آموزش اصطلاحات بورس براي مبتديان

آموزش اصطلاحات بورس براي مبتديان

آموزش اصطلاحات بورس و اطلاعات مربوط به اين مشخصه را قصد داريم در اين مقاله مورد بررسي قرار دهيم. همانطور كه در مقالات قبلي نيز به آن اشاره كرديم، براي اين كه بتوانيد در بازار بورس موفق باشيد، دانستن نكات كلي و اصولي درباره بازار بورس اين امكان را براي شما فراهم مي‌كند تا بتوانيد به بهترين شكل ممكن درآمد و سرمايه موردنظر خود را از اين بازار به دست آوريد. براي اين كه بتوانيد از پايه بازار بورس را ياد بگيريد و در اين زمينه موفق ظاهر شويد، بايد بتوانيد يك سري موارد كلي را آموزش ببينيد. بهترين گزينه اين است كه در وهله اول با اصطلاحات رايج در بازار بورس آغاز كنيد.

 
بازار بورس  و سرمايه گذاري فرايند پيچيده اما اهداف بسيار ساده‌اي دارد. بسياري از افراد براي اين كه بتوانند در بازار بورس و سرمايه گذاري موفق ظاهر شوند، بايد اصطلاحات و گزاره‌هاي كلي درباره اين بازار را ياد گرفته و به بهترين شكل ممكن از آن استفاده كنند. به همين دليل در اين مقاله تصميم گرفتيم تا اطلاعات كلي درباره بازار بورس و آموزش اصطلاحات بورس را در اختيار شما قرار دهيم. با ما همراه باشيد و از اين اصطلاحات به منظور افزايش سرمايه خود در اين بازار استفاده كنيد.

بازار بورس را براي سرمايه گذاري جدي بگيريد

بازار بورس به واسطه پتانسيل‌هاي مختلفي كه دارد مي‌تواند يك گزينه بسيار مهمي براي قرار دادن سرمايه شما در آن قسمت باشد. قرار گرفتن كمپاني و سيستم‌هاي مالي كوچك و بزرگ كه هر كدام ممكن است در اقتصاد بين الملل نيز حضور داشته باشند اين فرصت را براي شما فراهم مي‌كنند تا بتوانيد سرمايه خود را به ميزان بسيار زيادي افزايش دهيد و از اين طريق درآمد بسيار زيادي را در اين زمينه به دست آوريد. براي اين كه بتوانيد در بازار بورس و سرمايه گذاري درآمد كسب كنيد، بهتر است چند نمونه از گزاره و اصطلاحات كلي براي افزايش درآمد را به دست آوريد. از اصطلاحات و گزاره‌هاي كلي در بورس موجود مي‌توان به موارد زير اشاره كرد. اين موارد عبارتند از:

1. كد بورسي:

اصلي‌ترين عامل براي داشتن اجازه حضور در بازار بورس، داشتن كد بورسي است. وجود كد بورسي باعث مي‌شود تا اجازه حضور شما در بازار بورس وجود داشته و از اين طريق به درآمد بسيار زيادي به دست آوريد. كد بورسي شامل نام، نام خانوادگي و يك عبارت امنيتي است كه براي هر شخص منحصر به فرد است.

2. بازارهاي اوليه و بازارهاي ثانويه:

بازارهاي اوليه و بازارهاي ثانويه يكي ديگر از مشخصه‌هايي است كه در سازمان بورس و سرمايه گذاري وجود دارد. اين ماركت جزو آن دسته از بازارهايي است كه خود چندين لايه متنوع دارد. بازارهاي اوليه به بازارهاي در بورس گفته مي‌شود كه شركت‌هاي تازه وارد در اين سيستم، بخش اعظمي از سهام خود را در اين بازار عرضه مي‌كنند. بازار ثانويه در بازار بورس نيز يكي ديگر از بازارهاي فعال است كه سهام‌هاي پذيرفته شده در بازارهاي اوليه در اين بازار مورد معامله قرار مي‌گيرد.

3. پرتفوي:

يكي ديگر از گزاره‌هاي فعال در بازار بورس، بحث پرتفوي است. پرتفوي قسمتي از بازار بورس است كه در اين بخش سهام شما در آن قرار مي‌گيرد و شما مي‌توانيد ميزان سود و ضرر خود را در اين قسمت نظارت كنيد. توجه به پرتفوي اين امكان را براي شما فراهم مي‌كند تا بتوانيد ديد بازتري از سهام خريداري شده و همچنين سهامي كه قصد خريد آن را داريد، به دست آوريد.

4. شركت‌هاي كارگزاري:

شركت‌هاي كارگزاري در بورس يكي ديگر از اركان بسيار مهم در بازار بورس و سرمايه گذاري به حساب مي‌آيند كه براي خريد يا فروش سهام خود بايد از اين شركت‌ها استفاده كنيد. به  زباني ساده، شركت‌هاي كارگزاري همانند بانك‌هاي سطح شهر هستند كه فرايندهاي اقتصادي مربوط به شما را انجام مي‌دهند. شركت‌هاي كارگزاري در بورس اقدامات مربوط به خريد يا فروش يك سهم را براي شما خريداري مي‌كنند. به عبارتي شركت‌هاي كارگزاري را نوعي رابط ميان سرمايه گذار و سازمان بورس مي‌توان دانست.

5. شاخص كل:

يكي از مواردي كه ديد كلي بازار بورس در روز و بازه‌هاي زماني بلند مدت نشان مي‌دهند، شاخص كل است. شاخس كل در بازار بورس ميزان افت يا افزايش ارزش سهام در بازار بورس را نشان مي‌دهد. به واسطه اين شاخص، ديد روزانه و تا حدودي ميان مدت بازار سرمايه گذاري براي شما و ساير سرمايه گذاران مشخص مي‌شود. عوامل ديگري مانند ميزان ميانگين بازدهي بازار بورس براي سهام مختلف توسط شاخص كل تعريف مي‌شود.

6. نمادهاي شركت‌هاي بورسي:

نمادهاي شركت‌هاي بورسي از مواردي است كه اكثر سرمايه گذاران تازه وارد پس از ورود به بازار بورس براي آن‌ها سوال برانگيز است. به زباني ساده‌تر، نمادهاي موجود در شركت‌هاي بورسي شامل نام شركت مورد نظري است كه قصد خريد سهام آن را داريد. معمولا اين نمادها شامل ابتداي نام شركت يا كمپاني موردنظر و ساير مشخصه‌هاي مربوط به آن است.

7. سود مركب:

يكي ديگر از مشخصه‌هايي كه مي‌تواند در افزايش درآمد و سرمايه شما موثر باشد، سود مركب است. سود مركب قسمت دوست داشتني و جذاب براي سرمايه گذاران است. سود مركب در واقع نوعي سود مركب و سود بر سود است. سود مركب نوعي سود تعلق گرفته به سهامي است كه شما خريداري كرده‌ايد. تفاوت سود مركب با سود معمولي در اين است كه سود مركب شامل‌ سودهاي قبلي سهام نيز مي‌شود. به زباني ساده‌تر، هنگامي كه سهام شما سود داده است، سود مركب آن بر اساس ارزش تمام شده سهم بر اساس سودهاي دريافتي است.

8. روند:

يكي ديگر از عوامل موجود در بازار سرمايه، بحث روند در بازار سرمايه است. به زباني ديگر، روند يا Trend را نوعي بازه صعودي و يا كاهشي سهام در مدت زمان نسبتا مشخص مي‌توان دانست. اگر يك سهم در مدت زمان نسبتا مشخصي، افزايش داشته باشد، روند آن سهم صعودي و يا اگر سهم موردنظر قيمتي رو به كاهش داشته باشد، روند كاهشي يا سقوطي را مي‌توان براي اين سهم نامگذاري كرد.

9.تحليل بنيادي و تكنيكال:

دو مورد از عوامل بسيار حياتي به منظور تصميم گيري بهتر در بازار سرمايه گذاري، تحليل بنيادي و تكنيكال است. تحليل تكنيكال شامل اطلاعات و داده‌هاي اقتصادي و موارد مربوط به سهم است. تحليل بنيادي نيز بيشتر بحث مشخصه‌هاي زماني و تاريخي يك سهم را مورد بررسي قرار مي‌دهد.


المنشورات ذات الصلة

اسم المرسل مطلوب
شخصيات تركت: 1000
التعليق مطلوب