آموزش بورس براي مبتديان و افراد تازه كار

آموزش بورس براي مبتديان و افراد تازه كار
 
اين عوامل به نوبه خود باعث شد تا بورس به يكي از بنگاه‌هاي اقتصادي پويا در كشور ايران تبديل شود. بسياري از سرمايه گذاران كهنه كار و حتي تازه وارد در ايران، بازار بورس و سرمايه گذاري را براي افزايش درآمد و سرمايه خود انتخاب كرده‌اند. البته اين موضوع را نبايد فراموش كرد براي اين كه بتوانيد در بازار بورس به درآمد و سود بسيار زيادي دست پيدا كنيد بايد يك سري اصول و موارد كلي براي سرمايه گذاري را بشناسيد.
همانطور كه بازار بورس سود و سرمايه بسيار زيادي را مي‌تواند به اندوخته شما اضافه كند، مي‌تواند رشد سرمايه شما را كاهش داده و يا حتي سرمايه اصلي شما را نيز از بين ببرد. به همين دليل در اين مقاله تصميم گرفتيم اطلاعاتي كلي درباره بازار بورس و يك سري نكات كلي و اصولي كه بايد براي سرمايه گذاري در بورس بدانيد را در اين مقاله به شما انتقال دهيم. دانستن و توجه به اين نكات، ديد شما را به ميزان بسيار زيادي در مقايسه با مشخصه‌هاي مختلف در اين بازار بازتر مي‌كند. با ما همراه باشيد.
 

بازار بورس و نكاتي كه ممكن است آن‌ها را ندانيد

بازار بورس يك بازار بسيار ريسكي اما با استراتژي است. براي اين كه در بازار بورس ايران بتوان به درآمد رسيد و سرمايه خود را افزايش داد، بايد حتما به يك سري نكات كلي توجه داشته باشيد. اين موارد عبارتند از:

 

تايمينگ در سرمايه گذاري را فراموش نكنيد

براي اين كه در بازار سرمايه گذاري به درآمد موردنظر خود دست پيدا كنيد، بايد هدف خود از ورود به اين بازار را بدانيد. يكي از اين اهداف، مشخص كردن زمان كلي براي سرمايه گذاري و خريد يا فروش يك سهم است. معمولا اين مشخصه به دليل داشتن زمان مشخص، حد سود و يا ضرر شما را مشخص خواهد كرد. در بازار بورس ايران و بين الملل بحث تايمينگ به سه دسته كلي تقسيم بندي مي‌شود. اين سه تايم را مي‌توان در سه بازه كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت طبقه بندي كرد. دوره كوتاه مدت نهايتا 3 ماه، دوره ميان مدت بين 3 تا 6 ماه و دوره بلند مدت از 6 ماه به بالا تقسيم بندي مي‌گردد.
 

حساب شده عمل كنيد

بسياري از سرمايه گذاران مبتدي در هنگام ورود به بازار بورس، با يك شوك و يا افزايش قيمت ناگهاني در سهام خود، هيجان زده شده و اقدام به خريد يا حتي فروش يك سهم مي‌كنند. اين عامل باعث مي‌شود كه در بلند مدت تمامي سرمايه خود را از دست بدهيد. بهتر است براي جلوگيري از بروز اين مشكل حتما حد سود و ضرر براي سهام خود مشخص كنيد. حد سود و ضرر ده درصدي براي هر سهم مي‌تواند به شما كمك كند تا حساب شده عمل كرده و به سمت فانتزي عمل كردن در سهم‌هاي خود نرويد. اين استراتژي نيز باعث مي‌شود تا حساب شده‌تر در بازار بورس سرمايه گذاري كنيد.
 

به حرف بقيه سرمايه گذاري نكنيد

سرمايه گذاري در بازار بورس نيازمند دانش و آگاهي كافي درباره سهام و وضعيت نسبي آن در آينده است. اگر به اين فكر كه با كمك و حساب افراد فعال در بازار سرمايه گذاري، سهمي را بخرید يا به فروش برسانيد، شك نداشته باشيد به آن اهدافي كه براي سرمايه گذاري انتخاب كرده‌ايد، نخواهيد رسيد. به حرف‌هاي افراد فعال در بازار سرمايه گذاري گوش كنيد؛ سپس با استراتژي و شناخت نسبي درباره سهام موردنظر، اقدام به خريد يا فروش آن كنيد.
 

همه سرمايه خود را به سهام تبديل نكنيد

بهتر است هميشه حدود 30 درصد از سرمايه شما در بورس به صورت نقد وجود داشته باشد. اين عامل به نوبه خود باعث مي‌شود تا بتوانيد به بهترين شكل ممكن و در سريعترين زمان ممكن اگر يك يا چند سهم مناسب براي سرمايه گذاري پيدا كرديد، آن 30 درصد را در بين اين سهام پخش كنيد. داشتن استراتژي، اصلي‌ترين عامل موفقيت شما در بازار بورس و سرمايه گذاري در بورس است.
 

در وهله اول به فكر حفظ سرمايه خود باشيد

هدف ما براي ورود به بازار بورس، افزايش سرمايه و درآمد است. اگر هيجاني عمل كنيم، همان سرمايه‌اي كه در بازار بورس قرار داديم نيز به واسطه اشتباهات متعدد خود در خريد يا فروش سهام نيز از بين خواهد رفت. بهتر است با آرامش تصميم گرفته و با افزايش يا كاهش سود سهام خود، تصميم‌هاي احساسي نگيريم. اين عوامل باعث مي‌شوند تا بتوانيد به بهترين شكل ممكن درآمد كسب كنيد و سرمايه خود را افزايش دهيد؛ البته فراموش نكنيد تحت هر شرايطي بايد سرمايه خود را حفظ كنيد. پس از اين عامل مي‌توانيد سودهاي قبلي خود را حفظ كنيد. در آن زمان اين امكان براي شما فراهم خواهد شد تا بتوانيد به بهترين شكل ممكن سودهاي بيشتري از سهام فعلي خود كسب كنيد.
 

تحليل‌هاي تكنيكال و بنيادي را فراموش نكنيد

يكي از عواملي كه باعث مي‌شود تا بتوانيد به بهترين شكل ممكن سود بيشتري نسبت به سرمايه گذاران تازه وارد كسب كنيد، بحث تحليل‌هاي تكنيكال و بنيادي است. آگاهي كلي درباره اين دو نمونه از آناليز مربوط به سهام اين امكان را براي شما فراهم مي‌كند تا بتوانيد به ميزان بسيار زيادي سود دريافت كرده و از ضرر خود جلوگيري كنيد. با گذاشتن تنها 30 دقيقه تا نهايتا 2 ساعت زمان براي يادگيري تحليل‌هاي بنيادي و تكنيكال مي‌توانيد راحت‌تر از گذشته سهام را تحليل كرده و نسبت به خريد بيشتر يا فروش آن تصميم گيري منطقي‌تري داشته باشيد. پس از گذشت مدت زمان نسبتا كوتاهي كه از اين تحليل‌ها مي‌گذرد، به اين نتيجه مي‌رسيد كه نسبت به قبل سود و دانش بيشتري به دست آورده‌ايد.
 

اسم المرسل مطلوب
شخصيات تركت: 1000
التعليق مطلوب