تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
کارگزاری بانک آینده|وبلاگ|مشاهده پست وبلاگ

آموزش بورس پیشرفته

آموزش بورس پیشرفته

بازار بورس یکی از بازارهای سرمایه پر ریسک و در عین حال سودآور محسوب می شود. سرمایه گذاری در بورس در صورت اشراف کامل بر مباحث بورس و داشتن دانش مالی لازم می تواند درآمد خوبی داشته باشد. نکته مهم دیگر برای موفقیت در بورس حرکت آهسته و بدون شتاب زدگی در کنار استراتژی سرمایه گذاری و داشتن هدف است. افرادی که استراتژی مشخصی از سرمایه گذاری در بورس دارند، خود را از هیجانات بازار به دور نگه داشته و زمینه را برای کسب درآمد بیشتر مهیا می کنند. آموزش بورس پیشرفته با کمک انواع تحلیل ها و تکنیک های مختلف به پیش بینی آینده بازار بورس، قیمت سهام نمادهای مختلف و اتفاقات احتمالی می پردازد. سرمایه گذاران موفق با فراگیری اصطلاحات رایج در بورس و انواع روش های تجزیه و تحلیل به خرید و فروش سهام خواهند پرداخت.

دوره های آموزش بورس پیشرفته

برای موفقیت در بورس نیاز به ابزارهای مختلفی است. مهمترین ابزار، دانش بورسی و اطلاعات بازار بورس است. یکی از روش های متداول کسب آگاهی و دانش بورسی شرکت در دوره های آموزش بورس است. این دوره ها از سطوح مقدماتی تا پیشرفته به آموزش اصول و فنون بورس پرداخته و سرمایه گذاران را با انواع تکنیک ها و تحلیل های بورس آشنا می سازد. تکنیک های تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال، نوسان گیری، تابلو خوانی، انواع اصطلاحات مالی، توانایی بررسی ترازنامه و صورت های مالی شرکت ها، انواع نمودارهای تحلیل قیمت، روان شناسی بازار، زمان مناسب ورود و خروج به بازار بورس، تعیین حدود سود و زیان و بسیاری از موارد دیگر را می توان در دوره های آموزش بورس پیشرفته فرا گرفت. نکته قابل توجه این است که امکان شرکت در دوره های آموزش بورس پیشرفته به صورت آنلاین وجود دارد لذا می توان در هر زمان و مکانی در این دوره ها شرکت نمود.

 

مفهوم حد ضرر و زیان و نحوه تعیین آن

حد ضرر و زیان یکی از اصول مهم در بازارهای مالی و بورس است. مفهوم حد ضرر و زیان و نحوه تعیین آن یکی از مباحث مهم در آموزش بورس پیشرفته است. معامله گران حرفه ای با داشتن استراتژی مشخص و هدفمند در خرید و فروش سهام نسبت به حفظ سرمایه و کسب سود خود اقدام می کنند. معامله گر موفق می داند که چه موقع سهمی را خریداری کند و چه زمانی آن را به فروش برساند. اینکه بدانیم سهمی که خریداری می کنیم را در چه قیمتی به فروش برسانیم تا از ضرر بیشتر جلوگیری کنیم، حائز اهمیت زیادی است. تعیین حد ضرر و زیان به سرمایه گذار کمک می کند در صورت نزولی بودن قیمت سهام، آن را در قیمت مشخصی فروخته و از زیان بیشتر جلوگیری نماید. بدیهی است که عدم توجه به حد ضرر به معنی زیان مالی سنگین و از دست رفتن سود و گاهی اوقات اصل سرمایه خواهد بود. به طور کلی چند نوع حد ضرر داریم، حد زیان ثابت، حد زیان مکانیکال و حد زیان تکنیکال. حد زیان ثابت به تعیین عددی ثابت به عنوان حد ضرر می پردازد. این عدد ممکن است عددی ثابت و یا درصدی از قیمت سهام باشد. حد زیان تکنیکال با ترسیم نمودار و تحلیل آن به تعیین حد ضرر می رسد و در نهایت حد ضرر مکانیکال از اندیکاتورهای مختلفی مانند میانگین متحرک و یا پارابولیک به تعیین حد زیان خواهد پرداخت. برای کسب اطلاعات بیشتر در دوره های تخصصی آموزش بورس شرکت نمائید.

 

نسبت P/E و کاربردهای آن  

نسبت P/E یکی از شاخص های مهم و کاربردی در بازار بورس است. اغلب سرمایه گذاران از این شاخص در پیش بینی های خود استفاده می کنند. همچنین مبحث فوق یکی از سرفصل های مهم در آموزش بورس پیشرفته است. نسبت P/E به معنی قیمت (Price) تقسیم بر EPS یا سود پیش بینی شده برای هر سهم است. حال این نسبت به ما چه می گوید و چگونه به ما کمک می کند. نسبت P/E انتظار سرمایه گذاران از میزان سود دهی سهم در آینده است. به عنوان مثال اگر نسبت P/E سهمی برابر با ۲ باشد به این معنی است که سرمایه گذاران برای هر یک ریال سود این شرکت، ۲ ریال پرداخت می کنند.
کاربرد نسبت P/E چیست؟ با آگاهی از کاربرد این نسبت می توان به ارزش گذاری سهام پرداخت. دوره های آموزش بورس پیشرفته انواع کاربردهای نسبت و چگونگی تجزیه و تحلیل آن را به سرمایه گذاران می آموزد. از حاصلضرب نسبت P/E در EPS به ارزش سهام می رسیم. نکته این است که نسبت P/E چگونه به ما کمک می کند؟ فرض کنید ارزش یک سهام محاسبه شده از روی فرمول فوق ۳۰۰ تومان باشد و قیمت سهم در بازار بورس ۲۵۰ تومان است. در این صورت سهم می تواند تا قیمت ۳۰۰ تومان رشد داشته باشد پس خرید این سهم ارزنده است. در صورتی که ارزش سهم کمتر از قیمت روز باشد یعنی سهم گران است و ارزنده نیست. چگونگی تجزیه و تحلیل P/E و مقایسه آن با P/E گروه از دیگر مواردی است که نیاز به آموزش مفصلی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در دوره های آموزش بورس پیشرفته شرکت کنید.

 


نوسان گیری در بورس و روش های کسب درآمد

یکی از روش های کسب درآمد در بورس از طریق نوسان گیری است. در این روش سرمایه گذاران با استفاده از انواع تحلیل های بنیادی و تکنیکال به خرید سهم در قیمت های پایین می پردازند. سرمایه گذار با پیش بینی روند بازار و پس از صعود قیمت ها اقدام به فروش سهم نموده و کسب سود می نماید. نوسان گیری یکی از روش های پرطرفدار کسب سود است که نیاز به آگاهی و تحلیل بازار بورس دارد. دوره های آموزش بورس پیشرفته وجود دارد که به آموزش انواع تحلیل ها، پیش بینی روند قیمت و تشخیص سهام سودده می پردازد. سرمایه گذار بسته به استراتژی سرمایه گذاری خود، میزان سرمایه، ریسک پذیری و محدودیت زمانی مورد نظر اقدام به خرید و فروش سهام می نماید. هر چقدر میزان ریسک پذیری بیشتر باشد احتمال سوددهی در مدت زمان کمتر بیشتر خواهد بود. نوسان گیری به دانش و تسلط زیادی در بازار بورس نیاز دارد. چنانچه سرمایه گذاران زیادی هستند که در نوسان گیری دچار زیان مالی سنگین می شوند و ضرر زیادی را تجربه می کنند.


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید