تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
کارگزاری بانک آینده|وبلاگ|مشاهده پست وبلاگ

آموزش اصطلاحات بورس برای مبتدیان

آموزش اصطلاحات بورس برای مبتدیان

آموزش اصطلاحات بورس و اطلاعات مربوط به این مشخصه را قصد داریم در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که در مقالات قبلی نیز به آن اشاره کردیم، برای این که بتوانید در بازار بورس موفق باشید، دانستن نکات کلی و اصولی درباره بازار بورس این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن درآمد و سرمایه موردنظر خود را از این بازار به دست آورید. برای این که بتوانید از پایه بازار بورس را یاد بگیرید و در این زمینه موفق ظاهر شوید، باید بتوانید یک سری موارد کلی را آموزش ببینید. بهترین گزینه این است که در وهله اول با اصطلاحات رایج در بازار بورس آغاز کنید.

 
بازار بورس  و سرمایه گذاری فرایند پیچیده اما اهداف بسیار ساده‌ای دارد. بسیاری از افراد برای این که بتوانند در بازار بورس و سرمایه گذاری موفق ظاهر شوند، باید اصطلاحات و گزاره‌های کلی درباره این بازار را یاد گرفته و به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا اطلاعات کلی درباره بازار بورس و آموزش اصطلاحات بورس را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید و از این اصطلاحات به منظور افزایش سرمایه خود در این بازار استفاده کنید.

بازار بورس را برای سرمایه گذاری جدی بگیرید

بازار بورس به واسطه پتانسیل‌های مختلفی که دارد می‌تواند یک گزینه بسیار مهمی برای قرار دادن سرمایه شما در آن قسمت باشد. قرار گرفتن کمپانی و سیستم‌های مالی کوچک و بزرگ که هر کدام ممکن است در اقتصاد بین الملل نیز حضور داشته باشند این فرصت را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید سرمایه خود را به میزان بسیار زیادی افزایش دهید و از این طریق درآمد بسیار زیادی را در این زمینه به دست آورید. برای این که بتوانید در بازار بورس و سرمایه گذاری درآمد کسب کنید، بهتر است چند نمونه از گزاره و اصطلاحات کلی برای افزایش درآمد را به دست آورید. از اصطلاحات و گزاره‌های کلی در بورس موجود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. این موارد عبارتند از:

1. کد بورسی:

اصلی‌ترین عامل برای داشتن اجازه حضور در بازار بورس، داشتن کد بورسی است. وجود کد بورسی باعث می‌شود تا اجازه حضور شما در بازار بورس وجود داشته و از این طریق به درآمد بسیار زیادی به دست آورید. کد بورسی شامل نام، نام خانوادگی و یک عبارت امنیتی است که برای هر شخص منحصر به فرد است.

2. بازارهای اولیه و بازارهای ثانویه:

بازارهای اولیه و بازارهای ثانویه یکی دیگر از مشخصه‌هایی است که در سازمان بورس و سرمایه گذاری وجود دارد. این مارکت جزو آن دسته از بازارهایی است که خود چندین لایه متنوع دارد. بازارهای اولیه به بازارهای در بورس گفته می‌شود که شرکت‌های تازه وارد در این سیستم، بخش اعظمی از سهام خود را در این بازار عرضه می‌کنند. بازار ثانویه در بازار بورس نیز یکی دیگر از بازارهای فعال است که سهام‌های پذیرفته شده در بازارهای اولیه در این بازار مورد معامله قرار می‌گیرد.

3. پرتفوی:

یکی دیگر از گزاره‌های فعال در بازار بورس، بحث پرتفوی است. پرتفوی قسمتی از بازار بورس است که در این بخش سهام شما در آن قرار می‌گیرد و شما می‌توانید میزان سود و ضرر خود را در این قسمت نظارت کنید. توجه به پرتفوی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید دید بازتری از سهام خریداری شده و همچنین سهامی که قصد خرید آن را دارید، به دست آورید.

4. شرکت‌های کارگزاری:

شرکت‌های کارگزاری در بورس یکی دیگر از ارکان بسیار مهم در بازار بورس و سرمایه گذاری به حساب می‌آیند که برای خرید یا فروش سهام خود باید از این شرکت‌ها استفاده کنید. به  زبانی ساده، شرکت‌های کارگزاری همانند بانک‌های سطح شهر هستند که فرایندهای اقتصادی مربوط به شما را انجام می‌دهند. شرکت‌های کارگزاری در بورس اقدامات مربوط به خرید یا فروش یک سهم را برای شما خریداری می‌کنند. به عبارتی شرکت‌های کارگزاری را نوعی رابط میان سرمایه گذار و سازمان بورس می‌توان دانست.

5. شاخص کل:

یکی از مواردی که دید کلی بازار بورس در روز و بازه‌های زمانی بلند مدت نشان می‌دهند، شاخص کل است. شاخس کل در بازار بورس میزان افت یا افزایش ارزش سهام در بازار بورس را نشان می‌دهد. به واسطه این شاخص، دید روزانه و تا حدودی میان مدت بازار سرمایه گذاری برای شما و سایر سرمایه گذاران مشخص می‌شود. عوامل دیگری مانند میزان میانگین بازدهی بازار بورس برای سهام مختلف توسط شاخص کل تعریف می‌شود.

6. نمادهای شرکت‌های بورسی:

نمادهای شرکت‌های بورسی از مواردی است که اکثر سرمایه گذاران تازه وارد پس از ورود به بازار بورس برای آن‌ها سوال برانگیز است. به زبانی ساده‌تر، نمادهای موجود در شرکت‌های بورسی شامل نام شرکت مورد نظری است که قصد خرید سهام آن را دارید. معمولا این نمادها شامل ابتدای نام شرکت یا کمپانی موردنظر و سایر مشخصه‌های مربوط به آن است.

7. سود مرکب:

یکی دیگر از مشخصه‌هایی که می‌تواند در افزایش درآمد و سرمایه شما موثر باشد، سود مرکب است. سود مرکب قسمت دوست داشتنی و جذاب برای سرمایه گذاران است. سود مرکب در واقع نوعی سود مرکب و سود بر سود است. سود مرکب نوعی سود تعلق گرفته به سهامی است که شما خریداری کرده‌اید. تفاوت سود مرکب با سود معمولی در این است که سود مرکب شامل‌ سودهای قبلی سهام نیز می‌شود. به زبانی ساده‌تر، هنگامی که سهام شما سود داده است، سود مرکب آن بر اساس ارزش تمام شده سهم بر اساس سودهای دریافتی است.

8. روند:

یکی دیگر از عوامل موجود در بازار سرمایه، بحث روند در بازار سرمایه است. به زبانی دیگر، روند یا Trend را نوعی بازه صعودی و یا کاهشی سهام در مدت زمان نسبتا مشخص می‌توان دانست. اگر یک سهم در مدت زمان نسبتا مشخصی، افزایش داشته باشد، روند آن سهم صعودی و یا اگر سهم موردنظر قیمتی رو به کاهش داشته باشد، روند کاهشی یا سقوطی را می‌توان برای این سهم نامگذاری کرد.

9.تحلیل بنیادی و تکنیکال:

دو مورد از عوامل بسیار حیاتی به منظور تصمیم گیری بهتر در بازار سرمایه گذاری، تحلیل بنیادی و تکنیکال است. تحلیل تکنیکال شامل اطلاعات و داده‌های اقتصادی و موارد مربوط به سهم است. تحلیل بنیادی نیز بیشتر بحث مشخصه‌های زمانی و تاریخی یک سهم را مورد بررسی قرار می‌دهد.


پست های مرتبط

حجتی عباس
۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0

با سلام این آموزش بسیار روان تعریف شده بود ولی آیا من تازه وارد با این مقدار اطلاعات می‌توانم شروع کنم ؟


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید