تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
کارگزاری بانک آینده|وبلاگ|مشاهده پست وبلاگ

چه تضمینی برای سرمایه گذاری در بورس وجود دارد؟

چه تضمینی برای سرمایه گذاری در بورس وجود دارد؟

سرمایه گذاری همیشه با هدف کسب سود بیشتر انجام می‌شود. تمامی افرادی که در زمینه خاصی به انجام سرمایه گذاری اقدام می‌نمایند به تضمین بازگشت سرمایه اولیه خود و هم‌چنین دریافت سود بیشتر می‌اندیشند. اما به طور کلی باید گفت هیچ‌گونه سرمایه گذاری وجود ندارد که بدون ریسک باشد و سرمایه گذاری در بورس نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست.

 

 
در بحث سرمایه گذاری در بورس هم مانند دیگر زمینه‌های سرمایه گذاری، دو مولفه سود و از دست ندادن سرمایه اصلی، بیشترین اهمیت را دارند. توجه به این موضوع کاملا طبیعی است. در این میان بازار بورس و سرمایه گذاری در آن دارای ریسک است و عدم بازگشت سرمایه در شرایطی، جزئی جدایی ناپذیر از آن به شمار می‌رود. اما این میزان از ریسک را می‌توان با استفاده از راهکارهای مناسبی کاهش داد تا تضمینی مناسب برای بازگشت سرمایه حاصل شود.
از جمله راهکارهایی که می‌توان در زمینه سرمایه گذاری در بورس به کار برد تا ریسک کم‌تر و سود بیشتر برای سرمایه گذاران به دست آید عبارتند از:

  • توجه به اصول اولیه سرمایه گذاری در بورس
  • کسب آگاهی‌های لازم برای سرمایه گذاری در بورس
  • شروع فعالیت سرمایه گذاری در بورس با سرمایه کم
  • ایجاد تنوع در سرمایه گذاری در بورس و....

در ادامه به شرح مختصر هر یک از موارد گفته شده در فوق می‌پردازیم.

توجه به اصول اولیه سرمایه گذاری در بورس

یکی از موارد مهمی که با توجه به آن می‌توان میزان ریسک را در سرمایه گذاری در بورس، کاهش داد این است که سرمایه گذاری در بورس باید همیشه با سرمایه مازاد افراد انجام شود. به عنوان نمونه با سرمایه‌ای که از دیگران قرض گرفته‌اید نباید به سرمایه گذاری در بورس اقدام کنید و یا اگر سرمایه‌ای دارید که با آن مخارج روزانه زندگی خود را تامین می‌کنید نباید از آن برای سرمایه گذاری در بورس استفاده نمایید.

کسب آگاهی‌های لازم برای سرمایه گذاری در بورس

اگر می‌خواهید در بازار بورس به سرمایه گذاری اقدام کنید لازم است قبل از انجام این کار مهارت‌های فکری خود را تقویت کنید و سعی کنید مهارت‌های لازم برای پیش بینی را در خود افزایش دهید. برای دستیابی به این منظور می‌توانید در کلاس‌هایی که بدین منظور ترتیب داده می‌شود شرکت کنید و یا از ویدئوهای آموزشی که این روزها به وفور یافت می‌شود سود جویید. باید به هر طریقی که می‌توانید اطلاعات خود را در زمینه سرمایه گذاری در بورس افزایش دهید تا بتوانید با ریسک کم‌تری به سرمایه گذاری در بورس اقدام کنید.

شروع فعالیت سرمایه گذاری در بورس با سرمایه کم

سرمایه گذاری در بورس به معنای مواجه شدن با انواع فرصت‌ها و تصمیم گیری‌ها است. بنابراین اگر از آن دسته از افرادی هستید که به تازگی وارد بورس شده‌اید و در این زمینه اطلاعات کافی ندارید لازم است حتما در هنگام شروع سرمایه گذاری در بورس، مبالغ و سرمایه کمی را برای این منظور در نظر بگیرید. این کار موجب می‌شود تا در صورت ضرر کردن، دارایی شما دچار آسیب چندانی نشود و بتواند تجربیات شما را در زمینه سرمایه گذاری در بورس بیفزاید.

ایجاد تنوع در سرمایه گذاری در بورس

افرادی که می‌خواهند به تازگی به شروع فعالیت سرمایه گذاری در بورس اقدام کنند لازم است بدانند برای این کار، سرمایه گذاری در سهام متنوع یک راهکار مناسب و یک استراتژی موثر برای کاهش ریسک و تضمینی مناسب برای بازگشت سرمایه است. انجام این کار به این طریق است که شما برای سرمایه گذاری در بورس، سرمایه خود را در چندین سبد، صندوق و یا شرکت مختلف قرار می‌دهید. در حقیقت فعالان بازار بورس باید بدانند که در جهت کاهش ریسک سرمایه گذاری در این بازار و طبق اصول کلی بورس، همه تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهند.

عدم قراردادن تمامی سرمایه خود در یک سهم

یکی دیگر از نکاتی که لازم است برای سرمایه گذاری در بورس به آن توجه داشته باشید این است که هیچ‌گاه تمامی سرمایه خود را در یک سهام در بورس قرار ندهید. ممکن است شما سهامی را انتخاب کرده باشید که در زمینه آن اطلاعات و دانش کافی هم داشته‌اید و با سرمایه گذاری در آن به سود خوبی هم دست یافته‌اید اما لازم است حتما توجه داشته باشید که با سرمایه گذاری در یک سهام در بورس، شانس خود را برای سرمایه‌گذاری در دیگر سهام از دست داده‌اید. بنابراین لازم است نسبتی از سرمایه خود را در سهم‌های مشخص سرمایه گذاری کنید و آن را در مجموعه‌ای از چندین سهم قرار دهید.

عدم قرار دادن تمامی سرمایه خود در یک صنعت

یکی از نکاتی که فعالان حاضر در بورس باید به آن توجه داشته باشند این است که در این بازار نباید تمام سرمایه خود را در جهت سرمایه گذاری بر روی یک صنعت خاص انجام دهند. برخی از فعالان بازار بورس، سرمایه خود را در سهام شرکت‌های مختلف سرمایه گذاری می‌کنند اما همه آن شرکت‌ها در زمینه یک صنعت خاص، فعال هستند. در این صورت چنانچه صنعت مورد نظر، در زمینه‌ای دچار آسیب شود و یا تغییر و تحولاتی بر آن مترتب گردد مثلا قانون تازه‌ای وضع شود و .... این افراد نیز از آن تغییرات متاثر خواهند شد و سرمایه آن‌ها نیز دچار تحولاتی خواهد گشت. بنابراین طبق نظر فعالان حرفه‌ای در بازار بورس، برای سرمایه گذاری در بورس، باید سرمایه خود را در صنایع مختلف قرار دهید تا چنانچه یکی از آن‌ها دچار آسیب شد دیگر صنایع از این جریان آسیب نبینند و سرمایه شما به طور کلی از بین نرود.

عدم قرار دادن تمامی سرمایه خود در یک نوع از سرمایه گذاری

یکی از اصول مهم در سرمایه گذاری در بورس این است که فعالان این بازار و تازه واردان در بورس سرمایه، نباید تمامی سرمایه خود را در نوع خاصی از سرمایه گذاری محدود نمایند. ممکن است عده‌ای از افراد با سرمایه‌گذاری در سهام به سود بالایی دست یابند اما بهتر است اندکی از سرمایه خود را از طرق دیگر نیز سرمایه‌‌گذاری نمایند. به عنوان نمونه می‌توانند به خرید و فروش طلا و ارز نیز بپردازند و یا از طریق خرید و فروش زمین نیز به کسب سرمایه دست بزنند. در این صورت اگر یک بخش دچار آسیب و یا رکود شد سایر بخش‌ها آسیب نمی‌بینند.


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید