تماس با ما:۴۲۷۶۴۰۰۰-۰۲۱
کارگزاری بانک آینده|وبلاگ|مشاهده پست وبلاگ

آموزش بورس برای مبتدیان و افراد تازه کار

آموزش بورس برای مبتدیان و افراد تازه کار
 
این عوامل به نوبه خود باعث شد تا بورس به یکی از بنگاه‌های اقتصادی پویا در کشور ایران تبدیل شود. بسیاری از سرمایه گذاران کهنه کار و حتی تازه وارد در ایران، بازار بورس و سرمایه گذاری را برای افزایش درآمد و سرمایه خود انتخاب کرده‌اند. البته این موضوع را نباید فراموش کرد برای این که بتوانید در بازار بورس به درآمد و سود بسیار زیادی دست پیدا کنید باید یک سری اصول و موارد کلی برای سرمایه گذاری را بشناسید.
همانطور که بازار بورس سود و سرمایه بسیار زیادی را می‌تواند به اندوخته شما اضافه کند، می‌تواند رشد سرمایه شما را کاهش داده و یا حتی سرمایه اصلی شما را نیز از بین ببرد. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم اطلاعاتی کلی درباره بازار بورس و یک سری نکات کلی و اصولی که باید برای سرمایه گذاری در بورس بدانید را در این مقاله به شما انتقال دهیم. دانستن و توجه به این نکات، دید شما را به میزان بسیار زیادی در مقایسه با مشخصه‌های مختلف در این بازار بازتر می‌کند. با ما همراه باشید.
 

بازار بورس و نکاتی که ممکن است آن‌ها را ندانید

بازار بورس یک بازار بسیار ریسکی اما با استراتژی است. برای این که در بازار بورس ایران بتوان به درآمد رسید و سرمایه خود را افزایش داد، باید حتما به یک سری نکات کلی توجه داشته باشید. این موارد عبارتند از:

 

تایمینگ در سرمایه گذاری را فراموش نکنید

برای این که در بازار سرمایه گذاری به درآمد موردنظر خود دست پیدا کنید، باید هدف خود از ورود به این بازار را بدانید. یکی از این اهداف، مشخص کردن زمان کلی برای سرمایه گذاری و خرید یا فروش یک سهم است. معمولا این مشخصه به دلیل داشتن زمان مشخص، حد سود و یا ضرر شما را مشخص خواهد کرد. در بازار بورس ایران و بین الملل بحث تایمینگ به سه دسته کلی تقسیم بندی می‌شود. این سه تایم را می‌توان در سه بازه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طبقه بندی کرد. دوره کوتاه مدت نهایتا 3 ماه، دوره میان مدت بین 3 تا 6 ماه و دوره بلند مدت از 6 ماه به بالا تقسیم بندی می‌گردد.
 

حساب شده عمل کنید

بسیاری از سرمایه گذاران مبتدی در هنگام ورود به بازار بورس، با یک شوک و یا افزایش قیمت ناگهانی در سهام خود، هیجان زده شده و اقدام به خرید یا حتی فروش یک سهم می‌کنند. این عامل باعث می‌شود که در بلند مدت تمامی سرمایه خود را از دست بدهید. بهتر است برای جلوگیری از بروز این مشکل حتما حد سود و ضرر برای سهام خود مشخص کنید. حد سود و ضرر ده درصدی برای هر سهم می‌تواند به شما کمک کند تا حساب شده عمل کرده و به سمت فانتزی عمل کردن در سهم‌های خود نروید. این استراتژی نیز باعث می‌شود تا حساب شده‌تر در بازار بورس سرمایه گذاری کنید.
 

به حرف بقیه سرمایه گذاری نکنید

سرمایه گذاری در بازار بورس نیازمند دانش و آگاهی کافی درباره سهام و وضعیت نسبی آن در آینده است. اگر به این فکر که با کمک و حساب افراد فعال در بازار سرمایه گذاری، سهمی را بخرید یا به فروش برسانید، شک نداشته باشید به آن اهدافی که برای سرمایه گذاری انتخاب کرده‌اید، نخواهید رسید. به حرف‌های افراد فعال در بازار سرمایه گذاری گوش کنید؛ سپس با استراتژی و شناخت نسبی درباره سهام موردنظر، اقدام به خرید یا فروش آن کنید.
 

همه سرمایه خود را به سهام تبدیل نکنید

بهتر است همیشه حدود 30 درصد از سرمایه شما در بورس به صورت نقد وجود داشته باشد. این عامل به نوبه خود باعث می‌شود تا بتوانید به بهترین شکل ممکن و در سریعترین زمان ممکن اگر یک یا چند سهم مناسب برای سرمایه گذاری پیدا کردید، آن 30 درصد را در بین این سهام پخش کنید. داشتن استراتژی، اصلی‌ترین عامل موفقیت شما در بازار بورس و سرمایه گذاری در بورس است.
 

در وهله اول به فکر حفظ سرمایه خود باشید

هدف ما برای ورود به بازار بورس، افزایش سرمایه و درآمد است. اگر هیجانی عمل کنیم، همان سرمایه‌ای که در بازار بورس قرار دادیم نیز به واسطه اشتباهات متعدد خود در خرید یا فروش سهام نیز از بین خواهد رفت. بهتر است با آرامش تصمیم گرفته و با افزایش یا کاهش سود سهام خود، تصمیم‌های احساسی نگیریم. این عوامل باعث می‌شوند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن درآمد کسب کنید و سرمایه خود را افزایش دهید؛ البته فراموش نکنید تحت هر شرایطی باید سرمایه خود را حفظ کنید. پس از این عامل می‌توانید سودهای قبلی خود را حفظ کنید. در آن زمان این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن سودهای بیشتری از سهام فعلی خود کسب کنید.
 

تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی را فراموش نکنید

یکی از عواملی که باعث می‌شود تا بتوانید به بهترین شکل ممکن سود بیشتری نسبت به سرمایه گذاران تازه وارد کسب کنید، بحث تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی است. آگاهی کلی درباره این دو نمونه از آنالیز مربوط به سهام این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به میزان بسیار زیادی سود دریافت کرده و از ضرر خود جلوگیری کنید. با گذاشتن تنها 30 دقیقه تا نهایتا 2 ساعت زمان برای یادگیری تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال می‌توانید راحت‌تر از گذشته سهام را تحلیل کرده و نسبت به خرید بیشتر یا فروش آن تصمیم گیری منطقی‌تری داشته باشید. پس از گذشت مدت زمان نسبتا کوتاهی که از این تحلیل‌ها می‌گذرد، به این نتیجه می‌رسید که نسبت به قبل سود و دانش بیشتری به دست آورده‌اید.
 

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید