تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
کارگزاری بانک آینده|وبلاگ|مشاهده پست وبلاگ

بررسی مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در بورس

بررسی مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در بورس
 

 

پنج مزیت سرمایه گذاری در بورس که احتمالاً نمی‌دانید

سرمایه گذاری در بورس مانند هر یک از روش‌های بازدهی سرمایه می‌تواند مثبت و مؤثر باشد. زمانی که انواع مختلف استراتژی‌های سرمایه گذاری بلند مدت را با یکدیگر مقایسه می‌کنید، تعداد معدودی از گزینه‌ها وجود دارد که بتواند با بازده حاصل از سهام مطابقت داشته باشد.
حتی املاک و مستغلات نیز بازدهی مشابهی با نرخ سود سهام ندارند. همراه با پتانسیل برای درآمد بیشتر، خطر نیروهای بازار پویا وجود دارد که می‌تواند باعث نوسانات چشمگیر قیمت سهام شود. سرمایه گذاران بالقوه بازار سهام باید همیشه توجه داشته باشند که بازدهی تضمینی برای سرمایه گذاری آنها وجود ندارد!

 

از اقتصاد در حال رشد بهره می‌برد

با رشد اقتصاد، درآمد شرکت‌ها نیز رشد می‌کند. این به این دلیل است که رشد اقتصادی باعث ایجاد شغل، ایجاد درآمد و ایجاد فروش می‌شود. هر چقدر که حقوق و دستمزد بیشتر باشد، تقاضای مصرف کننده بیشتر می‌شود و این امر درآمد بیشتری را به صندوق‌های نقدی شرکت‌ها وارد می‌کند. 

 

بهترین راه برای پیشی گرفتن از تورم

ارزش متوسط رشد سهام در بورس به صورت سالانه با در نظر داشتن تورم و هر یک از شرایط اقتصادی تاثیرگذار بر سرمایه، به صورت متوسط سالانه 10 درصد است. مقایسه این نرخ با نرخ تورم سالانه می‌تواند بهترین نتیجه ممکن را به نمایش بگذارد. بنابراین امکان خرید سهام و نگهداریان حتی در صورت افت ارزش سهم وجود دارد.

 

خرید سهام در بورس بسیار آسان است

خرید سهام شرکت‌ها در بازار بورس به سادگی اتفاق می افتد. می‌توانید از طریق کارگزار، برنامه ریز مالی یا به‌صورت آنلاین خریداری کنید. پس از ایجاد حساب کاربری، می‌توانید سهام را در عرض چند دقیقه خریداری کنید. برخی از کارگزاران آنلاین شما امکان خرید و فروش سهام بدون پورسانت را نیز می‌دهند.
 

از دو طریق کسب درآمد می‌کنید

بیشتر سرمایه گذاران قصد خرید سهام با قیمت کم و سپس فروش آن به بالاترین قیمت ممکن را دارند. آنها در شرکت‌های با سوددهی سریع سرمایه گذاری می‌کنند که از ارزش بالایی برخوردار هستند.
گروه اول امیدوارند که از روند کوتاه مدت استفاده کنند، در حالی که گروه دوم انتظار دارند با گذشت زمان شاهد رشد درآمد و قیمت سهام شرکت باشند. هر دو اعتقاد دارند مهارت‌های جمع آوری سهام باعث می‌شود  از بازار بهتر عمل کنند.
سایر سرمایه گذاران جریان نقدی منظم را ترجیح می‌دهند. آنها سهام شرکت‌هایی را که سود سهام می‌پردازند خریداری می‌کنند. انتخاب شرکت‌هایی با سود و رشد متوسط، ترجیح بسیاری از سرمایه گذاران بازارهای بورس است.
 

فروش آسان است

بازار سهام به شما امکان می‌دهد سهام خود را در هر زمان که صلاح می‌بینید، بفروشید. اقتصاددانان از اصطلاح "نقدینگی" استفاده می‌کنند به این معنی که شما می‌توانید سهام خود را به سرعت و با هزینه معامله کم به پول نقد تبدیل کنید. اما ممکن است با خطر "ضرر کردن" مواجه شوید.
 

پنج نمونه از معایب سرمایه گذاری در بورس که باید بدانید

  • شما می‌توانید کل سرمایه خود را از دست بدهید. اگر شرکتی عملکرد ضعیفی داشته باشد، سرمایه گذاران با کاهش شدید قیمت سهام، مجبور به فروش سهم می‌شوند. هنگام فروش، سرمایه اولیه خود را از دست خواهید داد.
  • اگر توانایی از دست دادن سرمایه اولیه خود را ندارید، پس باید اوراق قرضه بخرید. 
  • اگر در از دست دادن سهام خود ضرر کنید، مالیات بر درآمد عاید شما می‌شود! در صورت درآمدزایی نیز باید مالیات بر سود سرمایه را پرداخت کنید.
  • ثانیه به ثانیه قیمت سهام بالا و پایین می‌رود. برخی از افراد به دلایل مختلف تصمیم به خرید بیش از حد سهام در این نوسانات می‌کنند. از روی حرص و طمع، کم فروشی می‌کنند. بهترین کار این است که دائماً به نوسانات قیمت سهام نگاه نکنید، فقط مطمئن شوید که به طور منظم این کار را انجام می‌دهید.
  • سرمایه گذاران نهادی و تجار حرفه‌ای وقت و دانش بیشتری برای سرمایه گذاری دارند. آنها همچنین ابزارهای پیچیده تجارت، مدل‌های مالی و سیستم‌های رایانه‌ای را در اختیار دارند.
  • متنوع سازی در خرید سهام را در نظر بگیرید تا شاهد ریسک سرمایه گذاری کمتر شود. اگر سهام را به تنهایی خریداری می‌کنید، باید در مورد هر شرکت تحقیق کنید تا قبل از خرید سهام آن، میزان سودآوری آن را تعیین کنید. شما باید یاد بگیرید که چگونه صورت‌های مالی و گزارش‌های سالانه را بخوانید و تحولات شرکت خود را در اخبار دنبال کنید.

 

مهم ترین مزایا سرمایه گذاری در بورس چیست؟

شما نیازی به نبوغ ندارید

نکته مثبت دیگر برای سرمایه گذاری در بورس این است که برای موفقیت در انجام این کار نیازی به مدرک تخصصی ندارید. شما می‌توانید مدت زمان زیادی را صرف تبدیل شدن به یک متخصص بورس و تحلیلگر عالی سهام کنید، اما در عوض فقط می‌توانید صندوق‌های شاخص، با کارایی کم و گسترده در بازار سهام را انتخاب کنید.
 

سهام متناسب با همه ما وجود دارد

نکته مثبت دیگر سهام این است که تعداد زیادی سهام مختلف وجود دارد که به انواع مختلفی از شرکت‌ها گره خورده است. همچنین می‌توانید بر روی طیف گسترده‌ای از صنایع، از مشاغل مالی گرفته تا متخصصان نرم افزار تا شرکت‌های انرژی، تمرکز کنید. به طور کلی، برای جلوگیری از داشتن تخم مرغ زیاد در یک سبد، بهتر است در طیف وسیعی از شرکت‌ها و صنایع متنوع سرمایه گذاری داشته باشید.
 

می‌توانید با پول خیلی کم شروع کنید

همچنین برای ثروتمند شدن از طریق سهام نیازی به سرمایه کلان ندارید! شما می‌توانید با صرفه جویی در هزینه‌های خود در طی چند ماه شروع کنید. این کار را با گذشت زمان ادامه دهید و اندازه سرمایه گذاری‌های خود را هر طور که می‌توانید افزایش دهید و در حالت ایده آل، باید رشد دارایی‌های خود را ببینید. اگر منابع شما در حال حاضر بسیار ناچیز هستند، به دنبال خرید کسری سهام باشید.
 

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید