تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
کارگزاری بانک آینده|وبلاگ|مشاهده پست وبلاگ

انواع نمودار در تحلیل تکنیکال بورس

انواع نمودار در تحلیل تکنیکال بورس

تحلیل تکنیکال از آن دسته از تحلیل‌هایی است که به وسیله آن می‌توان نتیجه‌گیری خوب و حدودا دقیقی در خصوص خرید سهام‌ در بورس کرد. این تحلیل روش‌های مختلفی دارد و باید به خوبی با زیر و بم آن آشنا شد تا تحلیل دقیقی باشد. در این مطلب با انواع نمودار در تحلیل تکنیکال آشنا خواهیم شد و به طور کلی می‌توان گفت به سه دسته نمودار میله‌ای، خطی و شمعی دسته‌بندی می‌شوند که معامله‌گران و تحلیل‌کنندگان بورس با توجه به توانایی و میزان آشنایی خود با آنها از این موارد استفاده می‌کنند.

نمودار میله‌ای در تحلیل تکنیکال

نمودار میله‌ای به گونه‌ای است که به صورت عمودی قرار می‌گیرد و هر میله یک عدد خاص را نشان می‌دهد. اگر بخواهیم دقیق‌تر بیان کنیم اعداد موجود در نمودار میله‌ای در تحلیل تکنیکال قیمت‌های زمان باز شدن هر نماد یا بسته شدن آن را نشان داده یا قیمت بالا و پایین هر نماد را طبق معاملاتی که شده است نشان می‌دهد. قیمت زمان باز شدن نماد در سمت چپ قرار می‌گیرد و قیمت زمان بسته شدن آن نماد سمت راست نمودار قرار گرفته که هر دو مورد با خط تیره‌ای نشان داده می‌شود. نتیجه گیری که از آن می‌شود کرد این است که اگر نمودار زمان باز شدن بالاتر از زمان بسته شدن باشد نماد نزولی بوده است.

نمودار شمعی در تحلیل تکنیکال

نمودار شمعی در تحلیل تکنیکال را می‌توان کارآمدتر از دو نمودار دیگر دانست زیرا این نمودار با توجه به اینکه از نظر بصری تفسیر دقیق‌تر و واضح‌تری دارد به راحتی می‌توان آن را در تحلیل تکنیکال استفاده کرد. در واقع می‌توان گفت هر کدام از شعم‌هایی که در نمودار وجود دارد بازه قیمتی یک نماد خاص در روز یا ساعتی خاص را به ما نشان می‌دهد که به کمک آن می‌توان به راحتی حرکات قیمتی هر نماد را دنبال کرد.
در این نمودار هم مانند نمودار میله‌ای می‌توان قیمت زمان باز شدن و بسته شدن یک نماد و همچنین قیمت بالا و پایین آن را در طول مدت مشخصی دید و تحلیل‌های لازمه را نسبت به آن داشت. تفاوت عمده‌ای که این نمودار دارد این است که دیگه به صورت خطی کشیده نشده و به صورت مستطیل‌های کشیده است که طبیعتا تحلیل تکنیکال را راحت‌تر خواهد کرد. در این نمودار تحلیلی رنگ‌های مختلفی به نمایش در می‌آید که رنگ سفید در آن نشانه صعود یک سهام و رنگ قرمز و مشکی در آن نشانه افت قیمت سهام مورد نظر است.

نمودار خطی در تحلیل تکنیکال

ساده‌ترین و آسان‌ترین تحلیل در بین نمودارهایی که می‌توان به کمک آنها تحیلی تکنیکال کرد نمودار خطی است.  این نمودار هم مانند دو نمودار قبلی قیمت باز و بسته شدن و همچنین بالا و پایین رفتن  یک نماد خاص در یک روز خاص را نشان می‌دهد که با اتصال نقطه‌های تشکیل شده این نمودار نوسان بازار به صورت خطی نمایان می‌شود. این نمودار بیشتر برای تفسیر قیمت یک نماد استفاده می‌شود چون به راحتی می‌توان نقطه‌های مختلفی که قرار دارد را با دیگر نقاط قیمتی مقایسه کرد.


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید