تحلیل بنیادی این امکان را برای شما به وجود می‌آورد تا بتوانید به راحت‌ترین شکل ممکن سرمایه گذاری کنید و با قطعیت نسبت به خرید یا فروش یک سهم اقدام کنید. این عامل این امکان را برای شما به وجود می‌آورد تا بتوانید به راحتی از سرمایه گذاری خود در بورس سود کسب کنید.

تحلیل بنیادی به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی داده‌ها را درباره یک سهم جمع آوری کنید:

نکته مثبتی که درباره تحلیل بنیادی وجود دارد این است که به شما ماهی گیری یاد می‌دهد. این عامل نیاز شما را به منظور داشتن قطعیت برای سرمایه گذاری از بین می‌برد و می‌توانید به راحت‌ترین شکل ممکن از بازار بورس درآمد کسب کنید. تحلیل بنیادی با یاد دادن انتخاب داده‌ها و تسریع در جمع آوری آن در صرفه جویی زمان نیز به شما کمک می‌کند. این تحلیل‌ها در واقع باعث می‎شوند شما به موقع از ارزش یک سهم باخبر شده و نسبت به خریداری آن اقدامات لازم را به عمل بیاورید.

می‌توانید به وسیله تحلیل فاندامنتال به راحتی جهت‌های بعدی سهام موردنظر خود را نیز شناسایی کنید:

یکی از اصلی‌ترین مزایای تحلیل بنیادی همین است؛ این که می‌توانید حرکات بعدی شرکت یا سیستمی که قصد خرید سهام آن را دارید را در سریعترین زمان ممکن شناسایی کرده و نسبت به خرید یا فروش آن اقدامات لازم را به عمل آورید. بسیاری از مواردی مانند کاهش ناگهانی ارزش یک سهم و یا افزایش قیمت آن به وسیله رویکردهای کلی یک سیستم مالی می‌تواند تغییر کند. شما با داشتن تکنیک‌هایی مانند تحلیل بنیادی می‌توانید حرکات بعدی یک شرکت یا یک سیستم مالی را شناسایی کرده و خود را برای افزایش سود و یا جلوگیری از ضرر آماده کنید.


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید