تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
کارگزاری بانک آینده|وبلاگ|مشاهده پست وبلاگ

سرمایه گذاری در بورس بهتر است یا خرید طلا؟

سرمایه گذاری در بورس بهتر است یا خرید طلا؟

افراد مختلف برای سرمایه گذاری و کسب سود بیشتر بازارهای مختلفی را در نظر می‌گیرند. از جمله این بازارها می‌توان بازار بورس، طلا، سکه، مسکن و ارز را نام برد. یکی از بازارهای مناسب برای سرمایه گذاری،  بورس و دیگری بازار طلا است که در این مقاله به بررسی این دو بازار و مزایا و معایب هر یک، می‌پردازیم.

سرمایه گذاری در بازار طلا و خرید آن

خرید طلا، سکه و... سایر اشیای قیمتی یکی از روش‌های سرمایه گذاری در بازار سرمایه است. خرید طلا از سرمایه گذاری‌هایی است که اصطلاحا می‌گویند سرمایه گذاری امن است. خرید طلا و سرمایه گذاری در بازار آن، دارای مزایایی نیز می‌باشد.

مزایای خرید طلا

از جمله مزایای خرید طلا این است که طلا ارزش افزوده ایجاد نمی‌کند و چنانچه اقتصاد دچار تورم شود نرخ طلا و سود آن، به میزان زیادی افزایش می‌یابد که این میزان از سود سپرده‌های بانکی نیز بیشتر است.
از طرف دیگر طلا، قدرت نقد شوندگی بالایی دارد از این رو در مواقع لزوم بلافاصله می‌توان طلا را به وجه نقد تبدیل کرد.
افراد مختلف با جمع کردن مقداری از سرمایه شان می‌توانند به خرید طلا اقدام نمایند. در خرید و فروش طلا هیچ‌گونه محدودیت زمانی وجود ندارد. از طرف دیگر ریسک خرید و فروش طلا معمولا پایین است.

عیوب خرید طلا

اما در خرید طلا، عیوبی نیز وجود دارد. از جمله ممکن است طلای خریداری شده به سرقت برود. از دیگر عیوب خرید طلا نیز آن است که چنانچه شبح تورم به طور ناگهانی از اقتصاد جامعه برداشته شود قیمت طلا نیز ممکن است به طور ناگهانی دچار تغییر و تبدیل گردد. بنابراین بازار طلا متغیر است.

سرمایه گذاری در بورس

امروزه این شیوه از سرمایه گذاری در ایران توانسته محبوبیت زیادی را کسب کند. بسیاری از افراد در مقایسه بین بازار طلا و بازار بورس، بورس را انتخاب می‌کنند و دلائلی هم برای انجام این کار دارند.
یکی از لائل انتخاب بازار بورس به وسیله افراد و سرمایه گذاران، توجه به مزیت‌های این بازار سرمایه است.

مزایای سرمایه گذاری در بورس

از جمله مزایای سرمایه گذاری در بورس سرمایه، آن است که فعالیت در بورس، دارای محدودیتی نیست. همه افراد جامعه با میزان کمی از دارایی و سرمایه می‌توانند وارد بورس شوند و به فعالیت در این بازار مشغول شوند. این میزان یعنی حداقل سرمایه برای فعالیت در بازار طلا، بسیار بیشتر است.

حداقل سود و بازدهی سرمایه در بازار بورس از سایر بازارها از قبیل سود سپرده‌های بانکی بیشتر است. فعالیت در بورس هیچ‌گونه شرط سنی ندارد.  در بازار بورس، شرایطی حاکم است که می‌توان با سرمایه گذارا ن دیگر در میزان کسب سود، رقابت داشت. در این بازار هم‌چنین امکان پیش بینی سود شرکت‌ها با توجه به شاخص‌های بورس امکان پذیر است.
بورس، بازار سرمایه شفافی است و همه چیز در آن، قانونی و تحت نظارت نهادهای قانونی کشوری است. ارزش پول به واسطه شرکت در بورس بیشتر حفظ می‌شود.  بورس به چرخه اقتصادی کشور کمک می‌کند و باعث رونق تولید داخلی می‌گردد. سرمایه گذاری در بورس کاری فوق العاده آسان است و روش‌های مختلفی نیز برای انجام این کار وجود دارد.


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید